Menu Mudah Siput Sedut Masak Lemak Cili Api

Siput Sedut Masak Lemak Cili Api


Siput Sedut Masak Lemak Cili Api

Memang sedap makan meratah-ratah siput sedut ini. Nak makan kat kedai sambil sedut sooot..sooot tu.. macam nampak kurang sopan. Ada baiknya, masak kat rumah boleh sedut sekuat hati. Kan!!



Menu Mudah Siput Sedut Masak Lemak Cili Api:

Kisarkan 3 biji bawang putih, 6 biji bawang merah, sedikit halia, 10batang cili api

tumiskan semua bersama sedikit minyak dan serai

Masukkan air mengikut sukatan yang kita nak. Nak kuah banyak air banyak dan masukkan asam keping.

Kemudian, masukkan siput sedut, sedikit garam dan santan -1 biji kelapa.

Saya masak yang mudah-mudah dan ikut barang apa yang ada je. ada sesetengan orang letakkan belacan dan buah keras. Saya tak letak pun. Cuma saya tambah pucuk ibu kayu je. Request dari encik suami. Erm...sedap juag tau!!


You Might Also Like

4 comments

  1. sebbaik smlm bru mkn ni.. sedap!

    ReplyDelete
  2. pandainyaaa masak siput!!! sedap..tp tak gheti nak masak..huhu..

    ReplyDelete
  3. singgah sini sementara tunggu waktu berbuka :D

    ReplyDelete
  4. rindu siput sedut... nak balik malaysia! :'(

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda