5 Jenis Pakaian Menyusu Moden

Bila bergelar mummy dan breastfeeding mom ini. Mummy suka cuci-cuti mata tengok fesyen terkini yang sesuai dengan mummy. Teringin tu memang teringin nak pakai pakaian yang up to date. Tapi nak yang kene gaya jugak ! Paling penting bagi mummy ialah keselesaan dan pemilihan pakaian untuk mudah menyusu mesti di titikberatkan. Sama juga kot ibu-ibu menyusu di luar sana. Kan? Ibu di zaman moden ini, kebanyakannya memilih untuk cantik menawan dengan fesyen terkini  

Fesyen pakaian ibu menyusu terkini berbeza dengan fesyen pakaian menyusu beberapa tahun lepas. Fesyen sekarang lebih trendy selesa dan menarik. Selain itu terdapat pelbagai jenis pakaian yang selesa untuk ibu dan juga ibu yang menyusu. Cuci mata sat di Zalora, jom !

5 Jenis Pakaian Menyusu Moden, Ringkas dan Selesa di Zalora



5 Jenis Pakaian Menyusu Moden, Ringkas dan Selesa

Pakaian Menyusu Muslimah Bukaan Depan 

Pakaian jenis ini dapat memudahkan ibu menyususkan anak. Kalau kene pada gaya. Tak perlu pakai nursing cover. Mudah ! 


5 Jenis Pakaian Menyusu Moden, Ringkas dan Selesa

Pakaian Menyusu Jenis Jubah

Jubah fesyen sekarang semua lawa dan fesyennya sangat menarik ! Bukan itu sahaja, jubah sekarang ada yang di buat sesuai untuk ibu menyusu. Nursing friendly ! Fesyen seperti ini labuh depan dan boleh dibuka. Bukan itu sahaja. Ianya juga boleh di jadikan sebagai nursing cover ketika menyusukan anak.

5 Jenis Pakaian Menyusu Moden, Ringkas dan Selesa

Baju Kurung Menyusu

Baju kurung antara baju yang penting dan mesti ada dalam almari kaum Hawa. Ianya bukan sahaja perlu di pakai ketika Hari Raya. Baju kurung yang labuh mungkin akan menyukarkan ibu untuk menyusu anak. Tapi, zaman moden ini. Ada baju kurung yang sesuai untuk ibu menyusu. Tak perlu selak baju terangkat hingga ke atas lagi.
 

5 Jenis Pakaian Menyusu Moden, Ringkas dan Selesa
Blouse Menyusu
Blouse juga antara pemilihan dan permintaan paling tinggi buat kaum Hawa. Ianya dapat menyerlahkan keayuan si pemakai. Jangan tak tahu, kini banyak blouse ibu menyusu ada di pasaran. Pilih sahaja mana yang berkenan di hati.

 

Baju Menyusu Berzip 

Baju menyusu fesyen zip depan juga nampak sangat kemas dan ringkas. Mudah untuk di buka dan di tutup sewaktu proses penyusuan.

Banyak pilihan untuk ibu moden zaman kini. Fesyen ini, bukanlah fokus semata-mata kepada ibu menyusu. Malah, jika sudah habis tempoh penyusuan pun boleh di pakai lagi. Seronokkan dapat berfesyen walaupun dah bergelar mak-mak ni.
  
3 comments on "5 Jenis Pakaian Menyusu Moden"
  1. bagus adanya pakaian menyusu ini.

    ReplyDelete
  2. zaman sekarang kebanyakan blouse semua mesra menyusu, kan?
    jubah pun sama.
    menggalakan penyusuan ibu. alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  3. Sekarang mcm2 pakaian ada.. ada yg jenis menyusu selak pun dah ada kan . huhu

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com