Brazilian Waxing Perkhidmatan Buang Bulu Badan Secara Lembut dan Efektif

Mesti ada yang tercari-cari saloon atau SPA kecantikan khas untuk perempuan sahaja,kan? Mummy nak memperkenalkan Airellyn Beauty SPA atau dikenali sebagai Celebriti SPA di Shah Alam yang di buka khas untuk rawatan bagi kaum wanita sahaja.

Disini ada rawatan terbaru, iaitu BRAZILIAN WAXING Perkhidmatan Buang Bulu Badan Secara Lembut dan Efektif yang MURAHHHH!!! Sebelum itu, meh mummy cerita serba sedikit apa itu BRAZILIAN WAXING. Brazilian Waxing adalah satu proses pembersihan bulu roma atau buang bulu badan yang kita tidak kehendaki di tubuh kita. Contohnya, bulu roma yang lebat di bahagian muka seakan-akan nampak seperti kita bermisai. Nak buang takut sakit, takut tercalar. Betul tak? Dengan Brazilian Waxing ini, proses tidak menyakitkan dan dapat melambatkan pertumbuhan bulu roma yang baru. Mampu menjadikan kita wanita yang hebat dan lebih berkeyakinan!

Para isteri pula, mesti nak cantik untuk suami. Betul,tak? Mesti nak kulit licin seksi dan mulus.

Brazilian Waxing Perkhidmatan Buang Bulu Badan Secara Lembut dan Efektif
Sempena tahun baru 2016 PROMOSI BRAZILIAN WAXING HANYA RM150 sahaja.

Brazilian Waxing Perkhidmatan Buang Bulu Badan Secara Lembut dan Efektif

Brazilian Waxing Perkhidmatan Buang Bulu Badan Secara Lembut dan Efektif


Menurut Pakar Kecantikan Estetik, Pusat Perubatan iHeal, Dr Abrizah Ousman, bulu roma terbentuk dalam satu folikel rambut iaitu satu struktur kantung yang dijumpai di bawah kulit. Setiap orang mengalami pertumbuhan bulu yang berbeza bergantung kepada keturunan, umur, berat badan, metabolisme, aktiviti hormon dan ubat-ubatan tertentu.

Bagi wanita, faktor baligh, kehamilan dan menopaus memainkan peranan penting dalam menentukan pertumbuhan bulu roma.

"Sebab itu sesetengah wanita mengalami pertumbuhan bulu yang bertambah semasa hamil atau menopaus, ada juga yang biasa saja. Namun, wanita yang mengalami pertumbuhan bulu ketara secara tiba-tiba dinasihatkan berjumpa doktor kerana ia mungkin menandakan masalah kesihatan pada seseorang," katanya.

Rambut dan bulu roma melalui empat peringkat pertumbuhan iaitu anagen, catagen, telogen atau awal anagen. Fasa pertumbuhan rambut yang aktif adalah pada peringkat anagen. Pada waktu ini, bulu roma mengandungi melanin yang berlebihan.

Catagen pula adalah fasa pengunduran apabila bahagian bawah rambut berhenti tumbuh, tetapi tidak gugur dan folikel rambut diserap semula. Fasa terakhir adalah telogen iaitu apabila rambut atau bulu roma mulai gugur dan bersiap sedia untuk pertumbuhan rambut baru.

Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan pertumbuhan rambut dan berbeza dengan setiap individu. Biasanya rambut lebat atau sebaliknya dikaitkan dengan keturunan.

"Misalnya masyarakat India memiliki bulu roma yang tebal manakala masyarakat Cina mengalami pertumbuhan bulu yang sedikit. Selain itu, etnik juga menjadi faktor perbezaan pertumbuhan bulu seseorang. Orang berkulit putih cenderung ditumbuhi bulu pada muka berlebihan berbanding warga Asia dan Afrika Amerika," katanya.

Selain itu, peningkatan hormon turut memainkan peranan penting. Sesetengah orang mulai mengalami masalah bulu yang tidak diingini sejak akil baligh dan keadaan ini bertambah teruk seiring peningkatan usia.

Dengan itu, kalau nak cantik jangan tunggu lama-lama..Jom cepat-cepat BOOKING di:
Airellyn Beauty SPA, Jalan Kristal 7K/7, Seksyen 7 Shah Alam
CALL 03-55194159 @ 

Whatsapp:
CELEBRITI  011-27174100
MIZZ ANESSA  019-6348332
MIZZ NURIN  012-9409372
SIS ROSE  011-23406905 

Instagram: SPA BEST MURAH
Google+ : Cantik Persis


Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com