Bila Letrik Tak Ada

Entah apa kene hari Sabtu hari tu, banyak kali letrik tak ada. Nasib, mummy dah siap buat kuih ray...

Entah apa kene hari Sabtu hari tu, banyak kali letrik tak ada. Nasib, mummy dah siap buat kuih raya awal-awal. Penghujung Ramadhan ni, nak berehat je. Mula-mula tak ada letrik lepas Subuh, Dzal dah nangis-nangis sebab kipas tak jalan. Mummy terus bawa ke ruang tamu, buka sliding door. Lega sejuk sedikit. Dalam sejam, letrik ada kembali.

Jam 8 pagi, letrik tak ada balik ! Adusss..matahari dah la tengah naik ! Nangis lagi bebudak ini. Angin dari tingkat 8 pun macam segan-segan je nak masuk.


Nasib ada penyelamat ! Kipas lampu ini, kebetulan daddy dah siap-siap cas. Kalau tak cas ? Mendapat kepanasan. 

Dhia lagi best ! "Mummy..mummy tak bayar bil, ye?" Dah bayarlah, Dhia. "Abes tu, nape tak de letrik?", Dhia balas balik !

Grrrrrr.......

You Might Also Like

1 comments

  1. memang kalau x ada letrik...fuh..sanggup tidur dalam kereta kan...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -