Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi  Kemeriahan Hari Raya - Siapakah yang tak kenal dengan set penjagaan diri yang dapat hindarkan di...

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya - Siapakah yang tak kenal dengan set penjagaan diri yang dapat hindarkan diri kita dari bakteria ! Kami sekeluarga tak pernah, tak suka dengan jenama Dettol ! Jenama tanpa was-was ! Dettol juga, jenama di percayai oleh dunia.


Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya
Basic Set Dettol Untuk Kekal Di Lindungi Ketika Raya



Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Mummy suka dengan aktiviti yang Dettol jalankan. Tahun lepas mummy ada ikuti aktiviti Dettol - buat kuih raya bersama Chef Celebriti Anis Nabilah. Memang kena dengan motto Dettol tahun ni juga Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya. Setiap tahun, pelbagai aktiviti yang Dettol mengadakan. Untuk Raya Aidilfitri 2018, Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya  berhasrat mendidik dan melindungi 1,000,000 warga Malaysia di jalan raya sepanjang musim perayaan ini.

Tips Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Ketika berjalan jauh balik ke kampung atau berhari raya, kita terdedah dengan pelbagai kuman. Jom ikuti TIPS Dettol Kekal Di lindungi di Hari Raya.

DETTOL ANTI-BACTERIA pH BALANCED BODY WASH

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

1. Segarkan badan dan bersihkan badan dengan Mandian Dettol.

DETTOL FOAMING WASH ROSE AND CHERRY + DETTOL ORIGINAL ANTI-BACTERIA pH BALANCED HAND WASH

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

2. Perjalanan yang jauh, selepas bermain atau selepas keluar masuk tandas. Wajib bersihkan tangan dengan 7 langkah bersama hand wash Dettol. Anak-anak kami sukakan Foaming Handwash Dettol.

DETTOL ANTI-BACTERIA WET WIPES

Dettol Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

3. Wet tissue Dettol juga wajib ada dalam beg kami sepanjang perjalanan balik ke kampung atau ke mana sahaja. Ini merupakan salah satu cara yang mudah dan cepat untuk penjagaan kebersihan diri bersama keluarga.


Hari Raya adalah musim perayaan yang amat dinanti-nantikan bagi bertemu sanak saudara serta orang tersayang selepas sebulan berpuasa di bulan Ramadan. Ketika seluruh rakyat Malaysia bersalam-salaman dan menikmati juadah sambil bertanya khabar, Dettol Malaysia ingin membantu dan melindungi mereka untuk menikmati suasana ini. 

Umpama seorang ibu yang mahu memberikan perlindungan sepenuhnya kepada anak-anak mereka, jenama ini komited untuk menjaga kebersihan keluarga sepanjang musim perayaan agar mereka boleh berkongsi kasih sayang tanpa sebarang kerisauan. 

Ketika kebanyakan warga Malaysia menggunakan lebuh raya utama untuk pulang beraya, Dettol akan menjalankan kempen kesedaran kebersihan tangan di 20 buah kawasan Rehat & Rawat (R&R) di seluruh Semenanjung Malaysia. 

Apabila pengguna berhenti di kawasan R&R ini untuk ke bilik air, mereka akan dibimbing untuk membersihkan tangan secara berkesan dengan tujuh langkah mudah. Cecair Pencuci Tangan Dettol juga akan disediakan di singki supaya pengguna boleh mempraktikkan cara yang betul untuk mencuci tangan mereka. 


Wakil-wakil Dettol juga akan berada di kawasan R&R pada tarikh tertentu untuk memberi sampel produk dan mendidik pengguna tentang kepentingan amalan kebersihan yang baik di rumah. Sampel yang ringan dan dibungkus secara mudah ini boleh dibawa oleh pengguna di dalam bagasi mereka. Pengguna juga boleh memanfaatkan sampel ini sewaktu berada di kampung untuk melindungi mereka dan keluarga daripada kuman.


“Hari Raya adalah hari untuk bertemu dan berkumpul dengan sanak saudara dan sahabat handai. Itulah sebabnya penting untuk Dettol melindungi rakyat Malaysia daripada kuman supaya mereka boleh menikmati sepenuhnya pertemuan mereka,” kata Kim Minyoung, Pengarah Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Menurut Kim, bagi memenuhi hasrat ini, Dettol melancarkan kempen ini untuk mengingatkan warga Malaysia supaya menjaga kebersihan dan kesihatan mereka walaupun sewaktu menikmati kemeriahan perayaan.


“Sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di negara ini*, Dettol sentiasa mendidik warga Malaysia tentang amalan kebersihan tangan bagi melawan kuman yang wujud dalam persekitaran kita setiap hari. Kami turut bekerjasama dengan para ibu untuk menyokong mereka dalam menyediakan perlindungan yang sepenuhnya kepada keluarga di mana sahaja mereka berada,” tambah beliau.

Ena Abas, Pengurus Jenama Dettol Malaysia dan Singapura, berkongsi pengalaman peribadi beliau dan menekankan bahawa mengekalkan tangan yang bersih membantu menjauhi kuman.

“Pulang ke kampung untuk beraya perlu melalui perjalanan yang jauh dan orang ramai selalunya akan berhenti sebentar di kawasan R&R. Saya tahu bahawa sesebuah keluarga mungkin perlu melalui perjalanan sejauh 6 hingga 12 jam menaiki kereta jika hendak ke kampung mereka di Pantai Timur dari Kuala Lumpur. Meluangkan masa beberapa minit untuk membasuh tangan dapat melindungi pengguna serta keluarga daripada kuman. Dettol berharap untuk membawa mesej ini kepada seberapa ramai warga Malaysia dalam usaha kami untuk menggalakkan mereka mengamalkan tabiat kebersihan yang baik bagi menikmati Hari Raya dan berkongsi saat kegembiraan tanpa sebarang kerisauan.”

“Bagi yang meraikan Hari Raya dan mungkin akan berhenti di kawasan R&R dalam perjalanan pulang ke kampung masing-masing, kempen ini akan mendidik mereka tentang langkah penting dalam kebersihan seperti membasuh dan mengekalkan kebersihan tangan ke mana sahaja mereka pergi. Dalam erti kata lain, lebih ramai warga Malaysia yang mendapat perlindungan daripada kuman,” jelas Ena. 

“Kami berharap orang ramai sentiasa berada di dalam keadaan sihat dan dilindungi sepanjang musim perayaan ini supaya Hari Raya boleh disambut dengan meriah bersama keluarga dan sahabat handai. Dettol Malaysia mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua rakyat Malaysia yang menyambutnya dan selamat pulang ke kampung masing-masing!” kata Kim.

Sempena bulan Ramadan yang mulia ini, Dettol Malaysia akan turut memberi sumbangan kepada para pengguna serta mereka yang memerlukan. Slogan kempen adalah “Kekal Dilindungi, Kebaikan Dikongsi”, dan para pembeli boleh melakukan kedua-duanya dengan hanya membeli produk Dettol bernilai RM25 dalam satu resit. Bukan sahaja setiap pembelian menerima baucar ganjaran bernilai RM5, malah sebahagian daripada jualan akan disumbangkan kepada pertubuhan kebajikan terpilih.

Promosi ini berlangsung mulai 1 Mei 2018 hingga 30 Jun 2018. ‘LIKE’ dan layarilah Facebook Dettol Malaysia di www.facebook.com/DettolMalaysia untuk butiran lanjut.

You Might Also Like

6 comments

  1. Dettol pun dah ada tisu basah ya sekarang. Kak Sue memang suka bau Dettol n memang ada guna kat rumah..

    ReplyDelete
  2. Suka tisu basah dettol tu..memang selalu beli banyak letak kat rumah..dania pun bawak pi sekolah tisu ni..kebersihan perlu di jaga di mana- mana kan

    ReplyDelete
  3. Ana guna dettol sejak kecik. Skrg dh byk pilihan produk dettol.

    ReplyDelete
  4. suka dengan produk dettol mmg setiap bulan akan beli...

    ReplyDelete
  5. fav ni Dettol. memang jenama yg dipercayai

    paling suka warna hijau tu. sedap bau nya

    ReplyDelete
  6. wahhh dah ada produk-produk baru. Nanti nak try cari lah

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -