Rahsia Kejayaan Melalui Warna

Rahsia Kejayaan Melalui Warna -  "Bengkel Warna dan Kerjaya" Terapi warna meru...

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

Rahsia Kejayaan Melalui Warna - 

"Bengkel Warna dan Kerjaya"

Terapi warna merungkai kejayaan dalam kerjaya bertempat di Hotel Bangi- Putrajaya pada 13 Jun 2015.  

Apakah WARNA DIRI? WARNA DIRI bukanlah WARNA KEGEMARAN kita. Ramai yang menganggap warna diri adalah warna kegemaran. Nak tahu apa itu WARNA DIRI kita? Jemput baca seterusnya.

MYRYL (MASTER YOURSELF REVAMP YOURLIFE) yang di asaskan oleh Puan Shuhada Alauddin yang sebelum ini berkecimpung dalam dunia guaman selama 11 tahun. Dan, kini memilih kerjaya dalam pembentukan personaliti melalui kaedah terapi warna.


Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger


ANTARA MODUL "BENGKEL WARNA DAN KERJAYA" OLEH MYRYL:-


WHO AM I – “Bengkel  Warna dan Kerjaya”


UNLOCK AND UNLEASH – “Bengkel  Warna dan Kerjaya”


WAKL THE TALK– “Bengkel  Warna dan Kerjaya”

BONUS– “Bengkel  Warna dan Kerjaya”

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

WHO AM I – “Bengkel  Warna dan Kerjaya”


Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

Diagnose WARNA DIRI melalui LUARAN dan DALAMAN.


Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger


Warna luaran mempengaruhi 80%  dan warna dalaman mempengaruhi 20% dalam diri kita

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

Rahsia nombor diri dalam warna melalui teknik Applied Kinesiology

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger
                        Diagnose WARNA DIRI melalui nombor dan tarikh lahir.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

WARNA DIRI saya (luaran) ialah HIJAU
WARNA DIRI melalui nombor luaran dan dalaman - Nombor 2 dan WARNA OREN

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

Merehatkan minda dengan sesi ZUMBA.
Seronok kursus anjuran MYRYL ni, tak membosankan. Malah jiwa ini, macam tak sabar-sabar nak tunggu apa program seterusnya.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

UNLOCK AND UNLEASH – “Bengkel  Warna dan Kerjaya”

SWISH - program minda sedar dan separa sedar. Apa halangan atau ketakutan yang bermain di minda kita. Dengan SWISH, kita akan yakin segala halangan itu mampu di atasi. 

10-STEP-GAME PLAN - adalah langkah-langkah kejayaan. Melului peroses lengkap, bila, di mana, berapa nilai, apa yg kita mahukan. Insyaallah langkah-langkah yang kecil ini mampu mengubah diri kita dan memudahkan perjalanaan impian kita.




Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger


Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

WALK THE TALK– “Bengkel  Warna dan Kerjaya”


Setelah kita mengehtahui WARNA diri, warna diri melalui nombor. Kita perlu ketahui juga warna mengikut hari dan aplikasi dalam kehidupan kita.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger





BONUS– “Bengkel  Warna dan Kerjaya”

Dan yang terakhir sekali sesi BONUS. Untung kami dapat MODUL bonus. Hanya yang ikuti bengkel ini sahaja akan dapat modul BONUS



Antara para peserta Bengkel Warna dan Kerjaya sebahagian dari ahli Kelab blogger Ben Ashaari. kami yang mempunyai pelbagai latar belakang yang berlainan. Ada yang blogger sepenuh masa, peguam, designer, penjawat awam, pegawai, setiausaha, admin, banker, dan lain-lain latar belakang. Tapi, kami satu bumbung iaitu blogger bukan sekadar blogger.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

 Insyaallah saya akan menitik beratkan kelebihan diri yang ada dalam diri (yang positif) dan perbaiki kekurangan diri serta menyingkirkan sifat negatif yang ada. Antara kesimpulan yang saya dapati dalam diri saya:-

 WARNA DIRI saya:-
HIJAU (warna luaran 80%) - Minda - kuat berfikir, logik, objektif, perahsia, pemalu, kewanitaan dan banyak lagi.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

WARNA DIRI (luaran dan dalaman)melalui nombor:
No.2 - bertimbang rasa , penyumbang idea
OREN - suka berbincang, identiti tersendiri
dan banyak lagi.

Antara negatif pula:-
pemalu, keterlaluan, terlalu berahsia, cenderung pilih kasih, udah terpengaruh dan banyak lagi.

Terapi warna bukanlah bersifat khurafat atau menilik nasib. Dalam AlQuran ada menyebut perihal warna dalam ayat 76 Surah Arrahman dan ayat 21 Surah Alinsan.

Rahsia Kejayaan Melalui Warna, Bengkel Warna dan Kerjaya, berjaya, rahsia warna, rahsia diri, kelebihan diri, motivasi, keyakinan diri, bicara mummy, azlinda alin, malaysian blogger, malaysia parenting blogger, malaysia lifestyle blogger

Terapi warna adalah berasakan meta fizik. Berkaitan antara kejadian alam dan getaran. Contoh, apabila sakit beguk, warna biru pada nila mampu menyembuhkannya insyaaallah. Dan, warna hijau baju pakar pembedahan berlawanan dengan warna merah darah dan mampu menyegarkan mata di samping memberi kesan ketenangan sewaktunproses pembedahan.

Anda ingin melihat WARNA DIRI ANDA dan apa yang perlu di tekankan melalui terapi warna. Boleh hubungi:
Instagram: @myryl

You Might Also Like

3 comments

  1. seronoknya.. part zumba tu mesti lg best kan.. hehe..rugi tak join

    ReplyDelete
  2. Bestnya dapat pergi program macam ni.. dah la ena suka dengan warna...

    ReplyDelete
  3. Bestnya, teringin nak tahu warna kehidupan dayah

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda