Shoplinks.Asia

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga . Lama tak jumpa jiran sorang ni. Berbulan-bulan juga, dari mummy bersalin sampai dah habi...

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga . Lama tak jumpa jiran sorang ni. Berbulan-bulan juga, dari mummy bersalin sampai dah habis pantang. Ingatkan jiran India mummy ini, dah pindah ! Rupanya, dorang balik India selama 3 bulan.

Dhia Batrisya tu, dah rindu nak main dengan kawan-kawan (jirannya). Bila, Dhia dapat tahu yang jirannya dah balik dari India. Suka yakmat Dhia tu.

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Dah jumpa, ni. Terus sambut, Deepavali sesama. Mummy berikan sebotol cookies untuk jiran, ni. Di balasnya pulak, muruku, kuih goyang dan mutton curry. Terima kasih jiran,ku ! Hehehe 


Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Meriah dekorasi Deepavali , kreatifnya dorang ni. Boleh melukis dan taburkan serbuk warna-warni mengikut lukisan ! Kalau mummy, memang haram tak jadik. Hehehe tangan tak berseni, mummy ni.

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Rohan, Dzal dan Dhia

Meraikan Deepavali 2017 Bersama Jiran Tetangga

Rohan, Nisha dan Dhia

Dulu-dulu, masa Dhia kecil. Susah nak terangkan perayaan yang ada di Malaysia. Dhia suka tanya. Deepavali tu apa? India tu apa? 

Sekarang Dhia dah berumur 4 tahun. Mummy pun dah berikan Dhia exposure sedikit demi sedikit. 

Alhamdulillah sekarang ni, Dhia dah mengenali beberapa perayaan di Malaysia. 






You Might Also Like

3 comments

  1. Seronok laa diaorang dapat join raya umah jiran..

    ReplyDelete
  2. Seronok kan sambut Deepavali dengan jiran..

    ReplyDelete
  3. Bagus ni semangat 1 Malaysia.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -