Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah

Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah - Salam Jumaat semua ! Sekejap je dah Jumaat,kan? Dah potong kuku ke tu? Sunat potong kuku ha...

Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah - Salam Jumaat semua ! Sekejap je dah Jumaat,kan? Dah potong kuku ke tu? Sunat potong kuku hari ini. Sesama kita ingatkan. Mummy pun kekadang lupa jugak ! 

Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah


Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah

Bila hari Jumaat ni, mummy suka baca whatsapp sharing dari kawan-kawan. Kebanyakannya, berunsurkan peringatan bersama. Yang mummy tertarik dengan perkongsian Whatsapp hari ini adalah Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah.

Kita pun kekadang alpa dengan benda remeh temeh ni, remeh tapi sebenarnya ianya boleh jadi kesan yang amat buruk dalam kehidupan kita. Tanpa kita sedari.  Contohnya Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah

Tiada rezeki datang bergolek, kalau tak diusahakan mana mungkin dapat hasilnya. Pun begitu, ada juga yang telah lakukan macam-macam tapi rezeki sempit juga. Kenapa ya?

Melalui perkongsian daripada puan Maryam (mummy dapat dari group Whatsapp..tapi kredit pada Pn Maryam !) tentang info yang diperolehi daripada mendengar ceramah dapat memberi pencerahan.


Kenapa rezeki kita sempit?


Dah buat macam-macam tapi kenapa rezeki orang lain murah tapi rezeki kita sempit?


1. Sinki dapur penuh bertimbun pinggan mangkuk🍵🥛🥧🍜🍝🍚🥄🍴🥢🥣 yang tidak di basuh.😨 Sebelum tidur kena pastikan pinggan🍮, mangkuk🍛, periuk🍳 dan cawan☕ semuanya di cuci bersih. Jangan biarkan di dalam sinki, kerana akan menjadi makanan jin & syaitan.😨😱 Sisa makanan yang kotor akan menjadi habuan syaitan😈 yang suka pada benda-benda kotor.😣😯💆🏻‍♀

2. Sampah🗑 dalam rumah kena bungkus rapat dan buang♻ sebelom tidur🛌🏻.

3. Tandas🚽 dan bilik air🛁 kotor juga punca rezeki tersekat. Tandas adalah tempat tinggal bagi syaitan😈 dan jin. Bila kotor geng syaiton ini akan membiak👹👺☠💀 dan berjoget💃🏻 sakan dalam tu.😨🤦🏼‍♀ Jadi pastikan tandas rumah kita sentiasa bersih tau.

4. Rumah bersawang🕸 lagi susah rezeki nak masuk tau. Kena pastikan rumah kita bebas🚀 dari sawang. Kerna itu punca rezeki tersekat.💸

5. Pintu🚪 tandas sentiasa di biarkan terbuka pun punca syaitan👻 bebas keluar masuk dalam rumah kita sesuka hati mereka. So kena tutup pintu tandas sentiasa. Hehe😊

Okey dah tau puncanya kan? Rupanya dari sikap kita sendiri.😅😰 Hehehe🤗. Peringatan untuk diri saya jugak😇. So kena rajin-rajinlah ye pastikan segalanya dalam keadaan bersih. Supaya rezeki terbuka luas untuk kita sekeluarga.👨‍👩‍👧‍👦❤

You Might Also Like

11 comments

  1. Thanks for sharing kak. Kena perbaiki lps ni semua tu

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas ingatan.
    Sama-sama kita perbaiki mana-mana yang terkurang tu.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas ingatan.
    Sama-sama kita perbaiki mana-mana yang terkurang tu.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih berkongsi entry yang sangat bagus..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. satu perkongsian dan peringatan yang bagus.. kadang kadang kita terlupa melakukannya.. tq sis..

    ReplyDelete
  6. Thank you for sharing. Pintu tandas terbuka tu baru saya tahu...Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. Good sharing Linda.. ada beberapa lagi step kat atas belum buat. Nanti kena betulkan mana yang tak betul..

    ReplyDelete
  8. Good sharing kak.. Yg biarkan ounggan mangkuk tuh saya ada dengar dr ceramah ustaz kazim

    ReplyDelete
  9. Terima kasih atas perkongsian. Ni baru teringat nak basuh pinggan mangkuk di sinki tu... Adoiii...

    ReplyDelete
  10. Sangat2 betul senarai ni. tanpa sedar kita sendiri yang menyekat rezeki dari masuk ke rumah kita

    ReplyDelete
  11. peringatan utk diri akak juga ni. tq linda

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -