TIPS JANA INCOME DENGAN YOUTUBE

TIPS JANA INCOME DENGAN YOUTUBE - Selain blog (jana income dari Google Adsense atuu Nuffnang dan lelain) , YouTube juga boleh tambahkan pendapatan korang. Macam mana YouTube berfungsi dan macam mana nak jana income dengan YouTube?

TIPS JANA INCOME DENGAN YOUTUBE


Ada ke TIPS JANA INCOME DENGAN YOUTUBE ? Seriuss..Mummy pun baru je tahu yang kita boleh jana income dengan YouTube. Padahal dah 5 tahun bermain dengan YouTube yang asalnya nak simpan video personal dengan anak-anak je ! Tak sangka YouTube boleh tambahkan pendapatan mummy. 


Otai-otai YouTube mengatakan INCOME dari YouTube ni agak lumayan. Kemungkinan, orang yang bayar iklan di YouTube pun agak mahal (pricey). Sebab tu kot bayaran YouTube Adsense lagi tinggi dari blog. Agaknyalah...mummy pun newbie je. Tak expert lagi bidang YouTube.

As usual, blog mummy is saharing is caring. Korang pun mesti nak tahu jugakan. Macam mana nak atau apa tips untuk jana INCOME dengan YouTube.

SYARAT YOUTUBE !



Pertama sekali korang mestilah ikut SYARAT YouTube. Ada akaun YouTube. Dan seterusnya WAJIB dapatkan :-

1. Kawan-kawan atau followers atau bahasa YouTube nya SUBSCRIBERS. Tidak kurang dari 1000 subscribers.

2. YouTube korang WAJIB ada orang tengok atau tonton sebanyak 4000 jam dalam masa 12 bulan. Sebulan aim 400 orang atau sehari lebih dari 100 orang tonton.

Sekarang ni, mummy lihat banyak group untuk support YouTube (jangan tanya mummy group apa, sebab mummy tak join pun).

Atau carilah geng YouTube untuk sesama bantu.

Susah juga kan !

Bagi mummy... semua ini adalah REZEKI. Kalau Allah nak bagi, DIA boleh bagi dalam pelbagai bentuk.

Kalau dia tak nak bagi. Sekejap je dia boleh TARIK nikmat yang ada.

Ianya bergantung pada rezeki. 

Macam mummy, tak pernah impikan dan tak pernah tahu pasal INCOME dari YouTube ni sehingga ada 1 masa mummy belek YouTube setting linked dengan GOOGLE ADSENSE BLOG tup tup dapat email approve.

Mungkin di sebabkan mummy dah sedia ada GOOGLE ADSENSE (blog). Dan, feature nya sudah sedia adalah dalam YouTube mummy. 

Ada juga mummy ada hantar pertanyaan kepada YouTube untuk mengesahkan sama ada YouTube mummy di Monetisation atau tidak. Sebab macam tak berapa faham sangat dengan YouTube. Alhamdulillah team YouTube sedia membantu dan menjawab persoalan mummy dengan kadar segera. So, korang yang nak tanya apa-apa. Boleh tanya ke YouTube juga. 

Oh ya ! Untuk play safe, sewaktu masukkan lagu dalam YouTube. Korang carilah lagu NON COPYRIGHT. Sebab, income korang tak akan di kira jika vidoe korang ada copyright.

INCOME YouTube di kira dari segi tontonan dan yang NO COPYRIGHT sahaja !

Untuk selanjutnya, korang boleh baca penerangan dari Youtube di sini: https://youtube-creators.googleblog.com/2018/01/additional-changes-to-youtube-partner.html
7 comments on "TIPS JANA INCOME DENGAN YOUTUBE"
  1. nice tips kak, tak yahu nak buat apa kat youtube tu hahaha, tapi sekarang ramai kan orang jana pendapatan kat youtube sampai kan tengok video sikit ada iklan lepas tu iklan lagi , kena banyak sabar hahaha

    ReplyDelete
  2. Thank you for sharing kak .. rabia lama dah cari tips ni.Disebabkan rabia ni masih students kan.So nak cari pendapatan sendiri lah jugak.

    ReplyDelete
  3. Rabia start beryoutube pada tahun 2015

    ReplyDelete
  4. Nice sharing .Tapi income di youtube memang lumayan kan kak .Saya adsense blog pun xde apa entah lagi youtube .Hehehe

    ReplyDelete
  5. Bagus perkongsian mummy ini.. Tapi nak buat nie memang kena study habis.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. Good sharing mummy. ika tak aktif dekat utube hehe.

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com