Total Pageviews

DOA DHUHA, SALAM DHUHA !

DOA DHUHA, SALAM DHUHA ! - Pagiii ! Salam Dhuha semua ! Waktu Dhuha ini antara jam 8 pagi hingga 10 pagi. Klau tak boleh nak solat atau t...

DOA DHUHA, SALAM DHUHA ! - Pagiii ! Salam Dhuha semua ! Waktu Dhuha ini antara jam 8 pagi hingga 10 pagi. Klau tak boleh nak solat atau tak sempat solat dhuha. Mummy suka buka YouTube dengar bacaan doa dhuha. Sekolah anak kami pun, tiap pagi cikgu ajar mereka dengar dan baca doa dhuha juga. Suka dengan cara cikgu tu...

DOA DHUHA, SALAM DHUHA !


DOA DHUHA, SALAM DHUHA !

Dah alang-alang dengar, tepek terus kat blog ni hehehe. Doa DHuha dan maknanya :- 

Allahumma Innadh Dhuha-A Dhuha-Uka

Wal Bahaa-A Bahaa-Uka

Wal Jamaala Jamaaluka

Wal Quwwata Quwatuka

Wal Qudrata Qudratuka

Wal Ishmata Ishmatuka

Allahuma Inkaana Rizqi Fis Samma-I Fa Anzilhu

Wan Inkaana Fil Ardhi Fa-Akhrijhu

Wa Inkaana Mu’asiran Fayassirhu

Wa Inkaana Haraaman Fathahhirhu

Wa Inkaana Ba’idan Fa Qaribhu Bihaqqiduhaa-Ika Wa Bahaaika

Wa Jamaalika Wa Quwwatika Wa Qudratika

Aatini Maa Ataita Min’Ibadikash Shalihin



Ya Allah

Sesungguhnya Waktu Dhuha itu DhuhaMU

Kecantikannya KecantikanMU

Keindahannya KeindahanMU

Kekuatannya KekuatanMU

Kekuasaannya KekuasaanMU

Perlindungannya PerlindunganMU



Ya Allah

Jika rezeki masih di langit, turunkanlah

Jika di bumi, keluarkanlah

Jika sukar, permudahkanlah

Jika haram, sucikanlah

Jika jauh, dekatkanlah

Berkat waktu Dhuha

KecantikanMU, keindahanMU

KekuatanMU, kekuasaanMU

Limpahkan kepadaku segala

Yang Engkau telah limpahkan

Kepada hamba-hambaMU yang soleh

You Might Also Like

10 comments

  1. Suka amalkan doa ini waktu pagi..
    tq share mummy linda..

    ReplyDelete
  2. semoga dimurahkan rezeki :)

    ReplyDelete
  3. Doa yg bagus.. Dan kalau berkesempatan solat dhuha sekali

    ReplyDelete
  4. terima kasih di atas perkongsian moga dipermudahkan urusan seharian kita Aamiin

    ReplyDelete
  5. Doa pembuka rezeki..thanks kongsi Linda

    ReplyDelete
  6. thanks for sharing mummy hee :)

    ReplyDelete
  7. aida time cuti ni, dpt la buat solat dhuha, alin.
    tu pun terkesan bila Izzat balik skola dok citer dia solat dhuha di skola.
    ibu nyer pun terkena btg hidung :) hu hu hu...
    doa dhuha ni amat complete. sebak hati jugak bila membaca nya.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -

Labels

Dhia batrisya (399) blogger (382) 2018 (379) azlindaalin.com (352) dzal aidi fiqry (324) 2019 (282) review (282) resipi (148) travel (87) Daim Naufal (83) daddy (42) advertorial (36) Resipi 30 Hari Ramadhan (19) tutorial blog (11) Baby D (6) 2020 (4) blogwalking (4) 2017 (2)