Travel Checklists


Waktu makan tengah hari tadi sempat balik rumah. Kemas baju anak2 dan baju sendiri sedikit2. Tak lupa juga kene buat sedikit homework. Typical mummy kan!! Semak travel checklists. Mana yang perlu bawa dan tak perlu bawa. Ini rutin mummy setiap kali nak pergi jalan-jalan. Nak ingat semua memang kadang-kadang akan ada yang terlepas pandang. Sebab tu, mummy perlu travel checklists.


Bab-bab baju ni memang kene plan betul2.
Hari pertama nak pakai baju warna tema sekeluarga warna apa? Hari kedua tema apa? Hari ketiga warna apa. ha.......terasa mcm poyo nk tema warna bagai ye. Bukan selalu nak melaram kan!!

Nak bawa pakaian pun, kene ikut aktiviti yang di berikan. Sebab minggu ni ada macam2 aktiviti nak kene buat. Yang pastinya, semua aktiviti itu nampak best!! Takzabaaaar rasanya. Mummy juga memilih bawa stroller berkembar dan juga carrier. 


Dalam pada itu, mummy akan buat sedikit homework. Tengok jalan mana perlu lalu dan berapa lama masa di perlukan ke sesuatu tempat itu. Nanti pilot akan soal mummy dalam kete. Nk lalu mana? Nak pusing mana? Berapa lama masa lagi diperlukan? Sebelum menggagau2 terkial2 macam orang parkinson dalam keta. Ada baiknya mummy buat homework dulu. Betul,tak?


Dua orang budak ni dah takzabaaaaaar gak. Swimming dpn tv pun jadik hehe


Bergilir-gilir keluar masuk dalam pelampung. 
Ok, Dhia nak Google kolam dalam rumah ni dalam ke tak...heeeeheee
Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com