TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA

TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA - Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Apa khabar? Entri hari ini mummy nak share tentang cuti-cuti di Western Australia. Korang tahu tak tentang Traveloka Promo? Sementara ada promosi Traveloka Promo untuk flight to Australia ni (penerbangan promo) ke Western Australia. Mummy share sekali lah di blog mummy ni ha. Cerita bab travel ni, ada baiknya grab masa promo ! Jimat banyak ! Sebenarnya, lama kami pun ada pasang niat nak ke Perth, Western Australia ini. Kawan daddy pun kebetulan tinggal di Perth Western Australia. Daddy cakap, kalau ke Perth Western Australia. Nak sedap... kena stay lebih 5 hari di Perth Western Australia. Kalau korang pun ada plan nak ke Perth Western Australia . Jom baca sampai habis, apakah promo yang best untuk flight  to Australia yang ada di Traveloka Promo? Bilakah boleh ticket? Promosi sampai bila? Macam mana nak beli... Ha semua ni ada dalam entri blog mummy ni haaa..


TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA


Sebelum mummy meneruskan cerita tentang TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIAA. Jom kita kenali sedikit sebanyak tentang Australia dan Western Australia (Barat) .



Negara Australia sangat besar, terdiri daripada (6) enam buah negeri, (2) dua wilayah besar di tanah besar, serta wilayah-wilayah kecil yang lain. Negeri-negeri yang terletak di dalam negara Australia ialah New South Wales, Queensland, Australia Selatan, Tasmania, Victoria and Australia Barat (Western Australia) . Manakala dua wilayah Australia tanah besar ialah Wilayah Utara dan Wilayah Ibu Kota Australia


Perth City, Western Australia

King's Park Perth Western Australia

Elizabeth Quay, Perth Western Australia



Apa yang menarik di Australia Barat (Western Australia) ? Kalau korang nak tahu ada banyak sangat tempat menarik di Australia Barat (Western Australia). Antaranya ialah Perth City, Elizabeth Quay, Fremantle City & Beach King Park Botanical Gardenpadang gurun Outback Golden yang luas, shopping perfume di Chemist Warehouse, Blue Boat House, Fremantle Market. Eshed, Pinnacles , Lancelin Sand Dunes (sand boarding), Yanchep, Rockingham City, Lake Cliffton, Bunbury, Busselton Jetty dan banyak lagi.

Jom tengok TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA





4 TRAVELOKA PROMO KE PERTH WESTERN AUSTRALIA



Kalau kita dari Malaysia ni, nak ke Australia. Cara yang paling popular dan praktikal untuk pergi ke Australia adalah dengan menaiki pesawat. Australia merupakan bandar besar serta terdiri daripada banyak lapangan terbang. Ramai pelancong antarabangsa dari seluruh dunia tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Sydney yang juga merupakan bandar terbesar di Australia. Lapangan Terbang Antarabangsa Sydney juga menawarkan penerbangan domestik ke bandar-bandar lain di Australia seperti Brisbane, Perth dan banyak lagi. Selain itu, terdapat juga sejumlah besar pelancong yang tiba di Melbourne, Brisbane dan Perth. Terdapat juga penerbangan domestik di Brisbane dan Perth Airport jika pelawat ingin pergi ke destinasi lain. Perjalanan ke Australia mengambil masa kira-kira 3 jam dari New Zealand, 7 hingga 11 jam dari negara-negara di Asia, 14 jam dari barat Amerika Syarikat dan Kanada dan maksimum 24 jam dari Eropah. Pengunjung juga boleh transit atau berhenti sekejap di Singapura, Dubai, atau Kuala Lumpur untuk mengambil penerbangan lain ke Australia. Terdapat banyak penerbangan antarabangsa yang terbang ke Australia seperti Air Asia X, Malaysian Airlines, Emirates, Singapore Airlines dan banyak lagi.

Ada 4 jenis promosi dari Traveloka ke Perth Western Australia. Antaranya promosi untuk penerbangan, hotel, pakej penerbangan + hotel dan juga diskaun untuk ke tempat menarik. 


FLIGHT - PROMOSI TRAVELOKA KE PERTH WESTERN AUSTRALIA 




Untuk membeli tiket penerbangan ke Western Australia. Traveloka menawarkan diskaun sehingga RM100! 

Banyak tu, kan? 

Untuk mendapatkan diskaun tu nanti. Korang hanya masukkan KOD KUPON : TWAFLY je! 



HOTEL - PROMOSI TRAVELOKA KE PERTH WESTERN AUSTRALIA 



Manakala untuk Hotel, ada diskaun 15‰ jika beli Melalui Traveloka! 

Jangan lupa kod ya ialah : TWASTAY




PAKEJ FLIGHT & HOTEL DAN PAKEJ TEMPAT MENARIK - PROMOSI TRAVELOKA KE PERTH WESTERN AUSTRALIA 

Untuk Flight + Hotel korang boleh dapat diskaun sehingga 15%. Dan juga diskaun ke tempat menarik sehingga potongan sebanyak RM 50


MACAM MANA NAK BUAT BOOKING ?


Cara nak membeli TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA? Sebenarnya..senang je. Ikut je langkah-langkah ini :-



1- Pertama sekali, korang boleh muat turun aplikasi Traveloka versi melalui telefon bimbit di Play Store untuk pengguna android dan App Store bagi pengguna iphone. 



2- Pilih mod pembayaran untuk pembelian ticket penerbangan atau hotel untuk kaedah pembayaran. Korang boleh buat bayaran melalui internet banking atau menggunakan kad debit dan kad kredit. Korang boleh pilih mengikut kesenangan korang.


3- Buat pemilihan dengan klik APPLY 

4- Setelah memilih untuk cara PEMBAYARAN dan APPLY. Masukkan kod KUPON diskaun. 

5 - Lengkapkan butiran pembayaran korang

6- Akhir sekali, E-tiket akan di hantar ke alamat email korang dan Traveloka app untuk korang simpan sebagai rujukan nanti.

Antara terma & syarat TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA pula :-



1. Diskaun sebanyak MYR 100 untuk ticket penerbangan. Mestilah minima sebanyak MYR 1500 untuk 1 booking. 

2. Boleh di gunakan untuk penerbangan dari Malaysia ke Western Australia (Perth and Broome) sahaja. 

3. Promosi ini sah ketika membeli melalui aplikasi Traveloka sahaja.

4. Segala urus niaga adalah dalam matawang RM = RINGGIT MALAYSIA SAHAJA. 

5. Tempah dari 15 Mei sehingga 31 Ogos 2019 dan terang pada bila-bila masa sahaja. 

6. Lain-lain terma dan syarat boleh baca di Sini.

KELEBIHAN MENEMPAH SECARA ONLINE DI APLIKASI TRAVELOKA



Kenapa mummy suka menggunakan aplikasi online Traveloka ketika menempah bilik hotel? Selain harganya yang murah teramat tu. Ada banyak kriteria yang mummy suka dengan Traveloka. Antaranya sebab lain mummy suka menempah dengan Traveloka adalah:


Pelbagai Pilihan Hotel dan Penerbagan

Mummy memang suka aplikasi Traveloka. Sebab boleh bandingkan harga hotel dan penerbangan bukan satu syarikat. Malah dari pelbagai syarikat. Ada beribu-ribu hotel dan penerbangan boleh di cari di Traveloka ini. Macam hotel pula, penuh terperinci keterangan yang ada. Bukan sekadar harga sahaja yang di pamerkan.


Tiada kos tersembunyi

Melalui pengalaman mummy menggunakan aplikasi Traveloka. Segala bayaran tiada HIDDEN. Harga yang di pamerkan dah termasuk segala cas. Selesai buat pembayaran, kesemua harga adalah sama seeprti yang di tunjukkan dari awal. 

Setelah check in hotel, tiada cas tambahan di kenakan !

Sekuriti Untuk Pembayaran Di Lindungi

Risau data pembayaran online tu di salah gunakan? Jangan risau. Perkhidmatan pembayaran secara online di Traveloka mempunyai sistem sekuriti yang tinggi. Insyaallah, semuanya selamat.


Cara Bayaran Yang Mudah

Mummy suka dengan cara pembayaran yang mudah macam di Traveloka ini. Nak bayar menggunakan kad kredit, kad debit, online perbankan, melalui 7 Eleven dan banyak lagi cara pembayaran yang mudah. Selesai bayaran, dah tak perlu risau bilik hotel sold out atau harga akan meningkat naik.

Twitter : 


Facebook : 


Instagram : 


Customer Service : 
6015 4840 9469 atau 603 7724 3501


email : 
cs@traveloka.com
13 comments on "TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA"
  1. Bila la nak merasa pi Australia ni kan...byk tempat menarik dan murah2 plak tu

    ReplyDelete
  2. I miss Perth especially around Rottness island

    ReplyDelete
  3. Wow bestnya.. tingin nak g Perth nasib baik Ada offer mcm mcm ni

    ReplyDelete
  4. bila la dapat rezeki ke luar negara ni..seronok tengok promo ni..hahaha..geram pulak kita..rasa nak pergi je

    ReplyDelete
  5. Alaa bila ntah nak p aussie ni..ritu ofis ada nak buat trip..bila kata semua nak p aussie..bos mcm xde bg apa2 kata putus pun..bajet x cukup la tu apa ssh traveloka kan mur mur mur haha

    ReplyDelete
  6. ingat travel, ingat traveloka...di hujung jari gitu..sediakan ongkos je...

    ReplyDelete
  7. ingat travel, ingat traveloka...di hujung jari gitu..sediakan RM je...

    ReplyDelete
  8. wow biar betul ada offer.. terbaik la. Australia memang best!!

    ReplyDelete
  9. Salah satu negara yang saya teringin sangat nak travel. Kalau ada rezeki nak guna khidmat traveloka lah sebab murah

    ReplyDelete
  10. Salah satu negara yang saya teringin sangat nak travel. Kalau ada rezeki nak guna khidmat traveloka lah sebab murah

    ReplyDelete
  11. Kak Sue teringin juga nak ke Australia nie.. banyak tempat menarik kan. Nanti dah cukup duit boleh la intai-intai kat Traveloka..

    ReplyDelete
  12. Wah, bestnya kalau dapat travel kan. Tp kena simpan duit dulu ni. Nanti blh lah usha promosi dekat traveloka.

    ReplyDelete
  13. Thanks for the info, i also wish to explore western australia

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com