RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN

RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN - Mummy ni ada masa rajin, ada masa malas sesangat. Sebelum kahwin dulu memang terlebih rajin . Cupcakes tu...

RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN - Mummy ni ada masa rajin, ada masa malas sesangat. Sebelum kahwin dulu memang terlebih rajin . Cupcakes tu, memang rutin sangatlah. 8 tahun yang lepas je lah rajin buat cupcakes. Kalau nak tengok boleh pi budget-cupcakes.blogspot.my ye ! 


RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN 


Resepi cupcakes mummy tu bukan RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN  tau ! Resipi banyak bahan tu ! huhu. Oleh kerana masa 24 jam pun tak cukup. Mummy teringin nak mencuba RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN 

RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN ni, mummy belum lagi buat. Kasik simpan dalam blog dulu. Sok-sok rajin...bolehlah buka blog sendiri dan refer. 2 bahan pun nak tunggu rajin huhuhu. Dasyatlah mummy, ni !

Menurut penulis asal RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN Puan Hanny, resepi ini sangat sesuai untuk hidangan minum petang dengan anak-anak. Tak rugi mencubanya sebab caranya tersangatlah mudah.

BAHAN RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN 

RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN

RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN

Bahan-bahan:
1 paket biskut Oreo (pek 137g)
100ml susu Dutch Lady coklat

Memamg 2 bahan je ! Mummy tak tipu korang tau !


CARA BUAT RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN 


1. Hancurkan Biskut

Mula-mula, hancur biskut Oreo sekali dengan krim di dalamnya. Ikutlah nak bubuh dalam plastik dan tumbuk dengan lesung atau guna blender. Saya guna blender saja.

2. Tuang Susu

Seterusnya, tuangkan susu ke dalam biskut yang dihancurkan tadi. Kacau sampai rata.

3. Masukkan Dalam Loyang

Bila dah siap, masukkan dalam loyang.

4. Kukus

Akhir sekali, kukus selama 20 minit dengan api kecil.

Siap! Dah siap dah pun. Inilah hasilnya.



RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN


RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN
.



RESIPI VIRAL KEK COKLAT 2 BAHAN


*Nota dari Puan Hanny

Macam dalam gambar ini, saya buat sedikit topping dengan menggunakan cip coklat semi sweet. Caranya mudah saja. Saya double boil cip coklat tadi sampai cair dan sapukan di atas kek.

Tapi, sebenarnya kek ini dah sedap dimakan begitu saja walaupun tak buat toppingnya.

Oh ya, resepi ini akan dapat kek yang kecil saja. Kalau nak lebih besar, boleh gandakan 2 atau 3 kali resepi. Kek yang dalam gambar ini, saya gandakan 2 kali resepi.
MEMANG MUDAH!



*Resepi asal kek 2 bahan ini dari Puan Hanny . Untuk sebarang pertanyaan dan perkongsian lanjut, sila rujuk post asal beliau diSINI.

You Might Also Like

7 comments

  1. Mudahnya nak buat kek ni..tq for sharing kak..

    ReplyDelete
  2. Serious ar mudha nau camni..ok..bookmark

    ReplyDelete
  3. kita dah cuba mmg sedap sangat dan mudah.

    ReplyDelete
  4. Memang mudah sangat..nakntry jugak...boleh buat utk kek anniversary nanti

    ReplyDelete
  5. hmmm..boleh jadi ke guna 2 bahan je ni..baik, nnti k.fiezz cuba...

    ReplyDelete
  6. hmmm..boleh jadi ke guna 2 bahan je ni..baik, nnti k.fiezz cuba...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -