DAIM KENA VIRUS RSV ADMITTED AVISENA WOMEN'S AND CHILDREN'S HOSPITAL

DAIM KENA VIRUS RSV ADMITTED AVISENA WOMEN'S AND CHILDREN'S HOSPITAL 


Ada ramai yang tanya, kenapa dengan Daim Naufal? Influenza ke hehehe. Okay, ala-ala influenza (flu virus.. Tapi lain.. Sama tapi tak serupangituuu) 🤗 Okay, pada mulanya Daim demam (suhu tinggi makan ubat paracetamol pun..suhu tak turun. Selama 3 hari panas). Ada selsema yang teruk dah seminggu, batuk mengokol (menkokol ke ejaan nya.. Belasah aje lah...) dalam 5 hari.

Macam mana mummy boleh tahu situasi Daim ini agak serius? 🤔

Pada mulanya, Daddy suruh mummy bawa Daim ke klinik. Tapi, kebanyakan klinik tak ada test utk influenza. Kalau ada pun, kena byr pun mahal juga. Alang-alang buat test tu, nak kena bayar juga dan nak ke sana sini. Amek keputusan terus ke hospital dan indirectly teringat Avisena je. Mummy buat desicion jumpa pakar di klinik pakar terus. Kebetulan hari Sabtu, ada pakar di klinik pakar. Mereka terima appointment sehingga 11.30 pagi je. So, apa lagi kelam kabut siapkan anak-anak. Husband mana? Husband dah g kerja. Tak apa lah, tak payah bazirkan cuti. Selagi mummy boleh handle, insyaallah. Sebab tu, amek keputusan ke Avisena. Mudahkan kerja mummy jugak dah situ. Tempat makan, tempat main untuk kids semua banyak situ. 

Bab ni, sebenarnya 'instict' mak-mak juga😁 (sama macam kwn mummy - Nadeera Yusoff yg tergerak nk buat test influenza anaknya juga). Tup.. Tup.. Anak beliau influenza A. (sekarang dah sihat. Aritu lah.. Sama pulak tarikh admit. Tapi hospital lain) 

Untuk cek influenza, ada ujian swap flu test. Ambil sample selesema. Dari situ akan tahu.

Dari ujian tu, Daim negatif influenza tapi POSITIF virus RSV.😅RSV (RESPIRATORY SYNCYTIAL VIRUS) 

Treatment Daim di sini pula... Daim di bawah pengawasan Dr Shereen Sherina Pakar Kanak-kanak di Avisena Shah Alam. 






DAIM POSITIVE FLU VIRUS RSV ADMITTED AVISENA WOMEN'S AND CHILDREN'S HOSPITAL



 Check in wad, terus kena amek darah

Malam kena neb, 1st day nangis sebab tak biasa kena neb. Siap pakej bedung huhu

Lepas neb, happy to the max hahaha

 Day 2, breakfast

Dah nak mula biasa dengan tangan yang kena balut tu ha

Lepas mandi, bawa pi main luar bilik

 Tq tok mak, atok datang melawat

Dah boleh main, tangan dah boleh bergerak



 Suap sendiri kekdahnya



 Tq adik dan adik iapr datang



2nd day muka ada happy kene neb, daddy pandai amek ati anak neb



Kits kami kat rumah yang sempat bawa ke spital. 

Doktor pakar tak bagi antibiotics untuk Daim.. just paracetamol / ubat masuk punggung, spray untuk tekak dan on nebuliser every 4 hours.

Suhu demam memang masih range 38 - 38+ untuk hari pertama dan kedua. Sebab virus ni, memang suhu demam akan lambat turun. Ambil masa yang lama untuk turun. 

Malam kedua insyaallah reduce 6 jam sekali nebuliser . Sebab Daim, sangat cepat recover (kata doktor pakar pagi ni) 😍

Mana taknya , direct breastfeeding non stop sepanjang malam😅.

BTW, Terima kasih atas semua Doa dan ucapan (Alam maya& Alam nyata). Daim baik-baik je sepanjang di Avisena. Aktif macam biasa je 🤣 cuma kena nab je lah akan nangis 

Hari ketiga dah boleh discharged. Alhamdulillah 

Monitor dari rumah aje... 

Masuk Avisena guna apa? 
Bab ni, dah tentu lah pakai GL INSURANS AIA hehehe. Nak ikutkan bilik yang kami ambil tu berharga RM230 semalam. Short untuk RM80 Semalam kena top up. 


Bilik untuk bonda.. Best me time sini


3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777

3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777 - Assalamualaikum dan Selamat sejahtera. Mummy ada post benda ni di fb mummy. Hehe ramai juga tanya. So, meh lah lelaju kita update blog. Sebenarnya, mummy dah lama cari printer wireless tanpa wire. Almaklumlah, mummy memang bekerja banyak dari phone. Nak cepat dan nak pantas. Haha, sapa kenal dengan mummy mesti orang tu akan tahu cara mummy bekerja. Suka cari jalan untuk jimatkan masa. Okay berbalik printer yang ada di rumah (1 di Kajang, 1 di Subang, 1 lagi dalam bilik tok mak) semuanya kena pakai cable cucuk ke laptop. Tiada laptop, tiada lah input. Mummy tak ada laptop? Mesti lah ada. Baca di : SINI

Tapi, malas nak on off laptop. So, mummy lama dah nampak printer terkini terbaharu yang ada wireless. So, memang aim lama dah. Survey paling murah bawah RM200 boleh dapat dah. Nak beli online ni, bab elektronik memang tak yakin. Lelagi mummy buta IT. huhu. So buat desicion pi beli kat kedai je lah. Suruh dia ajar setting etc. Settle semua dan mummy belajar sampai faham. Baru kita bawa balik hehe. 

3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777 



3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777 ni tak pernah mummy impikan. Hanya impian mummy nak printer wireless (3 in 1 of course lah kan, semua dah 3 in 1 sekarang). Tup.. Tup.. Memang ada di AEON SHAH ALAM. Hampir RM200. Memang dala bajet dah tu. Bila mummy nak beli, promoter tu bagi tahu harga ink printer tu both hitam & color beratus harganya. Dia beritahu ambil printer mahal, ink murah. Satu RM30+ je. Both tak sampai RM60. 

Beliau suggested ambil harga RM239, 249 (Canon & hp). Tengok, tengok ternampak satu printer ni. Agak compact dan kecil. So, senang untuk travel sana sini. Harga mahal RM100 dari sedia ada. Tapi, tak apa lah. Mudah kan space dan kerja mummy. Nak angkut sana sini mudah. 

Makanya, terjebak lah dengan 3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777. Harganya RM327



So, in case anak nak print kerja sekolah ke, nanti dorang pun boleh buat sendiri je. 

Memang mudah gunakan 3 IN 1 WIRELESS PRINTER KE 4 KAMI HP DESKJET 3777. On wireless, cari apa-apa dokumen (pdf) atau gambar yang nak di print kan. Terus keluar je... Mudah!

Nak copy, nak scan semua boleh ke hand phone juga. Hehe. 

Korang ya g tak ada laptop kat rumah pun, boleh pakai. Senang dah sekarang semua Hujung jari je, kan! 

CHAMPION ON DEC 2019 AIA FM GROUP

CHAMPION ON DEC 2019 AIA FM GROUP  - Assalamualaikum lama tak update prestasi dalam dunia career sebagai AIA Agen. As usual, mummy suka nau sharing. Nak sharing ni, mummy adakalanya rasa serba salah. Ada orang suka nak baca, ada orang yang Google dan ada juga tak suka bab sharing macam ni. So, malas nak fikir kiri kanan depan belakang. Just move on dengan update apa yang mummy nak update. Hih.. Haaa tepukkk.. 

CHAMPION ON DEC 2019 AIA FM GROUP 



Bulan Dec sebenarnya bulan yang agak penat. Sebab apa! Ada banyak plan yang AIA telah mansuhkan. Banyak plan baru, harga baru pada tahun 2020. Biasalah, bila kita inform benda macam ni. Harga naik, pakej itu ini akan mansuh. Ada yang acuh tak acuh, ada yang terus sign up (tak nak rugi). Terpulang memasing. Nak tunggu produk baru pun, mummy ok. Ye lah kita ni "consultant". Produk baru pun, pasti lebih baik. Sama aje.

So, bulan Dec lepas. Mana nak grab family pakej. Memang Antara pakej yang termurah di pasaran akan tamat. AIA keluarkan notis memo pada 15 Dec. So..kelam kabut jugak lah.

Apa pun, syukur alhamdulillah bulan Dec dah lepas dah 

Masuk bulan Jan ni dah segalanya buku baru. 

Dan, sebenarnya mummy tak sangka pencapaian mummy as a champion. Mummy ni, biasa aje orangnya.

Ada siap tanya kat FB mummy MDRT ke Million Dollar Round Table. Huhuhu tu.. Tak million pun. Biashe aje kita ni, just do it je. 

Sama macam kita kerja makan gaji, follow the flow gitu. 

Oh ya, baru ni ada juga orang ucap tahniah pada mummy & katakan yang mummy pandai berkata-kata. Tu yang boleh buat AIA. Mak aiiii...berkata-kata tu luas Maksudnya. 

Berkata-kata tu... sembang KOSONG ke sembang lebat tu hahahhaa

Seriously, mummy tak hebat mana. Tapi, AIA ni tak henti-henti penuh dengan training, dengan program. Ikut segala mak nenek program.

Ikut segala training yang AIA buat. Insyaallah.. Berilmulah kita.

Gittew. 

Ada nak join mummy! Mummy cadangkan korang join Elite Academy sebab ada skim gaji + training yang lengkap.

Nak join macam mana?
PM mummy je naaaa.. 

Email pun boleh nurazlindaazman@gmail.com ✌️

6 KG HILANG, DINA NADZIR TURUNKAN BERAT BADAN DI SSKLINIK !

6 KG HILANG, DINA NADZIR TURUNKAN BERAT BADAN DI SSKLINIK ! Assalamualaikum semua, selamat sejahtera semua ! Awal tahun ni, ramai yang mempunyai misi azam untuk kurus,kan? Yezza samalah kita ! So, nak tingkatkan motivasi diri untuk cepat kurus. Mummy amek inspirasi dari penyampai Radio - Dina . Selaku duta SSKlinic, Dina Nadzir sehingga kini telah berjaya menurunkan berat badan sehingga enam (6) kilogram dalam tempoh empat (4) minggu selepas menjalani rawatan pelansingan signatur SSSlim di SSKlinic. Dina Nadzir turut berkongsi pengalaman beliau menjalani rawatan pelansingan tersebut di dalam satu majlis bersama media dan blogger di SSKlinic, Damansara 3, Petaling Jaya baru-baru ini.



SSKLINIC SERLAHKAN TRANSFORMASI PENAMPILAN BAHARU DINA NADZIR SELEPAS JALANI PROGRAM PELANSINGAN SSSLIM 





Mengulas lanjut mengenai kejayaan beliau menurunkan berat badannya, kata Dina, "Saya rasa seperti orang baru selepas kehilangan kira-kira enam kilogram dalam masa empat minggu. Sekarang, saya boleh memakai pakaian kegemaran saya kembali! Alhamdulillah. SSSlim telah menunjukkan kepada saya bahawa ia bukan hanya tentang pengambilan makanan yang sihat tetapi bagaimana kita makan dalam jumlah yang betul.” 

Perlantikan Dina Nadzir sebagai duta SSKlinic di Malaysia bermula sejak November 2019 yang lalu. Dengan perlantikan tersebut Dina akan berusaha dalam kapasitinya sebagai seorang selebriti untuk mempromosikan program rawatan pelansingan SSSlim kepada masyrakat Malaysia yang ingin tampil cantik penuh keyakinan. 


Pernah menjadi Naib Juara di Musim Pertama Malaysia Idol tahun 2004, dan kini menyambung kerjaya beliau sebagai penyiar radio bersama ERA FM. 

KECAPI HASIL MAKSIMUM DALAM TEMPOH MINIMUM. 


SSKlinic menawarkan pelbagai jenis rawatan estetika serta program pelangsingan badan bagi mereka yang mencari solusi untuk meningkatkan kesihatan dan penampilan secara keseluruhan. Terletak di Lembah Klang, SSKlinic merupakan salah satu pemain terawal dalam industri estetika dan pelangsingan yang menyediakan pelbagai jenis rawatan kulit yang tertumpu kepada perubatan dan rawatan pelangsingan yang menyeluruh; yang menggunakan peranti gred perubatan yang memenuhi keperluan semua orang. 

Setiap rawatan dilakukan oleh sekumpulan doktor, ahli terapi dan pakar kecantikan yang berkemahiran tinggi. Setiap rawatan yang disediakan oleh doktor estetik bertauliah disini, telah disahkan serta disokong dengan dengan penggunaan teknologi yang terkini serta kemudahan bertaraf dunia untuk keputusan maksimum dalam masa yang minimum. 

Jom kita tengok gamabr-gambar bilik rawatan di SS Klinic ini.









RANGKAIAN PENJAGAAN KULIT MEDIGLOW 



SS Klinic bukan untuk nak kurus je, tau. Malah ada produk kecantikan juga. SS Klinik ini mempunyai doktor yang di iktiraf. So, tak perlu ragu-ragu dengan perhidmatan atau servis di sini.











Rangkaian penjagaan kulit MediGlow digunakan secara eksklusif di SSKlinic. Produk ini dijamin selamat dan telah diuji secara dermatologi dan dibuktikan secara klinikal. MediGlow dibangunkan pada 2009, telah diformulasikan oleh para doktor bertauliah. Produk ini memenuhi piawaian gred perubatan dan sesuai untuk semua jenis kulit pada semua peringkat umur. Diformulasikan dari sumber ramuan terbaik dan unik dari pembekal terkemuka dunia seperti Switzerland, Perancis, Jepun, Korea, AS dan Taiwan bagi memastikan hanya kualiti terbaik diberikan kepada pengguna. 

KEMPEN ‘PAY AS YOU WISH’** 




Sejajar dengan matlamat setiap individu dalam memperbaharui keyakinan diri untuk tahun baru, SSKlinic telah melancarkan kempen terbaru di mana buat semua pelanggan baru kali pertama, layak untuk menikmati rawatan percubaan pertama sekali bernilai sehingga RM 470 ** atau pada mana-mana amaun yang ingin dibayar. Promosi ini hanya untuk pemengang kad kredit sahaja. 

*Tertakluk kepada terma dan syarat. 

** Layak untuk satu rawatan tunggal. 


Untuk maklumat lanjut mengenai perkhidmatan SSKlinic yang ditawarkan di Malaysia, sila layari :-


Laman web : https://www.ssklinic.com/. 

Untuk promosi terkini boleh layari di  :-


realme TERBAHARU 2020 : realme BUDS AIR DAN realme 5i SMART PHONE

realme TERBAHARU 2020 : realme BUDS AIR DAN realme 5i SMART PHONE. Sebagai pembukaan tirai bagi tahun 2020. Mummy berkesempatan di pelancaran 2 produk terbaharu dari realme iaitu Buds Air dan smart phone realme 5i


realme TERBAHARU 2020 : realme BUDS AIR DAN realme 5i SMART PHONE



realme Malaysia sebagai salah satu jenama yang semakin pesat berkembang hari ini mengakhiri tanda tanya peminat realme seluruh negara dengan melancarkan dua produk yang amat dinantikan iaitu produk audio realme Buds Air dan telefon pintar realme 5i sebagai ahli baharu keluarga siri kelima realme. Selain pelancaran pengenalan bagi tahun ini, realme Buds Air juga merupakan produk IoT pertama realme. 


Menurut Tiffany Teh selaku Pengurus Jenama realme Malaysia, “Tahun lepas merupakan tahun yang menakjubkan dan kami pasti rakyat Malaysia yakin bahawa realme akan terus membawa produk satu lonjakan ke hadapan sejajar dengan misi dan visi kami. Hari ini, kami akan memulakan tahun 2020 dengan satu lagi kejayaan penting dengan menawarkan produk audio tanpa wayar, realme Buds Air. Tidak lupa juga, realme 5i dengan yang dikenali sebagai produk Quad Kamera Raja Bateri. Setiap produk yang kami bawakan ada pengelasan penggunanya tersendiri dan paling menjadi tumpuan sudah semestinya reka bentuk dan prestasi produk itu sendiri.” 


realme Buds Air - True Wireless, Smart Assistant 



Produk yang menjadi tumpuan ini menawarkan pengalaman audio tanpa wayar, sekaligus memberikan kebebasan mendengar muzik di mana sahaja. Ciri audionya ditambah baik dengan custom R1 chip dan Bluetooth 5.0 yang membolehkan sambungan segera dan stabil antara realme Buds Air dan telefon pintar. Bukan itu sahaja, penggunaan realme Buds Air juga memberi prestasi bateri yang lebih baik dan akses kawalan pintar (smart assistant) yang menyenangkan. 



Dengan transmisi dwi-masa sebenar, realme Buds Air dioptimumkan dengan Mod Permainan yang memastikan pergerakan sempurna antara visual dan bunyi, iaitu kelewatan bunyi bagi mod biasa adalah 243.8ms, manakala bagi mod permainan adalah 119.3ms. Ini sudah pasti bakal menjadi buah mulut dan idaman setiap peminat mobile gaming tegar.






realme Buds Air juga dilengkapi dua mikrofon dengan teknologi Environment Noise Cancellation yang mengenal pasti setiap perkataan dan menyaring sebarang bunyi latar belakang. Semasa pengguna membuat panggilan contohnya, suara anda akan tetap jelas walaupun dalam suasana yang bising. Manakala bagi pengecasan penuh melalui kabel type-C, realme Buds Air boleh digunakan untuk tempoh sehingga 17 jam. Dari segi reka bentuk, realme Buds Air mempunyai bentuk kanal telinga yang sangat sesuai secara semulajadi terintegrasi dengan telinga anda. 




Produk realme Buds Air turut menyokong operasi sentuhan pintar dan menyediakan kawalan pintar untuk menjawab atau menamatkan panggilan, menukar muzik, melancarkan pembantu suara serta keluar masuk mod prestasi dengan sentuhan. Teknologi melalui Google Assistant ini membolehkan seseorang menikmati gaya hidup pintar baharu tanpa mengeluarkan telefon, boleh mengawal playback muzik, panggilan, pelarasan volume dan perkhidmatan maklumat, seperti cuaca. 



realme 5i - Quad Camera Battery Hero 


Model ini dikuasakan oleh cip pemproses Qualcomm Snapdragon 665 An 11nm, yang beroperasi pada kelajuan jam 2.0GHz bersama-sama dengan prestasi permainan yang dipertingkatkan dan generasi Qualcomm AI Engine ke-3. Sudah pasti memberikan prestasi cemerlang dalam segmen harganya. Ia dilengkapi dengan bateri sebesar 5000 mAh yang memberikan pengguna prestasi hayat bateri yang lama dan tempoh stand-by 30 hari. 

realme 5i juga dilengkapi dengan pemisahan perlindungan tahan api dan tiga kali perlindungan untuk menjamin keselamatan bateri. Bagi ciri kamera, ia tersedia dengan quad kamera ultra lebar - 119 ° lensa sudut lebar (8MP), kamera utama (12MP), lensa potret (2MP) dan lensa ultra makro (2MP). Kamera utamanya juga menyokong kesan EIS yang lebih baik, jadi pengguna boleh mengambil video yang lebih stabil semasa bergerak. 


Bagi nilai estetik, realme 5i mempunyai reka bentuk Matahari dengan kesan biji-biji di bahagian belakang yang diproses oleh mesin ukiran radium ketepatan lima-paksi Jerman yang terkemuka di industri. realme 5i boleh didapati pada dua warna iaitu Aqua Blue dan Forest Green

HARGA realme TERBAHARU 2020 : realme BUDS AIR DAN realme 5i SMART PHONE


realme Buds Air berharga RM 299 di datangi dengan warna putih 


Yang nak dapatkan harga lebih murah pula, korang boleh ke jualan online pertama Shopee: 

Tarikh : 21 Januari 2020 bermula 12AM 

Harga Ekslusif RM199  (21 Januari 2020 sahaja) boleh juga ke pautan http://bit.ly/shopeetws

Lagi best, realme ada datangkan dengan PERCUMA Hadiah Tahun Baru Cina 2020 


5i smartphone pula berharga RM 599 pilihan warna yang ada pula ialah Aqua Blue , Forest Green 

Nak harga sales juga? Okay, tentulah ada...Jualan online pertama Lazada: 

Tarikh : 28 Januari 2020 bermula 12AM . Boleh juga layari ke http://bit.ly/lzdr5i


Harga special boleh grab pada hari jualan offline pertama: 
18 Januari 2020 dan dapatkan juga PERCUMA Hadiah Tahun Baru Cina 2020 

Keterangan lanjut, jom layari ke

Instagram @realmemalaysia