Pokémon Detective Pikachu (2019)

Allahu....sebenarnya lama dah janji dengan anak-anak nak bawa tengok filem Pokémon Detective Pikachu (2019). Filem ini merupakan salah satu yang anak-anak tungu.
Pokemon, pikachu yang comel siapa yang tak suka,kan? Lelagi apabila ianya menjadi detektif dalam Pokémon Detective Pikachu (2019)

Pokémon Detective Pikachu (2019)

Filem Pokémon Detective Pikachu (2019) yang dibintangi oleh Ryan Reynolds dan Justice Smith ini merupakan filem live action pertama dalam franchise pokemon. Dia rahlan oleh Rob Letterman ini menceritakan tentang dunia dimana manusia mengumpulkan pokemon untuk bertempur.

Allahu....sebenarnya lama dah janji dengan anak-anak nak bawa tengok filem Pokémon Detective Pikachu (2019). Filem ini merupakan salah satu yang anak-anak tungu.  Pokemon, pikachu yang comel siapa yang tak suka,kan? Lelagi apabila ianya menjadi detektif dalam Pokémon Detective Pikachu (2019)    Pokémon Detective Pikachu (2019) Filem Pokémon Detective Pikachu (2019) yang dibintangi oleh Ryan Reynolds dan Justice Smith ini merupakan filem live action pertama dalam franchise pokemon. Dia rahlan oleh Rob Letterman ini menceritakan tentang dunia dimana manusia mengumpulkan pokemon untuk bertempur.        Sinopsis Pokémon Detective Pikachu (2019) Cerita ini bermula saat Harry Goodman , seorang detektif terkenal manakala ayah dari Tim Goodman (Justice Smith) hilang secara miteri apabila keretanya kemalangan.  Tim keadaan ayahnya, kemudian Tim menjadi penyiasat !  Dalam pada penyelidikannya, ia bertemu dengan Pikachu (Ryan Renolds) .Semasa di Ryme City, Tim bertemu dengan detektif Pikachu (Ryan Renolds) yang tiba-tiba muncul di apartment nya. Pikachu sendiri sedang mencari di manakah Harry .  Dalam cerita ini, yang bestnya...bagaimana Pikachu handle kes ini. Mana minsteri kehilangan ayahnya. Yang pastinya, teaser Pokémon Detective Pikachu (2019) agak kelakar dan menghiburkan.   Nampaknya filem ini ada limited cinema je tayangkan. Kalau tak dapat bawa bebudak ni tengok. Alamatnya, Netflix atau tunggu di ASTRO je lah hehehe !

Sinopsis Pokémon Detective Pikachu (2019)

Cerita ini bermula saat Harry Goodman , seorang detektif terkenal manakala ayah dari Tim Goodman (Justice Smith) hilang secara miteri apabila keretanya kemalangan.
Tim keadaan ayahnya, kemudian Tim menjadi penyiasat !
Dalam pada penyelidikannya, ia bertemu dengan Pikachu (Ryan Renolds) .Semasa di Ryme City, Tim bertemu dengan detektif Pikachu (Ryan Renolds) yang tiba-tiba muncul di apartment nya. Pikachu sendiri sedang mencari di manakah Harry .
Dalam cerita ini, yang bestnya...bagaimana Pikachu handle kes ini. Mana minsteri kehilangan ayahnya. Yang pastinya, teaser Pokémon Detective Pikachu (2019) agak kelakar dan menghiburkan. 
Nampaknya filem ini ada limited cinema je tayangkan. Kalau tak dapat bawa bebudak ni tengok. Alamatnya, Netflix atau tunggu di ASTRO je lah hehehe !
10 comments on "Pokémon Detective Pikachu (2019)"
  1. Dah tengok memang best. Anak anak pun suka

    ReplyDelete
  2. wah..di buat filem..serius tak tau...

    ReplyDelete
  3. Kata anak Kak Sue kawan dia dah tengok cita nie.. best..

    ReplyDelete
  4. kena tunggu dekat astro nanti la jawabnya kalau limited cinema haha pikachu tersangatlah comel. Geram je tengok dia

    ReplyDelete
  5. Kita tak tengok pun hehe..

    ReplyDelete
  6. Oo Ni bukan kartun ye.. Ada org ye Dlm cite ni

    ReplyDelete
  7. Dah takde kat wayang kan..Dania nak tgok tp bulan puasa ari tu macam malas nak pi tgok wayang...tgok la minggu ni kalau rajin

    ReplyDelete
  8. Best filem ini.. Sha tengok dengan anak-anak.. memang sukalah anak-anak tengok pikachu tu..

    ReplyDelete
  9. Anak kita pun ajak tengok ceta ni...bila ramai kata best lagi teruja nak tengok...

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com