SEDAPNYA..JUS DURIAN BELANDA DARI MAN JAVA !

SEDAPNYA..JUS DURIAN BELANDA DARI MAN JAVA ! - Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Apa khabar? Cuaca sekarang sekarang ini sekejap panas, sekejap hujan huhu. Mulalah kesihatan pun boleh terganggu. Cerita bab kesihatan ini. Mummy tingkatkan imunasasi badan mummy dengan minum jus jeee. Antara jus yang tinggi imunisasi adalah jus durian belanda. Jus durian belanda ni, memang ada banyak terjual di pasaran luar. Tapi, mummy memilih untuk minum Jus Durian Belanda dari Man Java. Mummy dah lama menum jus keluaran Man Java. Memang jauh berbeza dengan jus lain yang mummy selalu minum di luar sana !


SEDAPNYA..JUS DURIAN BELANDA DARI MAN JAVA !



Jus Durian belanda dari Man Java ni bukan sahaja sedap. Tapi, memang pure, ada isi dan terasa buah durian belanda dalam jus tersebut. Sesebelum ini, mummy memang suka borong jus dari Man Java. jus kedondong asam boi dan juga air kelapa laut !

Tapi, bila mummy dapat tahu yang Man Java ada keluarkan Jus Durian Belanda ni. Terus mummy grab sebotol !



Share Jus Durian Belanda ni dengan encik suami. Tapi, mummy paaling banyak minum. Senang ada rerady to drink ni. Sejukkan, buka dan terus minum !

Sebenarnya, kalau korang nak borong isi durian belanda sahaja pun boleh ! Blend dan buat jus sendiri. Lagi jimat dan boleh dapat banyak jus untuk di minum.

Man Java ni selalunya mereka supply jus durian belanda ni kepada peniaga-peniaga di seluruh Malaysia. Produk bumiputra sekarang ni memang ramai orang cari. Sebab tak perlu ragu-ragu dan risau bab kehalalan toyyiba tu ha..

Untuk order dan booking jus durian belanda, air kedondong serta kelapa laut ni. korang boleh terus hubungi Man Java di talian : 

 012 5854998 / 012 5844736 
atau 

Okay sebelum tu, jom kita baca khasiat durian belanda ni terlebih dahulu (kredit to : https://www.bidadari.my/khasiat-durian-belanda/ )


11 KHASIAT DURIAN BELANDA YANG PERLU TAHU !


#1 Durian belanda kaya dengan vitamin C, vitamin B, dan beberapa lagi nutrien penyumbang antioksidan.

#2 Selain buahnya, daun durian belanda juga mempunyai khasiatnya yang tesendiri. Ia dijadikan bahan untuk tujuan perubatan alami.

#3 Daunnya boleh dijadikan teh yang bagus untuk kesihatan di mana ia membersihkan perut dan memastikan sistem gastrousus untuk berfungsi dengan baik.

#4 Teh daun durian belanda juga telah lama dijadikan bahan untuk mengurangkan stres dan kebimbangan. Ini sekaligus membantu mereka yang mengalami masalah sukar tidur atau insomnia yang selalu terjadi kepada mereka yang mengalami stres dan kebimbangan.

#5 Anti keradangan yang didapati daripada durian belanda boleh melegakan kesakitan sendi seperti yang berlaku akibat gout dan artritis.

#6 Jika anda mengalami masalah berpunca daripada pernafasan seperti batuk, selesema dan yang berkaitan, pengambilan buah durian belanda boleh membantu menyembuhkan penyakit tersebut.

#7 Biji durian belanda boleh dijadikan serbuk yang kemudian diformulasikan menjadi astringen kulit. Ia membantu mengurangkan garis dan kedutan pada wajah, lantas membaiki tanda-tanda penuaan seperti bintik pada wajah.


#8 Kajian menunjukkan durian belanda membantu mengelakkan penyakit kanser dan dikaji sebagai alternatif kepada rawatan kanser.

#9 Sedikit buah durian belanda dalam diet anda dapat memberi kesan kepada kesihatan. Vitamin C merangsang pembentukan sel darah, manakala antioksidan meneutralkan radikal bebas dan menghalang penyakit kronik.

#10 Durian belanda berkesan membersihkan salur gastrousus dan membuang lebihan toksin serta garam dari dalam tubuh.

#11 Durian belanda bagus untuk meningkatkan sistem imun badan.

#12 Walaupun durian belanda mempunyai nutrien yang bagus untuk kesihatan, namun jika anda mempunyai masalah kesihatan, anda dicadangkan untuk mendapatkan nasihat doktor sebelum memasukkan durian belanda ke dalam diet anda.
7 comments on "SEDAPNYA..JUS DURIAN BELANDA DARI MAN JAVA !"
  1. Dekat opis nieyl pun ade open order air durian belanda ni kak...
    nieyl biasa beli yang dekat pasaraya dlm kotak tu je..
    dlm botol mcnie belum pernah rasa lagi...

    ReplyDelete
  2. Byk khasiat durian belanda ni rupanya. Tapi ain kureng sikit durian belanda sebab rasa dia kot tak kena dgn tekak. Tapi minum sejuk2 mcm lega jugak la yek tekak

    ReplyDelete
  3. Alahai sedapnya air jus durian belanda tu. Dah dua kali jumpa dengan kak sue, tapi asyik lupa nak order. Next time nk order la

    ReplyDelete
  4. alahai sedapnya terasa nak order dgn kak sue plak

    ReplyDelete
  5. Terima kasih Linda.. selalu order dengan Kak Sue. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki tau.. aamii. ya rabb.. ❤

    ReplyDelete
  6. Memang sedap.. Minum pula sejuk-sejuk.. pergh!!

    ReplyDelete
  7. sedapnya air durian belanda tu... nak kena cari gak nanti ni

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com