RESIPI MUDAH MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !

RESIPI MUDAH MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA ! - Musim PKPB  dan Work From Home (WFH) ini, memang kerja mummy masak, masak, masak, aje lah ! Penat, terkejar masa ..tapi, masak pun satu terapi bagi mummy. Lelagi, bila dapat masak menu yang simple, berkhasiat, sedap dan anak-anak suka. Penting sangat part ni, tau ! Ramai rakyat Malaysia suka lepak mamak, makan dekat kedai makan mamak. Samalah dengan keluarga kami ! Order apa di kedai makan mamak? ? Mee Goreng Mamak, Maggi goreng....

Oleh kerana kami sekeluarga tak nak terdedah sangat di luar rumah kepada virus yang ada sekarang ni, mummy sedaya upaya masak PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA di rumah je. 

PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !



Memula mummy risau jugaklah, takut tak menjadi PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA ! Serius tau, mummy tak pernah masak lagi PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ni. Ini merupakan kali pertama untuk mummy mencubanya. Serammmm hehehe


Alhamdulillah, dengan bahan-bahan utama dari Kimball ni, mummy berjaya memasak MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA ! 

Yes !! Menjadi MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! Tak perlu lepak kedai makan mamak lah lepas ni. Sebab anak-anak, anak buah semua approved ! Yeaayyyy !

So, korang yang tak pernah lagi masak MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! Meh sini, tiru resipi MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK mummy ni ha je...

RESIPI MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !



Resipi MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA ! Ini sangatlah mudah dan senang tau ! Hanya perlukan bahan-bahan utama dari Kimball je.

Spagethi / Angel Hair Kimball - 1 pek 
Sos Pasta Kimball - 1 botol
*Sos Cili Kimball - 4 sudu makan
*Sos Tiram Kimball - 4 sudu makan
*Kicap manis / kicap pekat - 4 sudu makan 
*Cili boh buat sendiri (dah ada bawang merah, putih dan sedikit halia)
*2 ulas bawang merah
*1 ulas bawang putih
Isi Ayam (ikut citarasa)
Fish balls (ikut selera)
Fish cakes (ikut selera)
1 biji telur
Sedikit sayur sawi
Cili potong (hiasan)
Telur dadar (hiasan)

CARA MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !



Cara MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ini mudah aje. Memula sekali rebuskan Kimball Angel Hair. Mummy suka masak angel hair ni sebab dia halus sedikit dari spageti dan cepat masak .


Panaskan kuali dan panaskan minyak. 


Dah panas, kita masukkan bahan untuk menumis yang bertanda * di atas. 




Siap tumis , barulah mummy akan letak isi ayam, fish balls, fish cakes. Boleh je ikut suka nak letak apa. Mummy letakkan bahan-bahan yang anak-anak dan anak buah suka je ni.


Dan, step terakhir ni masukkan angel hair, telur gaul hingga sebati. Setelah sebati masukkan sayur sawi.

Sebagai hiasan mummy taburkan cili api (untuk mummy) dan telur goreng dadar di atas MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !


Haaa...senang dan gerenti jadi ! MASAK PASTA GORENG KIMBALL ALA MEE GORENG MAMAK ! KOMPEN GAYA MALAYSIA !

Jom cuba, korang ! Kalau nak tengok atau nak cari idea resipi masak yang lain. Korang boleh ke website Kimball juga tau! www.kimball.com.my




KATEGORI 1 BOLEH MOHON I-SINAR KWSP MULAI HARI INI

21 Disember 2021, BOLEH MOHON I-SINAR KWSP - KATEGORI 1 BOLEH MOHON I-SINAR KWSP MULAI HARI INI. Yeayyy, berita baik untuk semua rakyat Malaysia. Di mana,  rakyat Malaysia yang ada akaun KWSP / EPF dah boleh mohon iSINAR KWSP. iSINAR ini bertujuan membantu rakyat Malaysia bertahan ketika krisis COVID-19. Ramai yang hilang punca pendapatan, gaji kena tolak, elaun kena tolak dan macam-macam lagi. 

KATEGORI 1 BOLEH MOHON I-SINAR KWSP MULAI HARI INI sedikit sebanyak boleh membantu ekonomi rakyat Malaysia untuk survive !

KATEGORI 1 BOLEH MOHON I-SINAR KWSP MULAI HARI INI



Tapi, macam mana nak mohon pengeluaran iSINAR KWSP? Semua orang ke layak mohon pengeluaran iSINAR KWSP ini? Ha, kalau korang KATEGORI 1 BOLEH MOHON I-SINAR KWSP MULAI HARI INI. Untuk kategori 2 pula, boleh mohon pada Januari 2021.

APA ITU KATEGORI 1 I-SINAR KWSP 


Kategori 1 i-Sinar tu merupakan ahli yang sudah lama tidak mencarum. Seperti suri rumah, bekerja sendiri, bekerja di sektor ekonomi gig, hilang pekerjaan, cuti tanpa gaji dan hilang sumber pendapatan.

Syarat untuk kategori 1 i-Sinar pula:-
1. ahli yang tiada caruman KWSP sekurang-kurangnya 2 bulan semasa permohonan

atau

2. Ahli yang mengalami pengurangan gaji pokok sebanyak 30% dan ke atas sejak 1 Mac 2020

TIDAK PERLU DOKUMEN SOKONGAN UNTUK KATEGORI 1

APA ITU KATEGORI 2 I-SINAR KWSP?




Dan apa pula Kategori 2 i-SINAR KWSP ? Untuk Kategori 2 i-Sinar pula merupakan ahli yang ahli yang mengalami pengurangan gaji pokok termasuk elaun, elaun kerja lebih masa sejak 1 Mac 2020

Syarat untuk kategori 2 i-Sinar pula:-
1. Perlu ada dokumen sokongan seperti slip gaji sebelum dan selepas pengurangan pendapatan

dan

2. Notis pemberhentian atau pemotongan elaun dan / atau tuntutan kerja lebih masa

Jika tiada dokumen seperti di atas, boleh cuba kemukakanpenyata bank atau surat pengesahan majikan

All the best semua, untuk mohon hanya klik ke website ini : https://isinar.kwsp.gov.my/



MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG

MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG - Assalamualaikum semua, Salam Sejahtera ! Bila Work From Home (WFH) ada masa, mummy terlebih rajin juga. Walau WFH ni kita terkejar sana sini. Tapi, seronok juga masak pepagi buat breakfast. Boleh masak lunch lewat, kan? Waktu mummy nak buat entri ini, mummy dok teringat tentang ejaan yang betul untuk KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW. Apakah ejaan yang sebenar? Haaa..Untuk ejaan sebenar, mummy terus semak di Kamus Dewan Bahasa Pustaka Online. Dan ejaan sebenarnya ialah [kué.tiau] | کوءيتياو

Definisi : /kuétiau/ sj makanan berwarna putih yg lembut dan berkeping-keping (dibuat drpd tepung beras). (Kamus Pelajar Edisi Kedua)[kué.tiau] | کوءيتياو

PENTING KE MENULIS DI BLOG EJAAN YANG BETUL UNTUK KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW


Bila kita buat entri blog ini, adakala di belenggu juga. Nak meNulis menggunakan ejaan yang betul atau pun ikut ejaan yang orang selalu Google. Semua ini, mempengaruhi enjin carian Google, keywords tak kena pun akan jadi amsalah juga, kan.. Hrm,,,

Okay lah, apa pun kita breakfast KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG ler dulu ye !

MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG




Tadaaaa, inilah MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG mummy. Mummy suka basah sedikit tekstur yang macam Char Kuey Teow. Dan ada campuran kerang, taugeh, daun kucai dan telur. 

Perghhhhh dia punya rasa memang sedap giler !

RESEPI MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG



RESEPI MENU BREAKFAST KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG ini paling mudah, paling cepat. Tapi kalau tak cukup bahannya, tak jadi jugakkan. Lelagi kuetiau tu, kalau dah beli kena terus masak, tak tahan lama kalau kita simpan buat stok. Dan, tak boleh buat stok lelama, macam mummy ni senang je, nak masak baru beli. 

So, kalau tak beli, tak jadilah breakfast ni hehehe.

Sama juga dengan sayur kucai dan taugeh. Nak masak barulah mummy beli. Sayang kalau beli awal-awal , lepas tu tak jadi masak. Cepat rosak nanti.

Mummy masak KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG ini gunakan resepi simple je !

Kuetiau
Cili boh siap blend bawang merah, bawang putih dan sedikit halia
Udang
Isi Kerang
Telur
Sayur Kucai
Sayur Taugeh
Garam
Kicap

Panaskan minyak, masukkan cili boh hingga naik minyak. Letakkan sedikit air asam jawa. Pecahkan telur , ratakan dengan sedikit garam dan tabur sayur-sayuran. Siap ! Nanti cantik nampak merah gelap, boleh juga tambahkan dengan sedikit kicap.

Kami makan dengan timun dan telur rebus je, senang !




KUETIAU / KUEY TEOW / KWAY TEOW GORENG ini antara fav food suami kita (daddy). SO, dia requests nak bawa bekal. Hehe padahal sebelum keluar kerja dah makan breakfast sesama. Jadi kita bekalkan juga.

Jarangakn orang lelaki ni, nak bawa bekal. Alhamdulillah, penangan WFH dapat melayan selera laki kita Kalau tak WFH, memang tak done ler nak bekalkan semua mcm ni,

Tapi, laki kita pun , kalau tak kena selera. Tak ada dia nak request bekal pun. Bekal air panas, air masak je lah yang wajib kita bekalkan untuk laki kita setiap hari hehe

Amacam?? Macam isteri mithali, dak?? Hahaha..Dah !! Jangan muntah ijoooo ye !

Scott’s Gummies DHA Terbaharu 3 Perisa Dalam Satu Botol

Scott’s Gummies DHA Terbaharu 3 Perisa Dalam Satu BotolMummy dan ibu lain di luar sana, semua inginkan anak mereka membesar secara baik dari segi fizikal, mental dan emosi. Kita sentiasa mencari jalan untuk memberikan nutrien bagi perkembangan yang sihat.

DHA adalah blok binaan utama untuk otak dan retina yang turut menyumbang kepada perkembangan otak dan mata yang normal. Scott’s Gummies dengan DHA membantu ibu membekalkan DHA untuk anak-anak kita.

Scott’s Gummies DHA Terbaharu 3 Perisa Dalam Satu Botol


Salah satu suplemen terbaik adalah Scott’s Gummies dengan DHA. Ianya dapat membantu ibu untuk membekalkan DHA untuk anak-anak mereka. Sehingga kini jenama Scott’s, dipercayai ibu bergenerasi lamanya. Ini kerana Scott’s Gummies dengan DHA bermatlamat untuk menyokong imuniti, pertumbuhan dan perkembangan anak-anak. Paling penting ianya memberikan nutrien dalam bentuk dan format yang menarik untuk kanak-kanak. Apatah lagi, Scott’s memperkenalkan pelbagai jenis Gummies yang menarik dengan DHA yang ada 3 perisa enak dalam satu botol. 

Bryan Wong, General Manager of Consumer Healthcare, GSK Malaysia, Singapore dan Brunei berkongsi tentang Scott’s Gummies terbaru bersama DHA dengan pelbagai perisa. 

Scotts adalah No. 1 di Semenanjung Malaysia untuk kategori Makanan Tambahan Kanak-kanak dan Vitamin C (Kanak-kanak). Anak-anak sangat cerewet tentang pengambilan makanan atau makanan tambahan. Mereka mempunyai pilihan rasa mereka sendiri. Oleh itu, amat penting untuk memastikan nutrien disediakan dalam format yang menyeronokkan dan menarik bagi mereka. Kami juga ingin memastikan bahawa mereka dapat menikmati Scott’s Gummies dengan DHA dalam pelbagai rasa dan mendapatkan nutrien sekerap mungkin. tambah Bryan Wong, Pengurus Besar, Penjagaan Kesihatan Pengguna GlaxoSmithKline (Penjagaan Kesihatan Pengguna GSK). 



Bryan Wong, General Manager of Consumer Healthcare, GSK Malaysia, Singapore dan Brunei (tengah) melancarkan produk terbaru Scott’s Gummies dengan DHA dalam pelbagai perisa. Turut ada di majlis pelancaran adalah Foo Hwei Jiek, Head of Trading of Watsons Malaysia dan selebriti Yasmin Hani. 

Scott's Gummies dengan DHA dalam pelbagai perisa buah, seperti strawberi, oren dan blackcurrant yang mengandungi semua kebaikan dalam satu botol/pek. Ketiga-tiga perisa buah ini didatangkan di dalam tiga bentuk berbeza iaitu ikan, sotong dan ketam. Produk ini didatangkan didalam pek/botol yang sangat praktikal. Walaubagaimanapun suplemen ini tidak menggantikan diet makanan sebenar. 

Yasmin Hani bersama Isabelle Tan of Z Power dan Muhammad Adam Haqimi daripada Generasi Z berkongsi pengalaman mereka merasai sendiri Scott’s Gummies dengan DHA terbaru dalam pelbagai perisa. 

Scott's Gummies dengan teknologi DHA mikroenkapsul dengan kebaikan DHA dari minyak ikan memberikan anak-anak dengan rasa yang mereka gemari. Selain DHA, Scott's Gummies dengan DHA juga mengandungi Vitamin D yang dapat membantu penyerapan kalsium dan fosforus.

Beli Sambil menderma Scott’s Gummies Bersama Anak Tempatan Bibir dan Lelangit Sumbing (Purchase and contribute to Scott’s Gummies for Local Children with Cleft Lip and Cleft Palate) 

Bersempena dengan pelancaran Scott's Gummies dengan DHA dalam pelbagai rasa, satu sumbangan khas akan diberikan kepada Smile Train, sebuah organisasi antarabangsa yang menyediakan pembedahan pembetulan untuk anak yang dilahirkan dan/atau hidup dengan bibir dan lelangit sumbing. Smile Train akan menyalurkan sumbangan kepada sebuah organisasi yang menyokong kanak-kanak yang dilahirkan dan/atau hidup dengan bibir dan lelangit sumbing di Malaysia. 

Sebagai jenama yang menyokong pertumbuhan anak-anak, Scott’s memulakan inisiatif ini untuk menawarkan peluang kepada anak-anak dengan bibir dan lelangit sumbing menjalani pertumbuhan dan kehidupan yang sihat. Di Malaysia, dianggarkan satu daripada setiap 700 bayi didiagnosis mengalami celah bibir dan celah-celah langit-langit. Melalui inisiatif ini, Scott’s komited untuk membantu anak-anak ini menjalani kehidupan normal dengan yakin, di mana setiap kanak-kanak layak untuk senyum kata Bryan Wong. 


Untuk setiap pembelian Scott's Gummies dengan DHA dalam pelbagai rasa, RM0.50 sen akan disumbangkan ke arah inisiatif untuk membantu meningkatkan kehidupan anak-anak tempatan dengan bibir dan lelangit sumbing. 

Bryan Wong, General Manager of Consumer Healthcare, GSK Malaysia, Singapore dan Brunei bersama sebahagian peserta kanak-kanak Generasi Z and Z Power di pelancaran terbaru Scott’s Gummies bersama DHA dengan pelbagai perisa. 

Peserta rancangan realiti, Generasi Z dan Z Power yang ditaja oleh Scott's Gummies dengan DHA, yang kini ditayangkan di TV3 dan 8TV, hadir di acara tersebut. Mereka terlibat dalam siri permainan yang menarik. 

Scott's Gummies yang baru dengan pelbagai jenis DHA, dijual pada harga runcit yang disyorkan sebanyak RM39.50 untuk sebotol 60 biji dan RM10.70 untuk pek 15 biji, boleh didapati di semua farmasi terkemuka. 

#scottsdhagummies #scottsrainbow #rainbowlaunch #ScottsMY #ScottsMalaysia #sponsoredpostbyScotts

Buat Pesanan Online Boleh Beri Manfaat Pada Restoran & Pelanggan !

Buat Pesanan Online Boleh Beri Manfaat Pada Restoran & Pelanggan ! Assalamualaikum korang ! Selamat Sejahtere semua. Tak sabar nak tunggu pengumuman Kerajaan. Adakah PKPB di Selangor ini akan tamat atau pun bersambung lagi? Kalau ikut kes negara kita ini, setiap hari boleh di katakan kes Covid-19 ni, meningkat. Selangor terutamanya. Tapi, jumlah kematian masih boleh di kawal , Syukur ! Erm...kalau bersambung lagi PKPB ni.. mummy WFH lagi lah, nampaknya. Bila mummy Work From Home (WFH) sepanjang PKPB di Selangor ini, boleh di katakan mummy kerap jugalah buat pesanan secara online untuk order food , beli barang runcit, beli barang keperluan rumah, beli barangan education serta pakaian.

Untung ke rugi buat pesanan secara online ye? Okay meh mummy sharekan kepada korang kenapa mummy sendiri buat pesanan online? Tak rugi ke? Tak mahal ke?


KELEBIHAN PESANAN ONLINE BUAT PELANGGAN


Ini semua adalah pendapat mummy sebagai seorang ibu WORK FROM HOME (WFH), seorang online seller dan juga seorang Takaful Advisor ini. Apa kelebihan mummy sebagai pembeli, yang gemarkan buat pesanan secara online ni?

Sahut Seruan Kerajaan
Sebagai seorang rakyat Malaysia, mummy sahut seruan kerajaan untuk duduk di rumah jika tiada urusan penting di luar
Hanya keluar rumah atas urusan penting sahaja. itu pun, mummy akan limitka masa perjumpaan supaya dapat menjamin keselamatan selain mematuhi arahan penjarakan sosial.
Jimat Masa Memasak
Selama beberapa bulan ini, mummy juga mengkaji bahawa pesanan online terutama order food ini jimatkan masa mummy ketika di dapur.

Nampak macam mudah kerja-kerja di dapur. Padahal masa untuk prepare makanan, masa untuk memasak, masa mengemas dapur dan masa untuk menyediakan makanan bukanlah masa yang singkat.

Pesanan online makanan, boleh jimatkan masa 2 jam mummy tau !

Multi Tasking
Bila masa mummy dah jimat, mummy boleh slotkan masa yang  berharga tu dengan kerja-kerja mummy yang lain

Dan mummy akan lebih multi tasking dalam hari mummy.

Fokus Kepada Kerja
Bila mummy memilih pesanan online untuk makan kami sekeluarga. Fikiran mummy boleh fokus 100% kepada kerja mummy. Tak ada istilah WFH ini, tidak fokus terhadap kerja.

Kelas Anak Tidak Terabai
Selain kerja, mummy dapat slotkan masa mummy di rumah dengan monitor anak-anak. Terutamanya pelajaran online mereka dan kerja-kerja sekolah mereka.


KELEBIHAN PESANAN ONLINE BUAT RESTORAN


Order online ini bukan sahaja banyak kelebihan kepada pembeli, semestinya ada kelebihan buat restoran makanan itu sendiri.


Bisnes Zaman Pandamik
Seperti yang kita tahu, banyak peniaga di zaman pandemik ini kebanyakan bisnes mereka terpaksa bungkus. Terutamanya, pengusaha yang terlibat dalam industri pelancongan.

Dengan adanya bisnes makanan secara online ini, at least mereka dapat opportunity untuk bantu kewangan mereka untuk sementara waktu.

Pendapatan Pekerja Sepenuh Masa
Adanya, order online ini juga. Pendapatan pekerja sepenuh masa terjamin dan tidak tergugat.

Pendapatan Tambahan Buat Pekerja Separuh Masa
Manakala, pekerja-pekerja sektor lain yang terjejas. Mereka juga boleh menjana pendapat sampingan dengan bekerja separuh masa di bidang makanan ini.

Jimat Untuk Kos In House 
Kelebihan pesanan dan bisnes food online ini dapat jimatkan kos ulititi restoran juga. Seperti air, elektrik dan juga in house servis

Database pelanggan
Secara tidak langsung restoran juga ada database pelanggan. Mudah lepas ini mereka nak hebahkan promosi restoran mereka serta memudahkan sistem marketing mereka kepada pelanggan .

Buat Pesanan Online Boleh Beri Manfaat Pada Restoran & Pelanggan !



Secara amnya, Buat Pesanan Online Boleh Beri Manfaat Pada Restoran & Pelanggan ! Salah satu servis yangg berguna untuk restoran dan pelanggan adalah Foodpanda. Ya, mummy banyak membeli dengan Foodpanda juga tau.

Kerana Foodpanda ada banyak promosi seperti diskaun pembelian, penghantaran percuma dan aplikasi mereka sangat friendly juga.

Korang macam mana?

10 Fun Facts You Should Know about OLDTOWN White Coffee

10 Fun Facts You Should Know about OLDTOWN White Coffee - As we edge closer to 12.12, let’s take a look at 10 interesting facts you might not know about one of the most popular coffee brands as well as restaurant chains in the country. Trust us, you wouldn’t want to miss out on no. 6! 

10 Fun Facts You Should Know about OLDTOWN White Coffee 


1. Ipoh mali! 

OLDTOWN White Coffee is a proudly Malaysian brand established in the year 1999 in Ipoh, Perak. The brand manufactures instant beverage mixes and products in addition to operating over 200 cafes throughout Malaysia and the region. OLDTOWN White Coffee continuously strives to provide quality white coffee to Malaysian households and the food service industry. 



2. Dutch connection 

In early 2018, the OLDTOWN White Coffee brand was wholly acquired by JDE Peet’s, the world’s largest pure-play coffee and tea group, serving approximately 130 billion cups of coffee and tea in 2019 in more than 100 countries around the world. Iconic household names under JDE Peet’s include Peet's, Jacobs, L’OR, Senseo, Tassimo and TiOra, Douwe Egberts, Stumptown, Super, Pilão, Moccona, Mighty Leaf and Pickwick as well as Maison du Café in France, Marcilla in Spain, Harris in Australia and Bravo in Greece. 



3. Available in more than 17 countries worldwide 

The good times shared through OLDTOWN White Coffee 3-in-1 products are not only enjoyed by Malaysians. OLDTOWN White Coffee products are exported to more than 17 markets worldwide including Singapore, Indonesia, Philippines, Thailand, Brunei, Myanmar, Cambodia, China, Hong Kong, Macau, Taiwan, Australia, New Zealand, United Kingdom, Netherlands, USA, Canada and South Korea. 



4. From sachets to RTD Can Drinks 

The deliciousness of OLDTOWN White Coffee can be enjoyed even while you’re out and about on a busy day thanks to the RTD Can Drink with three unique flavours, each with their own distinctive taste. Indulge in the rich and aromatic Classic, the bold and nutty Hazelnut or the thrilling double flavour of Salted Caramel all in a can. They’re convenient and tasty so you can enjoy The Perfect Sip, Crafted on the go! 





5. You can get OLDTOWN White Coffee delivered right to your doorstep 

Craving for some of OLDTOWN White Coffee’s goodness but don’t feel like heading out? Fret not as you can simply order online from the brand’s extensive list of instant coffee and milk tea series via the OLDTOWN White Coffee Flagship Store on Shopee. Just a few clicks and great coffee is on your way. 



6. The 12.12 Year End Sale is here! 

In conjunction with Shopee’s 12.12 Birthday Sale which takes place from now till 12 December, OLDTOWN White Coffee will be running its own Year End Sale with eye-catching deals not to be missed. Look out for the OLDTOWN Nan Yang Roasted White Coffee O that’s going for 32% off, and OLDTOWN White Coffee 3 in 1 Classic and OLDTOWN White Coffee 3 in 1 Hazelnut with 23% off, among other promos on OLDTOWN White Coffee’s Shopee store. Be sure to keep your reminders on as these special deals will only be available on 6 December. Psst, a quick tip - for smoother checkouts throughout the sale, top up and use your ShopeePay accounts. You can thank us later. 



7. OLDTOWN White Coffee’s Dark Roast variant can only be found online 

The deliciously dark and creamy OLDTOWN White Coffee Dark Roast is an online exclusive product which can be purchased on the brand’s Shopee store. Available in Original and Hazelnut variants, it is made from dark coffee beans roasted at high temperature; it is less acidic and sweet with a smoky bittersweet note at the first sip. Sumptuous indeed. 



8. The Ultimate ASMR White Coffee Experience 

Did you know that there is an Ultimate ASMR White Coffee Experience video by OLDTOWN White Coffee on YouTube? Well, now you do! Take your coffee experience up a notch by watching this satisfying video -https://www.youtube.com/watch?v=zpeRPVUhiKk



9. More than just coffee 

Has it ever crossed your mind that OLDTOWN White Coffee products can be used in preparing meals? Try this recipe for a start, as a special coffee-infused dish. 


Fried chicken - Preparation: Combine 1 tbsp of OLDTOWN Black Series Enrich together with 1 tbsp of paprika, garlic powder, ground cumin, salt, brown sugar and cayenne (optional) in a large bowl. Then mix and marinate the chicken for at least 2 hours in the refrigerator before proceeding to bake or grill! (Tip: You can also store the marinating sauce in a well-sealed container and use it the next time.) 



10. OLDTOWN uses premium ingredients and a special roasting process to make the best white coffee 

OLDTOWN White Coffee is made with 3 types of premium beans and brewed with the same roasting process as when it was first created. The brand keeps true to a system that follows diligent R&D through many years of experience, delivering the best white coffee every time. 


Enjoy your perfect cup of white coffee with OLDTOWN White Coffee on Shopee this 12.12 Birthday Sale by visiting https://shopee.com.my/oldtownwhitecoffee.os



TEFAL SALES 10.10 DI SHOPEE DAN DI TEFAL MITSUI SEPANG

TEFAL SALES 10.10 DI SHOPEE DAN DI TEFAL MITSUI SEPANG - Dah nak masuk sales 12.12 pun, barulah mummy sempat nak cerita tentang apa yang mummy grab masa sales 10.10 hehehe. Ye lah, 10.10 hari tu birthday husband. Agak sibuk sket, dengan renovation rumah lagi kan. Oh ya, cerita tentang renovation dan make over rumah tu, mummy dah update sampai part 9 kat Instagram mummy. Tapi, kat blog ? entah baru part berapa je sempat update hahaha ! Tak pe la, moga mummy akan rajin dan terus rajin mengarang di blog ye ! Cerita part sales 10.10 ni, banyak juga mummy shopping pada Oktober 2020 ni rupanya, bukan setakat shopping hadiah hari jadi daddy, small celebration, tapi mummy habiskan juga duit pada barangan dapur. Sedondon semua Tefal Brand. Ye lah, tak kan nak harapkan duit daddy lagi kan. Tok laki kita bukan gabenor Bank Negara, takat Site's Consultant aje ! Nak semua tarah duit dia 100%, oh not me ! Ada benda yang mummy suka beli sendiri dan ada kala suka shopping senyap-senyap juga .

TEFAL SALES 10.10 DI SHOPEE DAN DI TEFAL MITSUI SEPANG




Tak ada plan pun nak ke Mitsui. Masih ingat lagi hari Isnin sebelum 10.10 tapi biasalah kan sales 10.10 dah bermula dah. Pagi Isnin tu, mummy hanya meeting online sambil drive, so sambil drive, sambil boleh ber meeting. Appointment Isnin tu, memang mummy tak slot kan. Sebab Isnin ni banyak benda nak kena follow up, siapkan quotation dan lelain kerja.

Sambil drive tu, tetiba rasa nak drive ke Mitsui. Dan, alih-alih sampai dah hahaha ! Mummy tak nak ambil masa yang lama kat Mitsui masa ni, berjanji pada diri hanya 3 jam saya boleh duduk dalam Mitsui.

Dalam fikiran, nak tengok Tefal, Le Cruset, beli t shirt Levis (sales giler), hadiah hari jadi mak, kasut sandal Adidas Dzal, Kasut jogging mummy. 


Tefal memang sales pun, murah juga. Tapi, barang Tefal kat Mitsui ini, banyak juga SOLD OUT. Nampak gayanya mana yang SOLD Out tu nak kena beli online je lah. Online pun FREE shipping jugak.


Kettle rumah kami baisalah cepat rosak, sebab beli hat biasa tak heavy duty kan. Brand biasa.

Manakala Coway kami dah let go masa renovation. Jangan promote dah ye ! Hehe Kami malas nak semakkan dapur. Nak dapur minimalist je.

Tak nak pakai dah coway ke cucoo ke bagai . Lagi pun, kami bukan selalu ada kat rumah sendiri. Kami ini, banyak habiskan waktu duduk di rumah tok mak bebudak ini . Dan, kadang-kadang duduk sana sini.

Dan, mummy juga agak rajin masak airkan, tak pe lah, kita beli je Tefal Kettle ini je. Tefal ini best..Ada warranty 2 tahun dan apa yang best ianya fully premium aluminium. Kiranya dah masak air panas dalam Tefal Kettle ini. 2 - 3 jam pun air masih panas / suam lagi. Bukan macam kettle biasa. 20 minit dah sejuk !

Dan offer masa ni, dari RM200+, jadi RM100+ je !

 

Tadaaaa....Hasil dari Mitsui. Sales 10.10, sampai senget benget badan bawa barang banyak-banyak. Staff Sketchers siap tanya lagi, akk personal shopper Mitsui ke.

Hehe idaklah rajin. Soon, tak tahu lah kan.

Akak jarang shopping dik, ni rumah dah tahap teruk dah. Banyak nak kena beli !


Hasil tangkapan Tefal Mitsui ialah Kettle, sudip, Tefal So Chef Non Stick Pan, Peeler, Whisk je. 

Pisau, rice cooker, sudip sup dan lelain tu semua beli online Tefal Shopee je.



Ngam pulak, kat rumah kami tu patah whisk, so beli baru brand Tefal terus lah kan.




Pisau kat rumah ni dah lama sangat tak tukar dah 9 tahun tak silapnya...

Dah sampai masanya nak kena beli pisau baru dan pisau khas untuk daging, untuk buah dan sayur pulak.

Dalam masa yang sama ..ke Tefal ini, nak beli gunting Tefal juga. Tapi, staff tu kata tak recommend untuk gunting daging atau ayam.

Oh, mummy suka pakai gunting sebenarnya untuk daging ayam, lebih cepat kalau nak potong kecik-kecik tu.

Gunting ni, mummy beli Scooth je Sebab dia boleh potong daging.



Mummy kalau beli barang suka beli untuk long term terus. So Chef ni non stick pan titanium (cepat panas) , cepat sejuk bila habis masak.

Dan, range mummy cari ni, yang boleh di gunakan untuk semua jenis dapur. Termasuklah induction cooker. Tefal range So Chef ini jenis leper. Sebab mummy tak ada jenis lepe
r


Masa kat Langkawi dulu beberapa tahun lalu kot beli Tefal Non Stick Titanium gak https://www.azlindaalin.com/2018/05/kuali-pan-tefal-murah.html . Untuk semua jenis dapur gak. Tapi jenis bukan leper. Tefal Pure Chef range dia.

Kenapa mummy suka Titanium ? Sebab cepat panas, boleh grill daging tanpa minyak, tak melekat dan mudah di bersihkan / cuci. Lepas masak, cepat sejuk. Dah sejuk baru basuh. Tips, nak jaga non stick pan gini lah ! 

Tefal Titanium ni sedikit berat,tapi oklah mummy suka sebab boleh pakai untuk semua jenis dapur. Manalah tahu satu hari nanti nak pakai induction cooker ke kan.

Plan lepas ni , mummy nak cari kuali besar sket. Tefal jugak lah kot. Hehe . Air fryer ke apa ke. Malas nk beli dah sebab dah ada convection 2 in 1 built in oven microwave. Malas banyak sangat gadget, semak dapur nanti hehehe. Pakai gadget mana yang nak pakai je ! 

Tak nak beli hat buat pameran hehehe

Wishlist 12.12 ni boleh masuklah kot kuali tu hehehe

5 THANK YOU TEACHER DIGITAL CARD

5 THANK YOU TEACHER DIGITAL CARD - Sedihkan ..bila kita kenang balik tahun 2020 ini, anak-anak bersekolah penuh pun lebih kurang 3 bulan je. Mac 2020 dah start PKP, kemudian di istiharkan PKPP. Masa PKPP ni, anak-anak dapat sekolah semula. Anak-anak seronok dapat berjumpa dengan kawan-kawan dan cikgu. Tapi, anak-anak di wajibkan memakai mask muka dan hand sanitizer juga antara barang wajib yang perlu di bawa ke sekolah. 

Dan, kemudiannya PKPB balik sehinggalah Disember 2020 ! Sesi persekolahan tahun 2020 pun dah nak tamat. Norma baru dalam sistem pendidikan tahun 2020. Anak-anak lebih kepada belajar secara dalam talian (online). Walau apapun, jasa guru tetap di kenang. 

Dan, tibanya hujung tahun macam ni, kita akan hargai jasa guru-guru yang mengajar anak kita. Selain cenderahati, kad fizikal , tak kurangnya kad terima kasih cikgu secara digital menjadi pilihan semua ibu bapa. 5 jenis thank you teacher kad 

5 THANK YOU TEACHER DIGITAL CARD



KAD TERIMA KASIH CIKGU ! Mana-mana ibu bapa yang kekangan masa nak buat kad ucapan secara digital dan tak ada idea nak buat kad ucapan terima kasih secara digital. Bolehlah save terus dari blog mummy ni, ye !

Hanya 5 jenis kad terima kasih cikgu sahaja semopat mummy tepekkan di blog mummy ni. Dan, semua kadi digital terima kasih cikgu ini mummy tak letakkan watermark mummy. Gunalah dan save lah ye ! Mummy halalkan semuanya.



Dan, panjang-panjangkanlah pada yang lain. Moga pahala sedekah kita berterusan dan berpanjangan. Amin..




Untuk mummy, mummy pakai pink ni. Cantik,kan? Pilihan Dhia semestinya pink. Mummy tak send secara digital sahaja. Tapi.. mummy siap-siap printkan kad ucapan terima kasih ni berserta dengan sedikit cenderahati.

Cenderahati ini mahal ke? Nak mahal ke nak murah ke semua ada, korang boleh layari ke :  https://shopee.com.my/urbanshops kalau korang ada nak buat gift kepada cikgu-cikgu anak korang