Total Pageviews

Salam 1 Ramadan 1440H

Salam 1 Ramadan 1440H - Alhamdulillah berjumpa lagi di bulan Ramadhan tahun ini. Ramadan bulan yang bukan sahaja di nanti-nantikan oleh mu...

Salam 1 Ramadan 1440H - Alhamdulillah berjumpa lagi di bulan Ramadhan tahun ini. Ramadan bulan yang bukan sahaja di nanti-nantikan oleh mummy. Malah buat semua juga ! Betul, tak? Setiap tahun, Ramadhanlah yang paling di rindui. Bulan Raamdhan, bukan sahaja bulan untuk menahan lapar dan dahaga. Malah, bulan ini mummy sukainya kerana bulan silaturrahim. Boleh duduk makan dinner (buka puasa) bersama-sama ahli keluarga sambil menanti Maghrib, boleh buka puasa bersama kawan-kawan, rakan sekerja dan juga boleh merasai buffet Ramadan di luar sana.


Salam 1 Ramadan 1440H - Alhamdulillah berjumpa lagi di bulan Ramadhan tahun ini. Setiap tahun, Ramadhanlah yang paling di rindui.Bulan Raamdhan, bukan sahaja bulan untuk menahan lapar dan dahaga. Malah, bulan ini mummy sukainya kerana bulan silaturrahim. Duduk makan dinner (buka puasa) bersama ahli keluarga, boleh buka puasa bersama kawan-kawan, rakan sekerja dan juga boleh merasai buffet Ramadan di luar sana.         Salam 1 Ramadan 1440H  Kalau bulan lain, jenuh juga kan nak arrange masa bersama dengan ahli keluarga, rakan sekejra, kawan-kawan. Sebelum terlewat (rasa lewat dah nak bagi ucapan dalam blog), mummy nak ucapkan selamat berpuasa kepasa semua ! Lama blog ni bersawang, mood mummy mana ntah tinggal. Sibuk kerja pun, iya jugak !   Blog walking pun tak sempat, insyaallah mummy akan terjah blog korang ye !  UCAPAN RAMADAN    Dalam pada tu...mummy seronok juga baca ucapan Ramadan yang di hantar oleh keluarga, sahabat samada di Whatsapp mahupun di media sosial. Jom tengok apa whatsapp ucapan Ramadan yang mummy ada terima !  Ucapan Ramadan 1 :-  1 Hari Lagi  Dah Nak Puasa ni...  saya😊     mungkin😳          banyak😣               salah😔                    padağŸ˜ž                        Anda😱                      sengaja😁                        atau😲                      tidak🙅                  jadi💁             sebelum☝🏻          masuk🚶     ramadhan🌙 saya😌 mohon       maaf☺             lahir👄                   batin💚                     kepada😉                semua😃           setulus✌🏻       hati   ku🙇🏻 ,,,,,🌺,,,,kembang melati sungguh lah indah,,,,,,,, 🌹,,,,di tengah taman jadi hiasan,,,🌺,,    ,,,harum RAMADHAN tercium sudah,,,,,🤲🏻,,,, ,,,,,,,kalau ada KHILAF    mohon di maaf kan,,,🤲🏻  ,,,,,,🌷,,, makan roti jangan berlari,,,,,,🌺,,,,, Bersih kan HATI SUCI KAN DIRI,,,,,,🌺,,,,,, ,,,,bunga teratai terikat rapi,,,,,,,,🌹,,,,,,,, Lama di pandang indah sekali,,,,,,,🌷,,,,,,, ,,,,biar pun RAMADHAN sebentar lagi,,,,,,,,,  🌺,,,,mudah"an  saya jadi orang pertama yg menngucapkn,,,,,,,,,🤲🏻,,,, SELAMAT MENJALANKAN IBADAH RAMADHAN😊😊😊   ✅ Dosa Jangan di ➕ ✅ Amal Jangan di ➖ ✅ Cinta Jangan di ➗ ✅ Hidup hanya 1  ❌  🔳 Gugur Bunga karena layu  🔳 Gugur Iman karena Nafsu   🔳 Gugur Cinta karena Cemburu  🔳 Tertawa karena Bahagia  🔳 Menangis karena Derita  🔳 Bertaubat karena Dosa  🔳 Beribadah karena Takwa  🔳 Hidup tanpa Cinta pasti Hampa  🔳 Hidup gila Harta pasti Celaka  🔳 Hidup penuh Dosa akan ke Neraka  🔳 Hidup Bersyukur dengan apa adanya  🔳 Insha Allah akan Bahagia 😊😄 💓💓💓😘😘😘  UCAPAN RAMADAN 2 :-  01 HARI SEBELUM RAMADHAN...  Di kesempatan ni saya ingin memohon maaf lahir batin dari lubuk hati saya yang serba kekuranganğŸ˜ž  Maaf sekiranya pernah menyakiti, Maaf sekiranya pernah mengumpat, Maaf sekiranya pernah mengata, Maaf sekiranya pernah menghina, Maaf sekiranya pernah terkasar bahasa, Maaf sekiranya pernah menyinggung perasaan, Maaf sekiranya pernah buat semua terasa hati,  Baik disengaja mahupun tidak disengajakan Baik yang terang-terangan mahupun yang disembunyikan.  Sesungguhnya yang buruk datang dari diri ini sendiri, dan yang baik itu sentiasa datangnya dari Allah SWT  UCAPAN RAMADAN 3:-  Ucapan ini best, siap ada dialek Negeri Sembilan. Dari siapakan ini? Tak lain dan tak bukan, blogger Negeri Sembilan kita  www.suriaamanda.com  Salam RAMADHAN AL MUBARAK 1440H....  Mee ghobuih mee hailam Buah manggo buah mompolam Ado katil ado tilam Ado pigi ado kolam Ado dengkek ado dalam Ado jahit ado sulam Ado timbul ado tonggolam Ado pense ado kalam Kapa toghobang  kapa solam Kunyah sotong kunyah kotam Main bola jatuh tosungkam Tangan patah mato lobam Kono maghah baik diam Jawab soalan jawab salam Assalamualaikum Waalaikumsalam Jangan maghah jangan gogham Sajo yo nak ucap Ahlan wa sahlan ya RAMADHAN  Satu arghi laie dah nak.mulo poso Mintak ampun sogalo doso Kot2 ado tokasa bahaso Mau pun yang tersembunyi Atau pun dopan mato 🤝🤝😆😆😆 SALAM RAMADHAN ALMUBARA' DARI KAMI SEKELUARGO 😍  UCAPAN RAMADAN 4 :-  Ucapan ini pun dari blogger juga, iaitu dari Ana www.anasuhana.com  Assalamualaikum. Ramadan Al-Mubarak buat semua.  Tingkatkan Ibadah,  Lebihkan bersedekah,     Jauhkan berbalah, Dan hindari berfitnah.   Semoga Ramadan kali ni lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Sama-sama lah perbaiki amalan2 kita. Rebut ganjaran dan peluang yang Allah berikan.  Ampun dan maaf juga atas segala kesilapan dan kesalahan baik dari segi penulisan, percakapan dan perbuatan. Semoga amalan kecik kita di terima Allah hendaknya. Amin.  UCAPAN RAMADAN 5 :-  MARHABAN YA RAMADAN  Ramadan is coming.. Syaitan is crying.. Malaikat is waiting.. Syurga is opening.. Neraka is closing..  R 🌙 Remember A 🌙 Allah M🌙 Morning A 🌙 Afternoon D 🌙 Day A 🌙 And N 🌙 Night  Bau-bau wangian Ramadan sudah semakin hampir. Entah sempat atau tidak agaknya kita. Ya Allah, temukan kami dengan bulan Ramadan. Semoga Ramadan tahun ini bukan Ramadan yang terakhir untuk kita. Aamiin...  UCAPAN RAMADAN 6 :-  Doa Jibrail menjelang ramadhan:- "Ya Allah, abaikan puasa umat Muhammad jika sebelum masuk ramadhan dia tidak melakukan 3 hal ini: 1.Tidak minta maaf kepada kedua orang tua. 2.Tidak bermaafan dengan sahabat sahabatnya. 3.Tidak bermaafan dengan orang sekitarnya." maka, Rasullullah pun mengaminkannya sebanyak 3kali.   🤝🤝🤝🤝🤝    Dengan ini, saya ingin memohon maaf jika ada salah dan silap yang telah dilakukan sebelum ini. Minta maaf kalau ada terkasar bahasa, menyinggung atau mengguris hati, terlebih gurauan watsapp, termkn terminum & terumpat.... Mohon ampun dan maaf sekali lagi dari saya.. 💐😊😘🥰💙👌🏼  *****************************************************   Okeylah cukuplah 7 ucapan Ramadan mummy tepek sini. Kang bubuh bebanyak tak lalu korang baca kang hehe  Kenapa 7 ucapan ? Nampak macam 6 je ucapan Ramadan !  Ha..1 lagi tu kan dari mummy atas sekali tu hehehehe


Salam 1 Ramadan 1440H


Kalau bulan lain, jenuh juga kan nak arrange masa bersama dengan ahli keluarga, rakan sekerja, kawan-kawan untuk menanti Maghrib bersama-sama.  Okayyy lah...Sebelum mummy terlewat (rasa lewat dah nak bagi ucapan dalam blog), mummy nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua ! Moga ibadah kita di terima olehnya . Aminnnnn

Lama blog ni bersawang, mood mummy mana ntah tinggal. Sibuk kerja pun, iya jugak ! 

Blog walking pun tak sempat, insyaallah mummy akan terjah blog korang ye ! Jangan majuk tau ! Tak baikkkk hehehe

UCAPAN RAMADAN


Salam 1 Ramadan 1440H - Alhamdulillah berjumpa lagi di bulan Ramadhan tahun ini. Setiap tahun, Ramadhanlah yang paling di rindui.Bulan Raamdhan, bukan sahaja bulan untuk menahan lapar dan dahaga. Malah, bulan ini mummy sukainya kerana bulan silaturrahim. Duduk makan dinner (buka puasa) bersama ahli keluarga, boleh buka puasa bersama kawan-kawan, rakan sekerja dan juga boleh merasai buffet Ramadan di luar sana.         Salam 1 Ramadan 1440H  Kalau bulan lain, jenuh juga kan nak arrange masa bersama dengan ahli keluarga, rakan sekejra, kawan-kawan. Sebelum terlewat (rasa lewat dah nak bagi ucapan dalam blog), mummy nak ucapkan selamat berpuasa kepasa semua ! Lama blog ni bersawang, mood mummy mana ntah tinggal. Sibuk kerja pun, iya jugak !   Blog walking pun tak sempat, insyaallah mummy akan terjah blog korang ye !  UCAPAN RAMADAN    Dalam pada tu...mummy seronok juga baca ucapan Ramadan yang di hantar oleh keluarga, sahabat samada di Whatsapp mahupun di media sosial. Jom tengok apa whatsapp ucapan Ramadan yang mummy ada terima !  Ucapan Ramadan 1 :-  1 Hari Lagi  Dah Nak Puasa ni...  saya😊     mungkin😳          banyak😣               salah😔                    padağŸ˜ž                        Anda😱                      sengaja😁                        atau😲                      tidak🙅                  jadi💁             sebelum☝🏻          masuk🚶     ramadhan🌙 saya😌 mohon       maaf☺             lahir👄                   batin💚                     kepada😉                semua😃           setulus✌🏻       hati   ku🙇🏻 ,,,,,🌺,,,,kembang melati sungguh lah indah,,,,,,,, 🌹,,,,di tengah taman jadi hiasan,,,🌺,,    ,,,harum RAMADHAN tercium sudah,,,,,🤲🏻,,,, ,,,,,,,kalau ada KHILAF    mohon di maaf kan,,,🤲🏻  ,,,,,,🌷,,, makan roti jangan berlari,,,,,,🌺,,,,, Bersih kan HATI SUCI KAN DIRI,,,,,,🌺,,,,,, ,,,,bunga teratai terikat rapi,,,,,,,,🌹,,,,,,,, Lama di pandang indah sekali,,,,,,,🌷,,,,,,, ,,,,biar pun RAMADHAN sebentar lagi,,,,,,,,,  🌺,,,,mudah"an  saya jadi orang pertama yg menngucapkn,,,,,,,,,🤲🏻,,,, SELAMAT MENJALANKAN IBADAH RAMADHAN😊😊😊   ✅ Dosa Jangan di ➕ ✅ Amal Jangan di ➖ ✅ Cinta Jangan di ➗ ✅ Hidup hanya 1  ❌  🔳 Gugur Bunga karena layu  🔳 Gugur Iman karena Nafsu   🔳 Gugur Cinta karena Cemburu  🔳 Tertawa karena Bahagia  🔳 Menangis karena Derita  🔳 Bertaubat karena Dosa  🔳 Beribadah karena Takwa  🔳 Hidup tanpa Cinta pasti Hampa  🔳 Hidup gila Harta pasti Celaka  🔳 Hidup penuh Dosa akan ke Neraka  🔳 Hidup Bersyukur dengan apa adanya  🔳 Insha Allah akan Bahagia 😊😄 💓💓💓😘😘😘  UCAPAN RAMADAN 2 :-  01 HARI SEBELUM RAMADHAN...  Di kesempatan ni saya ingin memohon maaf lahir batin dari lubuk hati saya yang serba kekuranganğŸ˜ž  Maaf sekiranya pernah menyakiti, Maaf sekiranya pernah mengumpat, Maaf sekiranya pernah mengata, Maaf sekiranya pernah menghina, Maaf sekiranya pernah terkasar bahasa, Maaf sekiranya pernah menyinggung perasaan, Maaf sekiranya pernah buat semua terasa hati,  Baik disengaja mahupun tidak disengajakan Baik yang terang-terangan mahupun yang disembunyikan.  Sesungguhnya yang buruk datang dari diri ini sendiri, dan yang baik itu sentiasa datangnya dari Allah SWT  UCAPAN RAMADAN 3:-  Ucapan ini best, siap ada dialek Negeri Sembilan. Dari siapakan ini? Tak lain dan tak bukan, blogger Negeri Sembilan kita  www.suriaamanda.com  Salam RAMADHAN AL MUBARAK 1440H....  Mee ghobuih mee hailam Buah manggo buah mompolam Ado katil ado tilam Ado pigi ado kolam Ado dengkek ado dalam Ado jahit ado sulam Ado timbul ado tonggolam Ado pense ado kalam Kapa toghobang  kapa solam Kunyah sotong kunyah kotam Main bola jatuh tosungkam Tangan patah mato lobam Kono maghah baik diam Jawab soalan jawab salam Assalamualaikum Waalaikumsalam Jangan maghah jangan gogham Sajo yo nak ucap Ahlan wa sahlan ya RAMADHAN  Satu arghi laie dah nak.mulo poso Mintak ampun sogalo doso Kot2 ado tokasa bahaso Mau pun yang tersembunyi Atau pun dopan mato 🤝🤝😆😆😆 SALAM RAMADHAN ALMUBARA' DARI KAMI SEKELUARGO 😍  UCAPAN RAMADAN 4 :-  Ucapan ini pun dari blogger juga, iaitu dari Ana www.anasuhana.com  Assalamualaikum. Ramadan Al-Mubarak buat semua.  Tingkatkan Ibadah,  Lebihkan bersedekah,     Jauhkan berbalah, Dan hindari berfitnah.   Semoga Ramadan kali ni lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Sama-sama lah perbaiki amalan2 kita. Rebut ganjaran dan peluang yang Allah berikan.  Ampun dan maaf juga atas segala kesilapan dan kesalahan baik dari segi penulisan, percakapan dan perbuatan. Semoga amalan kecik kita di terima Allah hendaknya. Amin.  UCAPAN RAMADAN 5 :-  MARHABAN YA RAMADAN  Ramadan is coming.. Syaitan is crying.. Malaikat is waiting.. Syurga is opening.. Neraka is closing..  R 🌙 Remember A 🌙 Allah M🌙 Morning A 🌙 Afternoon D 🌙 Day A 🌙 And N 🌙 Night  Bau-bau wangian Ramadan sudah semakin hampir. Entah sempat atau tidak agaknya kita. Ya Allah, temukan kami dengan bulan Ramadan. Semoga Ramadan tahun ini bukan Ramadan yang terakhir untuk kita. Aamiin...  UCAPAN RAMADAN 6 :-  Doa Jibrail menjelang ramadhan:- "Ya Allah, abaikan puasa umat Muhammad jika sebelum masuk ramadhan dia tidak melakukan 3 hal ini: 1.Tidak minta maaf kepada kedua orang tua. 2.Tidak bermaafan dengan sahabat sahabatnya. 3.Tidak bermaafan dengan orang sekitarnya." maka, Rasullullah pun mengaminkannya sebanyak 3kali.   🤝🤝🤝🤝🤝    Dengan ini, saya ingin memohon maaf jika ada salah dan silap yang telah dilakukan sebelum ini. Minta maaf kalau ada terkasar bahasa, menyinggung atau mengguris hati, terlebih gurauan watsapp, termkn terminum & terumpat.... Mohon ampun dan maaf sekali lagi dari saya.. 💐😊😘🥰💙👌🏼  *****************************************************   Okeylah cukuplah 7 ucapan Ramadan mummy tepek sini. Kang bubuh bebanyak tak lalu korang baca kang hehe  Kenapa 7 ucapan ? Nampak macam 6 je ucapan Ramadan !  Ha..1 lagi tu kan dari mummy atas sekali tu hehehehe

Dalam pada tu...mummy seronok juga baca ucapan Ramadan yang di hantar oleh keluarga, sahabat samada di Whatsapp mahupun di media sosial. Jom tengok apa whatsapp ucapan Ramadan yang mummy ada terima !

Ucapan Ramadan 1 :-


1 Hari Lagi 
Dah Nak Puasa ni...
 saya😊
    mungkin😳
         banyak😣
              salah😔 
                  padağŸ˜ž
                       Anda😱
                     sengaja😁
                       atau😲
                     tidak🙅
                 jadi💁
            sebelum☝🏻
         masuk🚶
    ramadhan🌙
saya😌
mohon
      maaf☺
            lahir👄
                  batin💚
                    kepada😉
               semua😃
          setulus✌🏻
      hati
  ku🙇🏻
,,,,,🌺,,,,kembang melati sungguh lah indah,,,,,,,,
🌹,,,,di tengah taman jadi hiasan,,,🌺,,
   ,,,harum RAMADHAN tercium sudah,,,,,🤲🏻,,,,
,,,,,,,kalau ada KHILAF    mohon di maaf kan,,,🤲🏻

,,,,,,🌷,,, makan roti jangan berlari,,,,,,🌺,,,,,
Bersih kan HATI SUCI KAN DIRI,,,,,,🌺,,,,,,
,,,,bunga teratai terikat rapi,,,,,,,,🌹,,,,,,,,
Lama di pandang indah sekali,,,,,,,🌷,,,,,,,
,,,,biar pun RAMADHAN sebentar lagi,,,,,,,,,

🌺,,,,mudah"an  saya jadi orang pertama yg menngucapkn,,,,,,,,,🤲🏻,,,, SELAMAT MENJALANKAN IBADAH RAMADHAN😊😊😊


✅ Dosa Jangan di ➕
✅ Amal Jangan di ➖
✅ Cinta Jangan di ➗
✅ Hidup hanya 1  ❌ 
🔳 Gugur Bunga karena layu 
🔳 Gugur Iman karena Nafsu  
🔳 Gugur Cinta karena Cemburu 
🔳 Tertawa karena Bahagia 
🔳 Menangis karena Derita 
🔳 Bertaubat karena Dosa 
🔳 Beribadah karena Takwa 
🔳 Hidup tanpa Cinta pasti Hampa 
🔳 Hidup gila Harta pasti Celaka 
🔳 Hidup penuh Dosa akan ke Neraka 
🔳 Hidup Bersyukur dengan apa adanya 
🔳 Insha Allah akan Bahagia 😊😄
💓💓💓😘😘😘

UCAPAN RAMADAN 2 :-

01 HARI SEBELUM RAMADHAN...

Di kesempatan ni saya ingin memohon maaf lahir batin dari lubuk hati saya yang serba kekuranganğŸ˜ž

Maaf sekiranya pernah menyakiti,
Maaf sekiranya pernah mengumpat,
Maaf sekiranya pernah mengata,
Maaf sekiranya pernah menghina,
Maaf sekiranya pernah terkasar bahasa,
Maaf sekiranya pernah menyinggung perasaan,
Maaf sekiranya pernah buat semua terasa hati,

Baik disengaja mahupun tidak disengajakan
Baik yang terang-terangan mahupun yang disembunyikan.

Sesungguhnya yang buruk datang dari diri ini sendiri, dan yang baik itu sentiasa datangnya dari Allah SWT

UCAPAN RAMADAN 3:-

Ucapan ini best, siap ada dialek Negeri Sembilan. Dari siapakan ini? Tak lain dan tak bukan, blogger Negeri Sembilan kita  www.suriaamanda.com

Salam RAMADHAN AL MUBARAK 1440H....

Mee ghobuih mee hailam
Buah manggo buah mompolam
Ado katil ado tilam
Ado pigi ado kolam
Ado dengkek ado dalam
Ado jahit ado sulam
Ado timbul ado tonggolam
Ado pense ado kalam
Kapa toghobang  kapa solam
Kunyah sotong kunyah kotam
Main bola jatuh tosungkam
Tangan patah mato lobam
Kono maghah baik diam
Jawab soalan jawab salam
Assalamualaikum
Waalaikumsalam
Jangan maghah jangan gogham
Sajo yo nak ucap
Ahlan wa sahlan ya RAMADHAN

Satu arghi laie dah nak.mulo poso
Mintak ampun sogalo doso
Kot2 ado tokasa bahaso
Mau pun yang tersembunyi
Atau pun dopan mato
🤝🤝😆😆😆
SALAM RAMADHAN ALMUBARA' DARI KAMI SEKELUARGO 😍

UCAPAN RAMADAN 4 :-

Ucapan ini pun dari blogger juga, iaitu dari Ana www.anasuhana.com

Assalamualaikum. Ramadan Al-Mubarak buat semua.

Tingkatkan Ibadah, 
Lebihkan bersedekah,     Jauhkan berbalah,
Dan hindari berfitnah. 

Semoga Ramadan kali ni lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Sama-sama lah perbaiki amalan2 kita. Rebut ganjaran dan peluang yang Allah berikan.

Ampun dan maaf juga atas segala kesilapan dan kesalahan baik dari segi penulisan, percakapan dan perbuatan. Semoga amalan kecik kita di terima Allah hendaknya. Amin.

UCAPAN RAMADAN 5 :-

MARHABAN YA RAMADAN

Ramadan is coming..
Syaitan is crying..
Malaikat is waiting..
Syurga is opening..
Neraka is closing..

R 🌙 Remember
A 🌙 Allah
M🌙 Morning
A 🌙 Afternoon
D 🌙 Day
A 🌙 And
N 🌙 Night

Bau-bau wangian Ramadan sudah semakin hampir.
Entah sempat atau tidak agaknya kita.
Ya Allah, temukan kami dengan bulan Ramadan.
Semoga Ramadan tahun ini bukan Ramadan yang terakhir untuk kita.
Aamiin...

UCAPAN RAMADAN 6 :-

Doa Jibrail menjelang ramadhan:-
"Ya Allah, abaikan puasa umat Muhammad jika sebelum masuk ramadhan dia tidak melakukan 3 hal ini:
1.Tidak minta maaf kepada kedua orang tua.
2.Tidak bermaafan dengan sahabat sahabatnya.
3.Tidak bermaafan dengan orang sekitarnya." maka, Rasullullah pun mengaminkannya sebanyak 3kali. 

🤝🤝🤝🤝🤝 
Dengan ini, saya ingin memohon maaf jika ada salah dan silap yang telah dilakukan sebelum ini. Minta maaf kalau ada terkasar bahasa, menyinggung atau mengguris hati, terlebih gurauan watsapp, termkn terminum & terumpat.... Mohon ampun dan maaf sekali lagi dari saya..
💐😊😘🥰💙👌🏼

*****************************************************


Okeylah cukuplah 7 ucapan Ramadan mummy tepek sini. Kang bubuh bebanyak tak lalu korang baca kang hehe

Kenapa 7 ucapan ? Nampak macam 6 je ucapan Ramadan ! 
Ha..1 lagi tu kan dari mummy atas sekali tu hehehehe


You Might Also Like

11 comments

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -

Labels

Dhia batrisya (396) blogger (382) 2018 (379) azlindaalin.com (352) dzal aidi fiqry (322) review (282) 2019 (270) resipi (148) travel (87) Daim Naufal (82) daddy (42) advertorial (36) Resipi 30 Hari Ramadhan (19) tutorial blog (11) Baby D (6) blogwalking (4) 2017 (2) 2020 (2)