SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN

SUSU Anmum™ Essential UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN  . Bukan mudah nak pilih susu tepung atau susu formula ni. Pastinya, kita sebagai ibu ...

SUSU Anmum™ Essential UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN . Bukan mudah nak pilih susu tepung atau susu formula ni. Pastinya, kita sebagai ibu bapa mahukan susu terbaik buat si manja kita. Mummy pasti, ramai ibu bapa di luar sana akan memilih dan menitikberatkan kandungan nutrisi dalam susu tepung atau susu formula. Mummy pun macam tu juga, masuk pasaraya baca nutrisi dahulu. Kerana tidak semua susu tepung atau susu formula mengandungi kandungan yang sama. Bagaimana dengan kandungan gula tambahan? Adakah kita pasti susu tepung atau susu formula si manja kita tidak mengandungi gula tambahan? Mummy dapat tahu bahawa susu formula atau susu tepung Anmum™ Essential tidak mengandungi gula tambahan.


SUSU ANMUM UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN


SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN

Anmum™ Essential mengandungi nutrien penting untuk anak kita, tetapi tidak mengandungi gula tambahan.

APAKAH IA GULA TAMBAHAN



SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN

Ada apa dalam susu? Dalam sedar tak sedar, sebenarnya gula tambahan ini ada di dalam susu tepung atau susu formula. Gula tambahan yang ditambahkan ke dalam susu tepung atau susu formula apabila ia diproses atau disediakan. Ini tidak termasuk gula semulajadi seperti di dalam susu dan buah-buahan. Nama bagi gula tambahan ialah gula perang, pepejal sirap jagung, dekstrosa, fruktosa, glukosa, pepejal sirap glukosa, maltosa, maltodekstrin dan gula putih.

Mummy baru tahu nama-nama gula tambahan ini, lepas ini..mummy kene baca label betul-betul sebelum membeli susu untuk anak-anak.

SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN


Mummy harus menyemak label kandungan susu tepung atau susu formula terlebih dahulu. Pastikan tiada gula tambahan di dalamnya. "Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya"


SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN


KENAPA DENGAN GULA TAMBAHAN?

Mesti ramai yang tertanya-tanyakan, apa efek susu formula dan susu tepung yang ada gula tambahan ini? Gula tambahan merbahaya untuk anak kecil kerana ianya boleh mengakibatkan obesiti dan ketidakstabilan dalam metabolisma dalam badan.

Mengikut Malaysian Dietary Guidelines for Children and Adolescents 2013.

Kanak-kanak yang berusia 2- 6 tahun tidak boleh mengambil lebih dari 3 sudu gula sehari.

Manakala kanak-kanak berusia 7 hingga 12 tahun tidak di galakkan untuk mengambil 7 sudu gula dalam masa sehari.

KEMPEN ANMUM ESSENTIAL - ADA APA DALAM SUSU



SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN

Untuk pastikan susu formula atau susu tepung anak kita tiada gula tambahan. Jom bertukarlah kepada Anmum™ Essential. Kerana Anmum™ Essential tiada gula tambahan di dalamnya . Dengan ini, anak kita bukan sahaja mendapat nutrien penting seperti GA® dan DHA, tetapi ia juga tidak mengandungi Gula Tambahan.


Jika sebelum ini, meminum susu formula atau susu tepung  bukan dari Anmum™ Essential tetapi mahu bertukar ke Anmum™ Essential.

Pastikan mengikut langkah-langkah ini jika mahu bertukar susu. Jangan terus menukar susu secara terus. 

Penukaran jenama susu tepung atau susu formula harus melakukan dengan berperingkat. Supaya anak-anak dapat menyesuaikan diri. 


SUSU ANMUM ESSENTIAL UNTUK ANAK TIADA GULA TAMBAHAN


VIDEO KESEDARAN Anmum™ Essential TIADA GULA TAMBAHAN



Ini pula video kesedaran dari Anmum™ Essential tiada gula tambahan. Pastikan anak kita sihat walafiat ye !

Info tentang Anmum™ Essential tiada gula tambahan : http://www.anmum.com.my/happenings/added-sugars-bm/

Selanjutnya, boleh lawati :-




You Might Also Like

5 comments

  1. Selamat Pagi!
    nieyl dtg singgah... :)

    ReplyDelete
  2. Memang bagus bila tak ada gula tambahan ni untuk anak anak

    ReplyDelete
  3. yg takde gula tambahan ni mmg bagus utk budak2 =) klu dr kecik da consume gula berlebihan blh sebabkan obesiti bila besar. Mencegah dari kecik kan kak

    ReplyDelete
  4. Dulu adik akak minum utk ibu preggy...sekali gula dia naik..kalau utk anak2 ni elok gak xde gula...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah makin banyak produk bebas gula macam ni.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -