Tarikh Lahir Mengikut Kalendar Islam Masihi - Hijrah


Alhamdulillah, hari ini sudah 4 Muharram 1437 bermakna hari ini hari jadi suamiku dalam bulan Islam ! Gigihkan mummy !! Ingat hari jadi suami dalam kalendar Hijrah dan Masihi. Agak-agak suami tahu tak hari jadi bininya ini dalam kalendar Islam? hahahaha



Tak payah ragging sangat lah suami tu...sian dia. Terus share sahaja di sini tarikh lahir mummy dalam kalendar Islam. Hari jadi mummy dalam kalendar Islam ialah pada 29 Syawal 1402. Uish...Tetiba teringat pada mak. Mesti pada Ramadhan dan Syawal itu, mak sedang sakit-sakirt badan di sana sini sarat mengandung dan menghitung hari untuk melahirkanku. Dengan abah kerja shift pada masa itu, ya Allah besar pengorbanan mak ini sebenarnya !! Bila dah jadi mak ini, dengan sendirinya mummy akan faham kehidupan seorang EMAK !

Berbalik pada tarikh lahir dalam kalendar Islam, sebenarnya mummy semak di laman web ini: http://www.al-islam.com/Loader.aspx?pageid=922 . Ada yang lahir pada bulan Syawal macam mummy, tak?
1 comment on "Tarikh Lahir Mengikut Kalendar Islam Masihi - Hijrah"
  1. Selamat hari lahir suami mummy! Hehe. Btw, lelaki kalau leh ingat tarikh kelahiran islam wife memang tabik la! Sebab tarikh omputih tu pun most lelaki tak ingat. Haha. Kena bagi hint baru ingat kadang2. kuikuikui.

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com