5 PETUA MENGHILANGKAN BAU BADAN BERSAMA HARUM MALAM

Siapa yang tahan hidu bau badan. Mesti tak tahan,kan? Kita sendiri pun risau, kalau bau badan kita boleh mengundang keselesaan orang sekeliling. Malu, beb! Walaupun dah mandi, dah pakai baju bersih, dah pakai deodorant, dah pakai minyak wangi. Tapi kenapa bau badan boleh terjadi ye? Sebab kelenjar Aporice mengandungi sebum iaitu bahan berlemak dirembeskan. Bakteria mudah masuk protein dalam rembesan peluh. Apabila protein pecah masuk dalam peluh oleh bakteria. Ketiak , kaki, dan badan akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Ianya juga berpunca dari bahan buangan terkumpul dalam badan akibat proses pencernaan yang tidak sempurna. Makanan yang kita ambil, kebanyakkannya di gunakan untuk tubuh badan. Manakala, selebihnya akan ditukar ke bentuk sisa buangan atau toksin.

Di sini, mummy ingin kongsikan beberapa petua untuk menghilangkan bau badan.

HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN

5 PETUA MENGHILANGKAN BAU BADAN



1. LIMAU KASTURI
Potongkan limau, buang bi dam makan limau kasturi bersama kulit dan airnya. Amalkan selalu. Insyaallah boleh hilang bau badan

2. DAUN SIRIH
Daun sirih dikatakan boleh bertindak sebagai antiseptic disamping mengandungi zat aktif. DI percayai turun temurun boleh menghilangkan bau badan lebih-lebih lagi yang berpunca daripada kuman atau bakteria.

Caranya, ambil 5 helai daun sirih, basuh daun sirih danrendam dalam satu bekas air yang berisi air panas. Biarkan ianya sejuk sebentar. Setelah sejuk, minum air rendaman itu. Boleh di campurkan dengan sedikit gula juga. Amalkan selalu, untuk kesan yang efektif.

3. TIMUN
Timun juga antara petua yang boleh menhilangkan bau badan. Potong timun menjadi kepingan kecil. Gunakan semasa mandi dengan menggosokkan satu badan. Akhir sekali,  bilas bersih.

4. CENGKIH
Ambil beberapa kuntum bunga cengkih, cuci dan rendamkan di dalam satu cawan air panas. Setelah bunga cengkih kembang. Minum air rendaman tersebut. Amalkan dengan kerap , insyaallah boleh membantu menghilangkan bau badan.

HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN 

5. HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN

Jika nak cara cepat mengjilangkan bau badan dan juga nak kelebihan lain. Boleh cuba produk terkini dari HARUM MALAM, di perbuat daripada campuran makanan Sunnah juga dapat membantu menghilangkan bau badan.



APA ITU HARUM MALAM?

HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN

HARUM MALAM merupakan satu jenis supplemen dalaman khas untuk WANITA mewangikan tubuh badan sepanjang hari dan masa. Ianya terhasil daripada kombinasi antara estrak ros dan kaya dengan ekstrak herba seperti sirih, buah tin, kismis, madu, goji, limau purut, kayu serapat, buah delima, manjakani, pueraria mirifica yang dapat membantu mengatasi bau yang kurang enak dari tubuh badan. 

CARA MINUM HARUM MALAM.

 HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN 

  HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN

 

Hanya minum 2 kali sehari pagi dam malam. Jangan lupa gunakan sudu plastik untuk menjaga khasiat HARUM MALAM ini. Boleh nampak kesannya dalam tempoh masa yang singkat.

RASA HARUM MALAM
Sedikit masam dan ada rasa manis buah. Sangat sedap !

BAHAN KANDUNGAN HARUM MALAM
Sireh - Sireh yang ketahui banyak kegunaannya seperti mengubat sesuatu penyakit ataupun dijadikan sebagai sireh junjung. Dalam ramuan "Harum Malam" ini, sireh berupaya mengawal dan mencegah bau badan.

Buah Tin - Berupaya menyingkirkan keracunan (toksin), mencairkan tekak, mengurangkan batuk yang berpanjangan sekaligus melapangkan dada. Ia juga turut memberseihkan hati (kidney) dan jantung serta membersihkan lendir dalam usus.

Kismis - Membantu menguatkan daya ingatan, mengubati penyakit pelupa, mencerdaskan minda, membersihkan hati dan mencerahkan mata.

Goji - Membantu memanjangkan umur, meningkatkan tenaga dan kekuatan fizikal, membantu menurunkan darah tinggi, anti kanser, mengekalkan paras kolestrol yang sihat, mengimbangi paras glukos dan mengawal diabetes, meningkatkan libido dan fungsi seksual, tidur nyenyak, meningkatkan sistem imun, meningkatkan kesuburan, menguatkan otot dan tulang, menguatkan daya ingatan, kurangkan batuk dan membantu penghadaman.

Limau Purut - Jus buah limau nipis membunuh kuman disenteri, kolera dan tifoid, asid sitrik yang terkandung dalam limau nipis berkesan menghilangkan lemak dan menguruskan badan, melegakan perut, melancarkan penghadaman.

Pueraria Mirifica - Ianya bagus untuk kulit dalam menegangkan dan menghaluskan struktur kulit, mengurangkan garis-garis halus menyihatkan kulit yang tidak bermaya, menghaluskan liang roma dan mengurangkan minyak, melembutkan kulit supaya kulit kurang kasar dan kering, merawat jerawat dari dalam, mencegah pertumbuhan jerawat muka dan badan.

Kayu Serapat - Mengetatkan otot rahim dan seluruh tubuh agar padat, melancarkan haid, awet muda, merawat keputihan dan gatal pada kemaluan, menyihatkan rahim, menghaluskan kulit & melambatkan menopause.

Buah Delima - Dapat mengubati cirit-birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi dan kurang lawas penghadaman, membuang lemak dan juga mengeluarkan toksin dari badan.

Manjakani - Awet muda, merawat otot-otot dalam faraj, mengawal lendir dan lelehan dalam faraj, serta nifas, menegangkan payudara, melawaskan buang air besar, dan menyingkirkan toksin dari tubuh.

Pueraria Lobata - Mengandungi estrogen yang berfungsi untuk pembesaran dan ketegangan buah dada, kulit dan rambut yang lebih sihat.

Senna - Melangsingkan tubuh badan, membantu mengurangkan kolestrol, mengecilkan perut, peluntur lemak dalam tubuh bagi penderita obesti.

KELEBIHAN HARUM MALAM:

HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN

Selain daripada menghilangkan badan, "Harum Malam" juga turut mempunyai kelebihan lain. Antaranya:-

HARUM MALAM MENGHILANGKAN BAU BAU BADAN
  • Ia membantu menyihatkan badan 
  •  Ianya juga turut membantu mencegah masalah dalaman wanita, memberikan tenaga dan sekaligus menambahkan stamina supaya dapat melakukan aktiviti seharian.
  •  Meningkatkan keinginan serta mempercepatkan rangsangan seksual
  •  Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
  •  Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
  •  Membantu membunuh bakteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
  •  Meningkatkan sistem tahan tubuh dan menstabilkan hormon.
  •  Ia juga membantu mengurangkan tekanan dan tention.
  •  Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan.
PRODUK HARUM MALAM LULUS DARI KKM


Banyak produk sebegini ada di pasaran. Mesti kita risau samada ianya telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia atau tidak, kan? Harum Malam telah mendapat kelulusan KKM. Jadi..jangan risau untuk minum HARUM MALAM ni !

TESTIMONI HARUM MALAM

Mummy dah mencuba harum malam lebih kurang 2 minggu. Memang kesannya nampak positif. Cuaca panas membuatkan kita berpeluh-peluh. Tapi, bau badan tak ada. Alhamdulillah. 


"Bau badan memang tak ada dah ! Dulu nak bersama agak lemau"

 

"Alhamdulillah kesan positif, tak pakai deodorant pun ok" 


Nak beli untuk diri sendiri atau hadiahkan pada rakan-rakan. Really recommended


Untuk keterangan lanjut atau pembelian. Boleh hubungi:-

Facebook : HARUM MALAM

Telefon : 010-4042769






3 comments on "5 PETUA MENGHILANGKAN BAU BADAN BERSAMA HARUM MALAM"
  1. Akak suka rasa product Harum Malam ni...sedap..

    ReplyDelete
  2. memang bagus produk harum malam ni.. cantik dah label dia..

    ReplyDelete
  3. Kak Nina pun suka Harum Malam ni... Bagus Dan efektif! Berbaloi-baloi ngan harganya..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com