PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR

PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR - Mesti seronok, kalau Dhia Batrisya dapat tahu program PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR. Sifat normal kanak-kanak sukakan seni. Dhia dan Dzal memang sukakan muzik terutamanya menyanyi, main gitar dan main drum 

PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR


PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR


Bagus juga ada program seperti PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR. Mummy yakin, bukan anak-anak mummy je sukakannya. Kanak-kanak lain pun, mesti teruja dengan program PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR

PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR

Zaman kanak-kanak adalah zaman paling menyeronokkan kerana ketika itulah mereka berpeluang menjadi diri sendiri dan menyerlahkan potensi masing-masing. 

Setiap kanak-kanak mempunyai kelebihan tersendiri dan harus diberi peluang untuk menonjolkan hak dan bakat masing-masing.

PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR PADA 17 MAC HINGGA 8 APRIL 2018


Apa lagi? Jom korang bawa anak-anak kecil ni ke program ‘Be a Star di KidZania Kuala Lumpur’ yang berlangsung dari 17 Mac hingga 8 April 2018 



Antara program yang ada dalam PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR adalah seperti muzik, lakonan, peragaan dan juga penggunaan teknologi.

Program ini juga turut di sertai oleh RightZKeepers dari KidZania Kuala Lumpur :-



Urbano ( untuk Belajar)
Beebop (untuk Mencipta)
Chika ( untuk Berkongsi)
Vita (untuk Beramal)
Bache (untuk Bermain)

“Seni pentas adalah cara terbaik untuk mengetengahkan hak kanak-kanak,” kata Shahrul Nizar Ahmad, Datuk Bandar KidZania Kuala Lumpur. Menerusi program ‘Be a Star at KidZania Kuala Lumpur’, kami berharap dapat meningkatkan kesedaran tentang hak kanak-kanak melalui pendekatan-pendekatan menarik yang membolehkan mereka mencipta, bermain, menambah pengetahuan, membuat kebajikan dan berkongsi! 

Selain itu, seni juga adalah cara terbaik untuk meningkatkan keyakinan diri dan kemahiran komunikasi kanak-kanak. Kami percaya kemahiran-kemahiran ini akan banyak membantu mereka dewasa kelak. Ini bertepatan dengan falsafah kami untuk ‘Learn Life Today’.”


Aktiviti-Aktiviti ‘Be A Star at KidZania Kuala Lumpur’:


Belajar dan Mencipta: 
Sesii Pengajaran YouTube akan mengajar mereka cara untuk menghasilkan video YouTube, penggunaan media sosial, pengendalian kamera, pencahayaan yang betul, dan penghasilan isi kandungan menarik tentang hak-hak kanak-kanak.


Beramal dan Berkongsi: 
Bengkel Lakonan & Uji Bakat akan memberikan mereka peluang untuk merasai pengalaman sebenar Beramal dan Berkongsi melalui kerja-kerja kebajikan seperti melindungi alam sekitar, haiwan atau kerja-kerja amal lain.





Bermain dan Mencipta: 
Aktiviti lain yang mempromosi hak-hak ini termasuklah Kelas Alat Instrumen, Peragaan dan Sesi Penggambaran Jenama, dan Kelas DJ.

Lights, Camera, Action!



Setelah mempelajari pelbagai kemahiran baharu, kanak-kanak boleh menyertai Pertandingan Pencarian Bakat ‘Be a Star’. 

Dengan hanya perlu menghantar video persembahan melalui emel ke contact@kidzania.com.my atau sertai uji bakat terbuka di ruang acara KidZania Kuala Lumpur di antara 17 hingga 31 Mac 2018! 

Dua puluh peserta akhir akan bertanding dalam Pusingan Akhir pada 7 April 2018 di hadapan para juri dan berpeluang memenangi hadiah wang tunai, tiket dan banyak lagi!



‘Be a Star at KidZania Kuala Lumpur’ dengan bangganya disokong oleh Canon, Fly FM, Hot FM, Petit Moi, U Mobile, Zana Entertainment, dan MYBeat Drum Circles


Untuk maklumat lanjut tentang aktiviti dan acara di KidZania Kuala Lumpur, layari www.kidzania.com.my atau www.facebook.com/KidZaniaKualaLumpur, atau hubungi Talian Khidmat Pengguna KidZania di 1300 88 KIDZ (5439) dari pukul 9 pagi hingga 8 malam, Isnin hingga Ahad.



6 comments on "PENCARIAN BAKAT “BE A STAR” DI KIDZANIA KUALA LUMPUR"
  1. Boleh lah bawa dhia dgn dzal sekali kak. Mesti dorng suka dpt belajar muzik ni.

    ReplyDelete
  2. Bestnya aktiviti ni..kalau dania masih kecik2 macam diorang ni sure dia teruja nak join..dia suka jer bab2 rekod video ni...takde had umur kan? more to teenager kan?

    ReplyDelete
  3. bestnya kalau rabia nak join jugak..hehehe,

    ReplyDelete
  4. Menarik jugak ya kak program mcm ni. Secara tak lansung dapat cungkil bakat anak-anak.

    ReplyDelete
  5. Bagus juga ada program macam nie kan untuk anak-anak..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com