Shoplinks.Asia

Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade Mudah Dan Senang Masak

Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade Mudah Dan Senang je Masaknya . Memang serius senang, tapi kena pada caranya lah ! ...

Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade Mudah Dan Senang je Masaknya . Memang serius senang, tapi kena pada caranya lah ! Mummy dah beberapa kali buat. Tapi, failed. Tepung akan bercerai dengan si sotong ketika goreng. Huhu namgis tak berlagu, ko !

Kali ini, Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade mummy menjadi..yeaaayy. Nak lompat bintang seround rasanya. Hehehe jangan tertipu eh...ni daddy a.k.a suami mummy yang goreng Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade.

Bukan mummyvyang masak Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade tau !

Lakiku memang teror masak sebenarnya..cuma...kekadang malas tunjuk skill. Dia memang cepat mengkaji dan belajar sesuatu perkara.

Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade



Ni lah Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade by daddy. Sodap la hai mummy meratah. Anak-anak pun tak kurangnya...meratah sama gak !

Daddy masak memang tak meletop dan tepung tu langsung tak bercerai dari si sotong..

Daddy kata cara masaknya mudah je..

Resepi Mudah Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade


  • Sotong di bersihkan
  • Letakkan telur di dalam satu mangkuk. Di kacau sebati dengan sedikit garam
  • Satu mangkuk lagi tuangkan tepung gandum atau tepung serba guna dengan sedikit garam juga.


Cara Goreng Sotong Celup Tepung a.k.a Sotong Goreng Tepung Homemade


1. Apabila minyak dalam kuali betul-betul panas. 

2. Masukkan sotong yang di celup telur dan kemudiannya salut rata bersama tepung.

3. Goreng dalam minyak yang panas dalam kuali.

4. Sotong jangan di balikkan dengan kerap.

5. Apabila dah nampak kekuningan. Terus angkat

Senang rupanya kan...

You Might Also Like

6 comments

  1. Sedap..fav akak ngan dania jugak..

    ReplyDelete
  2. Wah..nanti nak cuba juga lah

    ReplyDelete
  3. benda ni makan panas-panas...mmg tak tgk kiri kanan dah! :p

    ReplyDelete
  4. adui sedapnya, tapi ada baca, pemilihan jenis tepung sangat penting

    ReplyDelete
  5. Dah lama rasanya tak makan sotong. Ish, resipi akak ni. bikin terlioqq jaaa. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -