#Cabaran20Hari Puasa/Raya PENGALAMAN SAHUR

#Cabaran20Hari PENGALAMAN SAHUR RAMADHAN 2015

Pengalaman sahur seorang isteri dan mempunyai anak 2 orang yang masih menyusu badan sepenuhnya memang sangat-sangat perlukan kekuatan mental dan fizikal. Serta sokongan dari suami tersayang. Saya beruntung dapat suami yang memahami. 



Pengalaman sahur saya buat masa ini, belum sempat untuk bersahur (5 pagi) bersama-sama. Saya bungun, suami sudah siap makan. Saya tak bangun pun suami dah siap makan. Eh..eh..acaner tu ye? hehehe


Tapi kami akan makan tengah malam bersama-sama (supper) dengan melepak minum kopi di kedai. Tak pun, masak bubur atau pasta di tengah malam dan makan bersama-sama.



Kira ok kan? Sahur bersama-sama juga tu, kan? Sebab jam 4-5 pagi tu anak aktif menyusu badan. Lepas sorang, sorang lagi nak kene susu kan. 

Sebagai seorang isteri, tanggungjawab terhadap suami adalah paling utama. Jadi, saya akan siapkan masak sahur untuk suami. Contohnya, masak nasi dan satu jenis lauk (paling sedikit) mesti ada.



Inilah pengalaman sahur saya bersama-sama suami dan 2 orang anak pada Ramadhan kali ini. Seronoknya!! Alhamdulillah
4 comments on "#Cabaran20Hari Puasa/Raya PENGALAMAN SAHUR"
  1. Tahun ni hanya sempat bersahur dengan en. Suami.. berbuka kami terpaksa berasingan atas uusan kerja..

    ReplyDelete
  2. samalahh.. x dpt nak bersahur sama dengan asben..sedih..tp yg bestnye, pikir anak tekak perut sendiri je..

    ReplyDelete
  3. Tak sabar rasanya nak menjadi status isteri.. tetiba best tengok pengalaman dah berumah tangga ni, siapkan makan sahur untuk suami.. heeeeeee

    ReplyDelete
  4. Bagus kalau dedua ada rasa tanggungjawab dan saling bantu membantu dlm rumah tangga. Pengalaman yg tak semua orang dapat. Indahnya hidup dalam persefahaman.

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com