2 TIPS PEMANDUAN SELAMAT BERSAMA Maxis Waze Safe Mode Kids

TIPS PEMANDUAN SELAMAT DI MUSIM PERAYAAN BERSAMA MAXIS DAN APLIKASI PEMANDUAN WAZE : Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign - Safe Mode Voice Pack



Tahukah anda ibu bapa di luar sana, menurut Institut Penyelidikan Pangangkutan Universiti Michigan bahawa Malaysia telah berada di tempat ke-17 di dunia yang mempunyai 'jalan-jalan yang paling berbahaya' . Sebagai ibu bapa, seharusnya menjadai contoh terbaik dalam pemanduan dengan memandu lebih berhati-hati dan menjadi contoh pemandu yang paling berhemah kepada anak-anak.


Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign - Safe Mode Voice Pack


1.TIPS PEMANDUAN SELAMAT DI MUSIM PERAYAAN- Ibu bapa lebih akan memandu lebih berhati-hati apabila anak bersama-sama di dalam kereta

Menurut satu kajian lagi, yang menunjukkan bahawa  97 peratus ibu bapa Malaysia akan memandu dengan lebih selamat apabila anak-anak mereka berada di dalam kereta.

Dengan ini, syarikat telekomunikasi Maxis dan aplikasi pemanduan Waze telah melancarkan (Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign - Safe Mode Voice Pack) untuk Mod Selamat yang pertama di dunia.'Safe Mode Voice Pack' (Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign) yang menggunakan navigasi suara kanak-kanak ini dapat membantu 1.4 juta pengguna Waze di Malaysia memandu dengan selamat terutama pada musim perayaan dan cuti sekolah.




2. TIPS PEMANDUAN SELAMAT DI MUSIM PERAYAAN - Suara arahan kanak-kanak dari aplikasi Waze akan mempengaruhi pemanduan berhemah.

Arahan adalah sebagai panduan dan ingatan kepada ibu bapa untuk memandu.
Pengenalan kepada pek suara Safe Mode Kids ini, aplikasi pemanduan Waze telah menggunakan pek suara kanak-kanak. Berbeza dengan pek suara sebelum ini, yang menggunakan suara celebriti. Antara arahan yang menarik dari Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign adalah seperti: ‘All set. Don't forget your seatbelt', 'Re-routing. Eyes on the Road!' dan ' Accident reported ahead. Please be careful, ok?



Safe Mode Kids -  Maxis Waze Safe Mode Kids Campaign adalah langkah alternatif Maxis dan aplikasi pemanduan Waze untuk mengingatkan para ibu bapa dan rakyat Malaysia supaya memandu dengan lebih selamat memandangkan musim perayaan bakal menjelma tidak lama lagi. Dan, suara kanak-kanak ini, akan lebih mengingatkan ibu bapa supaya ‘sayangilah nyawa anak anda’. 


Jom memilih pek suara Safe Mode Kids di bahagian tetapan suara aplikasi Waze.


Salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya!




7 comments on "2 TIPS PEMANDUAN SELAMAT BERSAMA Maxis Waze Safe Mode Kids "
  1. Haii.. Cakk.. Done Follow sini no. 172
    Salam kenalan.. Sudilah kiranya follow me back,
    boleh kita saling kunjung mengunjung pasni..

    Official Blog :
    http://tengkubutang.blogspot.com/

    Catlover Blog :
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wah.. baru baca blog ni.. macam-macam adooo..

    ReplyDelete
  3. sokong sangat Malaysia dah perketatkan utk anak2 kecik pakai carseat...

    ReplyDelete
  4. mmg wajib pun anak2 pakai carseat..utk keselamatan diaorg..kita naik keta pun pakai seatbelt xkan biar anak2 mcm tu jer

    ReplyDelete
  5. oh ada aplikasi baru ya di waze?
    bolehla try pasni.
    bagus kempen ni. ikhtiar parents untuk lebih berhati-hati

    ReplyDelete
  6. untuk keselamatan, carseat memang diperlukan.. =)

    ReplyDelete
  7. Masih belum berjaya train dak tecik tu duduk seat belakang.. boleh buat.. ai pun sama kena duduk belakang.. eemm..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com