PERINTAH GAJI MINIMUM 2016

15:54



FEDERAL GOVERMENT GAZETTE OF MINIMUM WAGES ORDER 2016 | WARTA KERAJAAN PERSEKUTUAN PERINTAH GAJI MINIMUM 2016

Mulai Julai 2016, telah di wartakan oleh Kerajaan Persekutuan untuk perintah gaji minimum sebanyak RM1,000 (Semenanjung Malaysia) berbanding RM900 sebelum ini. Manakala, Sabah, Sarawak dan Wilayah Persekutuan Labuan pula RM920 untuk gaji minimum.


Moga majikan faham tentang gaji minimum ini, berikutan kadar hidup kini juga semakin tinggi. 


Kerajaan juga ada mengatakan pendapatan seisi keluarga sebanyak RM3,000 (tiga ribu ringgit) tergolong dalam keluarga miskin. Maka, jangan khianati pekerja.

Mummy pula dengar ada syarikat yang berikan gaji sebanyak RM450 untuk jawatan kerani ! Apakah???

Bagi yang rasa dirinya teraniaya..Bawa bahan bukti terus ke Jabatan Tenaga Kerja yang berdekatan ye !


You Might Also Like

7 comments

  1. What??RM450 gaji di zaman gst ni..eh..melampau sgt tu...kena report

    ReplyDelete
  2. RM450????? Oh my!!!! bayar itu ini habis dah.... hurmmm

    ReplyDelete
  3. 450 kerani? Allahu. Zaman sekarang macam tak berbaloi 450 tu dengan gst lagi, tambang pergi balik kerja. Huhu.

    ReplyDelete
  4. beringat la wahai majikan.
    pekerja bekerja utk anda.
    tanpa pekerja, bisnes anda tak jalan.
    jgn aniaya pekerja!

    ReplyDelete
  5. Selalu terfikir, kesian golongan ini meneruskan hidup dalam zaman skrg.. Sedih jika mereka yg berkepentingan mengabaikannya.. ;-)

    ReplyDelete
  6. Kena hati2..nak2 adik2 yang baru memohon pekerjaan..jangan teraniaya..ilmu ini kena ada Dan jgn pandang sambil lewa..bila dh terkena Susah jadinya...

    ReplyDelete
  7. Good Info!...

    Harap-harap tak kene tipu berkaitan gaji... berhati-hatilah yea

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda

Google+ Followers

Google+ Badge

Followers

babab