Shoplinks.Asia

D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI

D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI. Dari dulu kini dan selamanya kitorang buat bedung sendiri atau D.I.Y Bedung baby secara sendi...

D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI. Dari dulu kini dan selamanya kitorang buat bedung sendiri atau D.I.Y Bedung baby secara sendiri. Tak pakai bedung instant. Sebab suka balut baby ketat-ketat pakai bedung. Kalau baby dah tak pakai bedung. Bedung yang kitorang buat sendiri tu, kitorang jadikan blanket je !

D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI


Sebenarnya, tak susah pun nak buat D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI. Gunting dan jahit je. Kitorang pilik material apa untuk D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI ?

CARA BUAT D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI.




Cara buat D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI senang je tak susah mana pun. Gunting, jahit..siap !! Hehehe 

okay okay...jangan marah tau. Mummy akan share D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI. 

Jom baca macamana mummy D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI.

Mummy beli 7 meter kain flannel cotton . Untuk 7 helai kain bedung merangkap blanket. 1 design tu 2 meter. Untuk 2 helai. Biru gelap hlgambar itik tu 1 meter. Ngam-ngam tinggal 1 meter je. Kenapa pilih flannel cotton? Ha...Sebab mummy suka flannel cotton ni , sejuk dan agak memberi - elastik sket bila balut badan baby. 

KAT MANA BOLEH DAPATKAN FLANNEL COTTON UNTUK BUAT D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI ?


Beli flannel cotton kat mana? Flannel cotton ni banyak di jual di kedai kain seperti Kamdar, Nagoya, Tewah dan lain-lain. Harga pun tak mahal dalam RM6.50 je semeter. 

Korang nak jahit setengah meter pun boleh. Tapi tak puas nak balut baby. Mummy memang memilih 1 meter untuk 1 bedung. 

Bedung tu..kan nanti lipat dua dan bahagian kaki tu kasi punjutkan. Puas rasanya balut berkali-kali hehehe.

Lepas tu leh pakai lama. Baby dah 3 bulan pun muat lagi nak pakai.

Bila dah beli flannel cotton tu 1 meter. Jahitkan tepi kain flannel cotton.

Siap !

Senang, je kan buat D.I.Y BEDUNG BABY, JAHIT BEDUNG BABY SENDIRI.

You Might Also Like

9 comments

  1. Terimakasih atas info nya, boleh dicoba nanti jika sudah punya baby.

    ReplyDelete
  2. Rajinnya Lynda buat sendiri. Comel2 belaka bedung tu.

    Ana dulu beli je dekat kawan sebab dia jual kan. Sampai rambang mata. Hehe

    ReplyDelete
  3. Terimakasih, semoga bisa praktekan nanti pas punya baby.

    ReplyDelete
  4. Rajinnya Linda buat sendiri.. comey je..

    ReplyDelete
  5. good info... bila la nk mengandung lg ni đŸ˜‚

    ReplyDelete
  6. syima pun diy je bedung dulu. beli kain 1 meter, sampai la ni dah 3 tahun boleh pakai lagi. tapi jadi selimut lah sekarang. hihi

    ReplyDelete
  7. akak pun buat sendiri lynda.. skrg lagi senang boleh hantar kedai untuk jahit tepi tu je..

    ReplyDelete
  8. rajin nye kak !! hee~ atie dah lama tak de baby.. bedung ke ape segala tah ke mana.. nanti KALAU ade lagik, atie tempah kat akak jek la ye..

    ReplyDelete
  9. Wah,menarik lah.Rajin lah k.linda.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -