Rahsia Pemakanan dan Makanan Ulaman Tempatan

Semua info ini sharing dari imuslimshop.com. Oleh kerana mummy tertarik dengan info rahsia pemakanan yang mereka telah keluarkan. Sangat berguna untuk mummy  dan mungkin berguna untuk pembaca blog ini.

RAHSIA MENDAPAT ANAK KEMBAR boleh cuba 3 jenis makanan ini iaitu Ubi, kentang dan susu kerana makanan ini dapat mepertingkatkan ovulasi telur.
 

RAHSIA ULAMAN TEMPATAN juga mempunyai pelbagai kelebihan untuk kesihatan diri. Antara ulaman tempatan itu ialah SALAD, ULAM RAJA, KACANG PANJANG,LIMAU KASTURI, KOBIS, KANGKUNG, TIMUN, TERUNG, DAUN PEGAGA dan PETAI.

 
Ulaman kesukaan suami pastinya PETAI yang bagus untuk jantung, mencuci buah pinggan, masalah cacing (kanak-kanak), kecing manis dan memperbaiki sistem penghadaman.

Ulaman kesukaan Dhia pula ialah TIMUN. Buat ratah je TIMUN ni kalau Dhia dapat! TIMUN ini sebenarnya dapat merawat kecacingan dan merawat sakit tekak.

 
Mummy pula suka dengan limau kasturi, biasalahkan nak buang lemak katanya.

 
 

 
 
Kacang panjang dan kobis juga sering kami jadikan bahan menu tengah hari atau makan malam di rumah. Rupanya, banyak khasiat ulaman ini yang belum mummy ketahui. Antaranya membantu penyakit leukemia, saluran kencing, sakit pinggang, anti virus, bengkak, ulser, barah dan masalah usus.


 
 

 

Alhamdulillah keluarga kami semua makan sayur ulaman sehingga hari ini. Harapnya, anak-anak akan suka makan sayur ulaman ini sehingga mereka besar nanti.

 
1 comment on "Rahsia Pemakanan dan Makanan Ulaman Tempatan "
  1. Semua ulam-ulaman nie favourite saya dari saya kecik lagi

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com