Total Pageviews

MENU MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN

MENU MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN -  Adakala boring dengan menu raya dan makan kedai. Jomlah masak MENU MASAK PALING MUDAH K...

MENU MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN -  Adakala boring dengan menu raya dan makan kedai. Jomlah masak MENU MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN . Serius, mummy kalau kering idea masak memang cari menu mudah masak je lah ! Antara menu mudah masak dan resepi masak paling senang adalah lauk KANGKUNG GORENG BELACAN !

MENU MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN 

KANGKUNG GORENG BELACAN UNTUK BUKA PUASA

Menu Kangkung Goreng belacan ini kami masak untuk 4 orang makan.  anatara bahan-bahan dan cara masak Kangkung Goreng Belacan style mummy ialah :-

RESEPI PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN 


1 Ikat Kangkung (potong dan di bersihkan)
Sedikit minyak untuk di goreng
Sedikit garam

Ditumbuk manja :-
Sedikit belacan
2 batang cili api 
2 ketul bawang merah
Sedikit halia (suka letak halia dalam semua masakan..bagi buang angin hehe)
1 ulas bawang putih

CARA MASAK PALING MUDAH KANGKUNG GORENG BELACAN 


Cara masak pun senang je. Panaskan kuali dan letak sedikit minyak masak. Tumiskan bahan yang telah di tumbuk manja. Masukkan kangkung dan perasakan dengan garam. 

Tak sampai 5 minit masak. Dan boleh makan dengan nasi panas-panas !

You Might Also Like

5 comments

  1. Kangkung goreng belacan memnag fabkurite saya kak. Suka snagat kangkung x kishalah masak apa. Walaupun nak sediakan mudah tapi tuh yang tambah selera nak makan tau. Nanti nak masak lah menu ni. Lama tak makan

    ReplyDelete
  2. sedapnya and resepi mudah masak ni

    ReplyDelete
  3. lama tak amkan kangkung belacan ni..sedap pulak..esok nak cari kangkung la..hahaa..kan dah terliur..hehee

    ReplyDelete
  4. Sejak badan akak sentiasa angin akak dah jarang makan kangkung..terus teringin plak ni..

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap lah pulak Kangkung Goreng Belacan nie Linda.. laparrr..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -

Labels

Dhia batrisya (396) blogger (382) 2018 (379) azlindaalin.com (352) dzal aidi fiqry (322) review (282) 2019 (269) resipi (148) travel (87) Daim Naufal (82) daddy (42) advertorial (36) Resipi 30 Hari Ramadhan (19) tutorial blog (11) Baby D (6) blogwalking (4) 2017 (2) 2020 (2)