3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DAN FAMOUS DI BALI INDONESIA - Kalau travel, tak kiralah kemana sahaja kami pergi dalam negeri atau luar negeri. Paling wajib, bagi kami ialah bawa pulang souvenir untuk mak, abah, adik beradik dan juga ipar duai. Sebab dorang pun, kalau berjalan. Tak pernah lupakan souvenir untuk kami sekeluarga. Maka, janganlah kita lupakan mereka juga. Souvenir korang mana? Ampun, dong ! Tersalah kiraan, tak cukup souvenir untuk bawa balik. Sorry, guys. Doakan mummy murah rezeki lagi, boleh beli souvenirs untuk korang semua pulak !

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

Bila kami nak travel ke Bali, Indonesia..travel dan holiday ke tempat yang tak pernah kami pergi dan lawati. Mummy dari awal dah survey, cari kemana nak pergi untuk dapatkan BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA. Akhirnya, jumpa  3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DAN FAMOUS DI BALI INDONESIA . Antara 3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DAN FAMOUS DI BALI INDONESIA ialah Oleh-oleh Agung Bali, Oleh-oleh Krisna dan juga Pasar Sukawati. 

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA


Tapi, sebenarnya... ada banyak lagi kedai jual souvenir di Bali. Tu pun, kalau korang rajin nak jalan dari satu kedai ke satu kedai,lah ! Mummy tidak lah pergi ke semua 3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA. Mummy hanya pergi ke 1 tempat sahaja iaitu Oleh-Oleh Krisna Bali sahaja. 

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

Oleh-oleh Krisna Bali ini, ada banyak cawangan dan salah satu cawangannya tak jauh dari penginapan kami. Maka, kami memilih ke Oleh-Oleh Krisna cawangan yang berdekatan iaitu di Denpasar. 

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

Kami minta fasilatator, Wahyu telefonkan pak Nyoman, Pak Nyoman tu adalah pemandu yang ambil kami dan anta kami untuk airport transfer. Kami plan nak ke Oleh-oleh Bali Krisna pada waktu malam selepas selesai aktiviti malam. Aktiviti malam kami tamat pada jam 8 malam. 

Terpaksalah minta si Wahyu call, kan Pak Nyoman tu. Sebab kartu (prepaid) kami tak dapat nak top up. Kerajaan Indonesia telah perketatkan untuk membeli prepaid. Nak beli, kena ada kad keluarga. Pak supir kami tak bawa kad keluarganya. Nak minta orang lain beli,kan. Tapi, kami macam sibuk pulak. Udahnya, kad sim tu boleh pakai untuk internet je lah!

Ada kisahnya, yang datang malam tu anak buah pak Nyoman. Di bilangnya..pak Nyoman ada kenduri.

Keesokkan harinya, nak ke Airport. Dalam perjalanan tu, kami laki bini bertanya pada pak Nyoman. 'Malam tadi ada hal,ke? Anak buah Pak Nyoman bawa kami ke Krisna". 

Dah perjalanan ke Airport (balik) baru tahu. Rupanya, yang datang malam tu bukan anak buah Pak Nyoman. Entah sapa ntah si Wahyu tu carikan.

Tak pelah, kami pun agak urgent masa tu ! Memang nak keluar. Asalkan semuanya selamat udah !

Cuma, tak tahulah ...siapa tipu siapa, di situ ! :( :(

BELI SOUVENIR MURAH DI OLEH-OLEH KRISNA BALI INDONESIA


3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA

Apa yang mummy belidi Krisna Bali? Mummy beli keychain, tshirt dan juga recycle bag. Murah? Bagi mummy boleh tahan murah jugak lah. Cukup puas hati shoppping di Oleh-oleh Krisna Bali.

Ada 1 lokasi Krisna Bali ini beroperasi 24 jam tau. Terletak di Kuta. Jadi, nak shopping anytime pun boleh kat Krisna ni! 


Kalau korang nak tahu lagi apa yang ada di Krisna Bali dan juga di mana cawangan Krisna Bali. Korang terjah je website Krisna Bali di : www.krisnabali.com

OLEH-OLEH MURAH DI BALI : AGUNG BALI DAN PASAR SUKAWATI

Lokasi lain yang murah untuk dapatkan oleh-oleh Bali ialah di Agung Bali. Agung Bali ni lebih kurang Krisna Bali, tempatnya ber air-cond dan selesa untuk bershopping. Buka setiap hari (kecuali perayaan dari jam 10pagi hingga 10 malam). Lokasi Agung Bali terletak di kawasan Tanah Lot, sekitar 50 meter sebelum Pura Luhur Tanah Lot. Untuk keterangan lanjut, boleh terjah website Agung Bali di : https://www.oleholehagungbali.com

Pasar Seni Sukawati juga merupakan tempat yang famous untuk oleh-oleh atau souvenir murah di Bali, Indonesia. Pasar Seni Sukawati adalah pasar salah satu pasar seni terbesar di Bali, terletak di desa Sukawati, Kecamatan Sukawati Kabupaten Gianyar , 15 kilometer dari ibu kota Denpasar. Dari luar, senibinanya seperti pasar-pasar besar yang berada di Kelantan dan Terengganu.

Perjalanan ke Pasar Seni Sukawati lebih kurang 90 minit dari Airport Ngurah Rai Bali. Pasar Seni Sukawati adalah pasar yang sangat ramai di kunjungi oleh para pelancung atau rakyat jelata mereka sendiri. Pasar ini buka setiap hari dari jam 8 pagi sampai 6 petang (tutup pada hari raya Hindu).


19 comments on "3 LOKASI BELI SOUVENIR MURAH DI BALI INDONESIA"
  1. Thank you kak share info. Nanti boleh rujuk blog akak.

    ReplyDelete
  2. Boleh buat rujukan nanti. Sakan mommy shopping ye

    ReplyDelete
  3. bestnya pegi bali...tak penah sampai lg ni

    ReplyDelete
  4. okeh.

    memang rindu gila nak gi bali.

    lama betul tak turun sana.

    ReplyDelete
  5. Mummy, best tak kat Bali?apa attraction kat situ?

    ReplyDelete
  6. teringin nak pi bali.. tapi belum berkesempatan lagi.. klu dah tiba masa n ada rezeki boleh la TB baca info kat blog sis ni .. hee

    ReplyDelete
  7. Wah nt nak ke bali boleh beli souvenir dekat kedai kedai ni. Boleh starred ni sebagai rujukan

    ReplyDelete
  8. Saya belum sampai ke Bali. Baru sempat ke Jakarta, Lombok, Medan dan Bandung. Dah terlepas bnyak trip ke Indonesia tak sempat join kawan-kawan. Memang kenan pandai cari tempat barang murah dan kena bawa juga souvenir utk kawan2 dan famili. Huhu.

    ReplyDelete
  9. Bestnya pi Bali.. good sharing Linda, sapa-sapa nak pi Bali boleh rujuk kat sini kan untuk beli buah tangan bawak balik..

    ReplyDelete
  10. agree with u. the oleh oeh store is so cheap and variety choices

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Useful tips. Next time go Bali can consider this place for souvenir

    ReplyDelete
  13. Wowww macam mana la dia nie ke bali usung 3 orang bala tentera hahahah Kita 2 orang bawa jenjalan dekat KL pun dah pening kepala...

    Plan nak beli barang kita, mainan dorang lagi banyak dari barang yang kita nak beli hahaha

    ReplyDelete
  14. terima kasih info... nanti nak jenjalan bali jugalah... senangnak beli buah tangan refer sini.

    ReplyDelete
  15. Wahh,menarik ni . Suatu hari nanti kalau bpeluang jejak kaki ke sana boleh la singgah ke kedai souviner murah-murah ni

    ReplyDelete
  16. Next nak pi Bali lagi bleh pi sini beli cenderahati buat kenangan

    ReplyDelete
  17. I memang suka Sukawati dan also I like to shop along the small stall near the Kuta beach!

    ReplyDelete
  18. Aduh ni yg pling syok ni shopping sovenir..

    ReplyDelete
  19. tak pernah sampai lg ke bali.. seronok tgk org yg pegi sana..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com