Berbengkel di Grand BlueWave Hotel


Ada yang tanya saya kerja di HRDF ke? Kalo saya g bengkel KWSP or PERKESO. Bermakna saya kerja dgn mereka gak ke? Alahai!! Saya berbengkel je,ye!! Selama 3 hari tu, berbengkel di Hotel Grand Blue Wave Shah Alam anjuran HRDF - Human Resource Dev Fund atau di kenali juga sebagai Pembangunan Sumber Manusia Berhad. Kita gali ilmu sedalam-dalamnya ttg pengunaan kewangan simpanan syarikat di HRDF dan cara bagaimana untuk membuat tuntutan simpanan wang-wang tersebut. Dah mcm KWSP bunyiknya kan? Tp, tak sama macam KWSP. HRDF ni duit syarikat yg boleh di tuntut oleh syarikat untuk tujuan training / kursus dan bengkel sahaja.


Masih tak banyak syarikat yang 'alert' dan tak berdaftar serta tak membayar fund ke HRDF. Ha!!!!!! Ada peserta yg dtg bengkel ni pn sb terkezut!! tetiba syarikat kene bayar tunggakan. Kan!! tetiba tunggakan pulak. Tu tak register la tu. Duduk buat bisnes besar-besaran secara diam2 tak bayar ke HRDF. Jadiknya.....Kene lah byr yg tertunggak dari tubuhnya syarikat dan tak terkecuali interest % pun hado tau!!

Untuk berdaftar dgn HRDF ni, ada juga syarat-syaratnya. Mcm bank, Gov sektor dan few company tak perlu berdaftar dgn HRDF. Nk tahu lg lanjut. Boleh terjah website HRDF ye.


Ok stop citer psai HRDF, kita citer pasai makanan di Royale Songket, Hotel Grand Blue Wave Shah Alam. Mmg sodap2 belako. Ada ABC, Cendol, Sup dan bubur segala mcm.


Ada bermacam2 makanan termasuklah western, italian, tradisional, masakan kampung pn hado!!

.
Bertrip2 la daku bangun duduk untuk makan. Rugi o..tak makan. Perggggggggggggh sedap!! Siput sedut ado, ketam tom yam ado. Risau lelemak di dalam badan? Alah, tak susuah pun. Lps makan telan Omega Guard Shaklee dan pepagi sebelum bengkel tu kasi sapu lah Larome Slimming Serum ajaib tu


Lif pun cantik!! kasi belanja gambar dlm lif satu lah!!

Cukup lah gegambar makanan tu. Sempat snap makanan d hari terakhir je. Biasa lah kan. Hari terakhir tu jd otai sket. Last day katanya...ngeh ngeh ngeh.


Makan sedap2 kenyang pun sudah. Menuntut ilmu pun sudah!!
Sudah penuh kot ilmu di dada untuk bengkel 3 hari di Hotel Grand Blue Wave Shah Alam. Seronok..mmg seronok. Lg seronok kalo dapat bilik FREE di Hotel Grand Blue Wave Shah Alam kan. hehehe


Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com