5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU ! - Penat WFH di kala PKP / PKPD? Ya, mummy rasa penat sangat. mana nak handle anak, kerja, rumah, PDPR anak lagi. Ada juga kawan-kawan mummy yang burn out / mental koyak sepanjang PKP / PKPD. Sangat bahaya tu, boleh menyebabkan diri lemah, cepat lesu, tak bertenaga dan rasa penat walau duduk rumah je! Bila mental koyak atau stress melampau ni, macam-macam perkara buruk boleh terjadi. Bagaimana nak hindarinya? Nah, mummy kongsikan pada semua 5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

Antara aktiviti mummy di rumah sepanjang PKPD , 5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU ! 

1. MULAKAN DENGAN AKTIVITI YANG DI SUKAI
Duduk rumah sepanjang PKP / PKPD antara aktiviti yang agak bosan. kerana boleh di katakan 24 jam kita berada di rumah setiap hari. Untuk elakkan perasaan bosan menyelubungi diri. Mummy suka mulakan aktiviti harian mummy dengan benda yang mummy suka. Iaitu "ME TIME"

Antara yang best waktu pagi adalah "ME TIME" , mummy akan bangun tanpa kejutkan orang lain. Dan, masa ini mummy akan laju-laju buat kerja seperti masak air panas, buat air, basuh kain, sidai kain, sapu rumah, kemas dapur, keluarkan bahan nak masak, masak nasi putih sesiap, semak email, semak diari, semak jadual kerja, semak PDPR anak.

Lepas tu, barulah mummy akan kejutkan anak-anak ! Bila semua anak bangun, mummy akan kurang stress sebab 90% kerja rumah dah di selesaikan.

Maka, mummy boleh fokus pada kerja mummy yang WFH ni dan uruskan PDPR anak.

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

2. RANCANG DAN SEMAK JADUAL KERJA PENTING
Untuk elakkan stress / burn out atau penat. Mummy akan rancang dan semak jadual kerja penting mummy. Biasanya mummy akan utamakan yang penting terebih dahulu.

Ye lah kan, walau PKPD ni banyak masa di rumah, tapi dalam satu hari kita hanya ada 24 jam sahaja untuk selesaikan macam-macam perkara.

Adakala, pukul 3 pagi pun belum boleh tidur lagi tau ! 

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

3. MEMASAK CARA JIMAT MASA.
Memasak merupakan perkara wajib ibu-ibu yang WFH , untuk elakkan penah yang melampau. Mummy suka masak benda yang mengenyangkan atau masak untuk menu satu hari terus.

Contoh, breakfast nasi goreng dan telur mata / telur dadar. Bila semua orang dalam rumah ambil heavy breakfast. Makanya, mummy boleh settle kan hal-hal kerja mummy dan masak lunch lewat .

Atau masak nasi lemak berlauk. Supaya boleh di makan pada waktu pagi, tengah hari dan juga malam.

Haaaa ! Jimat masa , kan !

4. SENAMAN RINGAN 
Bila badan kita kurang bergerak seperti sesebelum ini, badan akan mudah cepat penat. Sebab kalori mungkin tidak di bakar banyak.

Untuk kekal bertenaga, stamina juga perlu di jaga. Senaman amatlah penting ketika PKP / PKPD ni.

Mummy macam biasa, akan berbasikal dalam setengah jam sambil menonton Netfilx. 

Haaa...jimat masa lagi kan?

Kenapa penting jimat masa? Supaya, kita kurang stress ! Bila kurang stress badan pun kurang letih !

5 TIPS KEKAL BERTENAGA SEPANJANG PKP / PKPD BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU !

5. PENGAMBILAN SUPLEMENT BIO-LIFE NAT B FIZZY
Dan, suplemen juga amat di perlukan pada waktu pandemik ini. Lelagi Vitamin C ! Mummy senang je. ambil terus Bio-Life Nat B Fizzy sebab dalam 1 tablet ni bukan sahaja mengandungi Vitamin C. Malah mengandungi kalsium, Vitamin B dan juga Magnesium. 

Kesemua vitamin yang ada dalam BIO-LIFE NAT B FIZZY PUN SANGAT MEMBANTU ! Kerana ianya di patenkan untuk memberikan nutrisi yang badan perlukan, menambahkan tenaga serta mengelakkan kelesuan.

Serius mummy sangat bertenaga dari sebelum ini, memudahkan mummy lalui hari-hari PKPD mummy bersama keluarga mummy. Alhamdulillah !

Apa yang menarik lagi? Setiap tablet ini di pek secara individu. Boleh bawa kemana-mana tablet ni, tanpa angkut botol !

Rasanya pun sedap tau seperti air oren sparkling ! Nak tahu lanjut tentang Bio-Life Nat B Fizzy, boleh layari ke :
  http://Biolife.2.vu/natb

Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com