GIGI SUSU DHIA TERCABUT SENDIRI

GIGI SUSU DHIA TERCABUT SENDIRI - Assalamualaikum, Salam Jumaat. Seronok korang ye dengar hari Jumaat hehehe. Mummy pun seronok juga, sebab...

GIGI SUSU DHIA TERCABUT SENDIRI - Assalamualaikum, Salam Jumaat. Seronok korang ye dengar hari Jumaat hehehe. Mummy pun seronok juga, sebab masa untuk anak-anak pulak. Sebut pasal ana-anak, alhamdulillah gigi susu Dhia dah tercabut sendirinya minggu lepas. 


GIGI SUSU DHIA TERCABUT SENDIRI


Alkisah malam hari, sambil tengok tv. Dhia dok main gyang-goyangkan giginya yang sememangnya dah bergoyang.

Tup..tercabut terus. 

Alhamdulilah Dhia tak nangis dan tak kalut bila nampak darah. Good job Dhia, sekarang awak dah boleh kawal banyak perasaan. 



Bab gigi susu, memang kena cabut. Jika lambat tanggal atau cabut..kelak boleh jadi gigi berlapis. Sebab gigi kekal tu dah sampai masanya, dia akan keluar dnegan sendirinya.



Si rongak hehehe. Dah tak berapa nak lawa dah huhu.

Tu...Ada lagi gigi sedang bergoyang tu. Tunggu masa juga untuk tanggal dengan sendiri.





Bye-bye gigi susu Dhia, ni merupakan gigi susu kedua Dhia yang dah cabut. 

Yang pertama dulu, gigi geraham cabut di klinik gigi sebab dah lubang teruk sangat, kasi laluan pada gigi kekal.



Simpan gambar untuk kenang-kenangan Dhia besar nanti, kita ni tak tahu umur kita panjang ke pendek, kan !


You Might Also Like

11 comments

  1. masa sekolah rendah gigi bongsu rabia tercabut sendiri jgk..tak nangis pun. cuma kejut tgk darah..

    ReplyDelete
  2. terbaik tak nangis gigi tercabut ya dhia

    ReplyDelete
  3. i used to keep my teeth as well masa kecik dulu haha

    ReplyDelete
  4. saya masa kecil dlu pun cabut sendiri gigi susu alhamdulillah gigi tak berlapis dan tersusun

    ReplyDelete
  5. biasalah semua org akan merasai pengalaman gigi rongak cuma lawa ke idok rupa tu je yg lain2.. comel dhia sekarang xde gigi..

    ReplyDelete
  6. Suka kalau gigi tercabut sendiri..

    ReplyDelete
  7. sama macam sha dulu hahaha main main gigi tetiba jatuh >.<

    ReplyDelete
  8. Kak Sue pun masa kecik gigi tercabut sendiri jugak.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. last week 2 gigi ijat tercabut, alin.
    gigi bwh juga.
    satu tercabut tgh mlm.
    satu tercabut kat tadika :)
    happy dia gigi tercabut tau.
    ntah pe yg di happy kan, ntah ler...

    ReplyDelete
  10. Tercabut sendiri rakoe tak sakit sangat

    ReplyDelete
  11. Tercabut sendiri takpe tak sakit sangat..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -