Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Meraikan si Manja Yang Kita Sayangi - Tollyjoy dengan Kerjasama Yayasan OrphanCARE melancarkan Hari Bayi Pertama di Malaysia

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 / Tollyjoy Baby Day 2015

Ramai yang mengatakan perkara-perkara besar datang dari permulaan yang kecil. Bagi kebanyakan ibu bapa, beberapa permulaan yang terbaik datang dengan keibubapaan. Mempunyai bayi yang menandakan permulaan satu perjalanan yang indah dan bermanfaat yang mengambil sejenis khas keberanian dan banyak kasih sayang dan penjagaan. Paling penting, ia adalah satu perjalanan penemuan dengan beberapa pelajaran hidup yang paling berharga yang dipelajari daripada meningkatkan kanak-kanak. Tahun ini, Tollyjoy dan OrphanCARE Foundation berganding bahu dalam meraikan bayi dengan pelancaran rasmi Hari Bayi pertama di Malaysia.


Diadakan di KPJ Damansara Specialist Hospital (KPJ DSH) pada 8 Jun 2015, Tollyjoy Hari Bayi 2015 merupakan hari yang istimewa khusus untuk menghargai bayi dan merangkul kepentingan perjalanan ibu bapa dalam menjaga dan menyediakan untuk anak mereka. Luar tidur dan menangis, makan dan menukar, bayi boleh mengajar kita perkara yang kita mungkin tidak akan dapat belajar pada diri kita sendiri. Sama seperti ibu-ibu dan bapa-bapa sedia maklum peranan mereka, untuk meraikan hari bayi atau anak kecil ini. Kerana kenangan itu tiada nilai harganya.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

"Kami amat gembira untuk mengumumkan Hari Baby pertama kami di sini di Malaysia. Kami mempunyai Hari Ibu, Hari Bapa, Hari Kanak-kanak dan juga Hari Ibu Bapa. Bayi juga berhak meraikan hari mereka sendiri, yang akan dihargai dan diraikan. Fokus kami untuk hari istimewa ini adalah untuk menyediakan yang terbaik untuk ibu bapa dan bayi mereka, yang sejajar dengan misi kami. Kami gembira kerana dapat bekerjasama dengan OrphanCARE untuk mewujudkan peluang ini. Bagi ibu bapa untuk menikmati masa bersama anak mereka sambil belajar lebih lanjut mengenai bagaimana untuk menjaga mereka, "kata Encik Tan Keng Wee, Ketua Pegawai Eksekutif Tollyjoy Corporation.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy
CEO Tollyjoy Corporation, Mr. Tan Wee Keng (kiri) & Pengerusi OrphanCARE Foundation, YB Tan Sri Faizah Mohd Tahir (kanan) pelancaran rasmi Hari Bayi pertama di Malaysia.

Acara ini menandakan pelancaran perkongsian yang bermakna antara Tollyjoy dan OrphanCARE Foundation, yang objektif adalah untuk memberikan setiap anak yatim dan bayi ditinggalkan di Malaysia rumah penyayang melalui khidmat pengambilan anak angkat serta program hac bayi yang diberikan secara meluas dengan kerjasama Kumpulan KPJ . Pada masa ini, terdapat lapan hac bayi di KPJ Semenanjung Malaysia yang menyokong objektif ini.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

"Bayi dilahirkan dengan keperluan untuk berasa disayangi, dihargai dan emosi yang selamat. Tugas kami adalah bertujuan untuk memberikan setiap bayi peluang kehidupan yang sihat dalam keluarga yang selamat. Pada masa yang sama, kita dapat memenuhi keinginan pasangan-pasangan yang gagal untuk menimang cahayamata. Hari ini adalah masa untuk mengiktiraf kepentingan keluarga, kasih sayang dan penjagaan kepada setiap kanak-kanak. Inilah pendirian yang di pegang oleh yayasan kami dan kami gembira untuk menjadi sebahagian daripada inisiatif ini dengan Tollyjoy, "kata Datin Elya Adnan, Pemegang Amanah OrphanCARE Foundation.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

"Kerjasama kami dengan OrphanCARE Foundation adalah satu yang amat bermakna. Beberapa bulan pertama kehidupan bayi adalah penting dan malangnya, tidak semua bayi yang dilahirkan dalam rumah yang baik. Kami merasakan bahawa ini adalah sesuatu yang perlu diiktiraf, iaitu apa yang diilhamkan melalui kerjasama ini, "sambung Encik Tan.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Sejajar dengan slogan, 'Meraikan Bayi yang Anda Sayangi', acara ini membawa bersama-sama ibu bapa, bayi dan pakar-pakar dalam industri penjagaan bayi untuk berkongsi dalam sesi minum petang dan berkongsikan pengalaman dalam memberi tumpuan kepada penjagaan bayi dan ikatan kasih sayang bersama bayi. Para tetamu telah dipamerkan dengan satu siri aktiviti yang menyeronokkan dan aktiviti berwawasan, termasuk ceramah interaktif oleh Perunding KPJ DSH, Dr. Mohammad Iqbal Mohammad Sarwar Pakar Pediatrik & Neonatologi.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Di 'Tollyjoy's Baby Dress Up Station' bersama CEO Tollyjoy Corporation, Mr. Tan Wee Keng & Pengerusi Yayasan OrphanCARE, YB Tan Sri Faizah Mohd Tahir bersama-sama bayi dalam meraikan perasmian Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015

Semasa sesi ceramah mengenai "Peranan Ibubapa dalam Meningkatkan Kanak-kanak Emosi Kanak-kanak Cemerlang ', Dr Mohammad Iqbal menyatakan," Bayi memerlukan sejumlah besar perhatian dan penjagaan penyayang, terutamanya pada tahun-tahun awal. Persekitaran yang dipenuhi dengan emosi positif akan membantu bayi mempertingkatkan rasa selamat dan memberikan mereka suntikan emosi yang penting untuk pembelajaran dan perkembangan mereka. 

Anak-anak kita adalah nikmat terbesar dan anugerah paling berharga dalam kehidupan kita. Marilah kita membesarkan anak-anak yang sering di hantui zaman silam mereka, dan memberi kekuatan kepada mereka untuk mempunyai semangat berdikari dan rasa tanggungjawab yang mantap. "

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Walaupun tugas sebagai ibu bapa ini mencabar di samping tugasan lain yang lebih mendesak, adalah penting bagi ibu bapa untuk meluangkan sedikit masa setiap hari untuk menyelami dan menghargai bayi mereka. Seperti yang dinyatakan oleh Encik Tan semasa pelancaran itu, "Belajar bagaimana untuk berseronok dengan bayi anda benar-benar boleh memperkayakan pengalaman anda sebagai ibu bapa. Anda hanya perlu luangkan sedikit masa untuk memeluk, memegang tangannya, bercakap atau bermain dengan bayi anda kerana ini adalah yang paling penting - tidak kira betapa kecil mereka pada pandangan kita. Setiap bayi memerlukan permulaan yang baik dalam kehidupan dan kami berharap untuk terus menyokong OrphanCARE Foundationdalam membantu menghulurkan bantuan dan meneruskan  penjagaan kami kepada bayi, terutama mereka yang kurang bernasib baik. "

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

CEO Tollyjoy Corporation, Mr. Tan Wee Keng (paling kanan) bergambar bersama dengan para pemenang 'Spin the Wheel' Tollyjoy

Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Selain daripada sesi minum petang, tetamu ke photo booth Mr Magic bertema untuk sesi bergambar dengan keluarga yang menyeronokkan, serta Baby Stesen Scout-Up dengan beberapa koleksi terkini Tollyjoy dalam pakaian bayi.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy



 Acara diakhiri dengan pelancaran dan perasmian sambutan Hari Bayi 2015.


Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy

Untuk maklumat lanjut mengenai Tollyjoy, sila layari www.tollyjoy.com.sg.

Dan, Tollyjoy Malaysia juga telah melancarkan Facebook  'Tollyjoy Malaysia'. Sila klik dan jemput like di http://on.fb.me/ZflMUn



5 comments on "Hari Bayi Pertama di Malaysia 2015 Anjuran Tollyjoy"

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com