Harga Minyak Masak Confirm Dah Jadi Mahal

Sejak viral minyak masak bulan 10 mengatakan minyak masak (sawit) akan naik harga. Lepas tu Berita Harian menafikan. Dan, alih-alih memang ...

Sejak viral minyak masak bulan 10 mengatakan minyak masak (sawit) akan naik harga. Lepas tu Berita Harian menafikan. Dan, alih-alih memang confirm harga minyak masak (sawit) naik pada awal November 2016. Mummy awal-awal lagi dah borong, beli bersiap-siap beli 3 botol minyak masak (sawit) 5 kg. Abah pun beli juga banyak. Sejak lepas kenaikan harga minyak masak (sawit) 5kg . Memang mummy tak berapa tahu harga terkini minyak masaka (sawit) 5kg. Kalau beli minyak masak (sawit) kebiasaanya memang kami beli botol 5kg.

Buat apa beli minyak masak (sawit) 5kg banyak-banyak?

Haa..kami kan nak buat kenduri. Kenduri masak sendiri je, jadi harus beli stok barangan dapur.

Nasib baik masa beli tu harga masih RM13.35, jimat sedikit lah kan walaupun lepas-lepas ni kene beli minyak pada harga yang dah naik. Jimat sekejap, hehehe

Sebenarnya, viral harga minyak masak (sawit) naik tu. Mulanya, mummy macam amek endah tak endah je.

Entahlah, dah malas nak ambil pusing sebenarnya. Dan...mummy pun tak tahu harga minyak masak (sawit) latest.

Tup..tup..pi beli barangan dapur semalam, tergerak nak tengok harga minyak masak.


Harga Minyak Masak Confirmed Mahal


Harga Minyak Masak Confirm Mahal
Seri Murni 5kg RM21.15

Harga Minyak Masak Confirm Dah Jadi Mahal
Knife RM23.80 dan Buruh pula RM20.95 (5kg)


Harga Minyak Masak Confirm Dah Jadi Mahal
Minyak Sunflower RM24.99 - 3kg


Harga Minyak Masak Confirm Dah Jadi Mahal


Minyak masak sawit jenama yang lain seperti Aliff dan lain-lain tak ada nampak lagi. Tak tahu mana pergi. Tetiba stok tak ada. Sedangkan hujung Oktober 2016 hari tu, mummy lihat banyak lagi stok minyak masak (sawit) ini.


You Might Also Like

12 comments

  1. kebanyakan pasaraya sorok minyak 1kg untuk naik kan harga.. jenuh mncari smlm..huhu

    ReplyDelete
  2. Akak beli yg 3 kg tu pun dh RM10.95 befire harga naik RM6.95
    Memang stress bab minyak ni

    ReplyDelete
  3. Dekat tempat nani ni, sampai dua tiga pasaray tak banyak stok minyak.

    ReplyDelete
  4. Bukan nak bangga sebab kami x guna banyak minyak masak tapi tetap berhati2 dan berjimat dalam bab berbelanja. Kenaikan harga minyak masak tetap ada kesan. Kesannya sakit pada hati.. geram.

    ReplyDelete
  5. Allah, mahalnya lahai..sampai rm20 tu

    ReplyDelete
  6. alif disorokkan di celah gudang bersama banyak lagi stok2 monopoli minyak masak ...

    ReplyDelete
  7. Singgah jenguk tanya khabar. Semoga sihat selalu. ❤
    theathra.blogspot.my

    ReplyDelete
  8. tue la, biler dah naik , memang tak kan turun punyer , nasiblah ;( nak kena hadap sampai biler biler ...

    ReplyDelete
  9. Naik banyak sangat harganya. Peniaga makanan mesti terasa...dan pastu pengguna pun kena laa tanggung jugak huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -