Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik

Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik 


Betul ke, tak cukup tidur badan boleh naik? Ha...Mesti ramai yang sama macam mummy, baru tahu tentang tidur tidak cukup boleh menyebabkan badan naik hehe… Rupanya tidur yang tidak cukup adalah antara punca utama berlakunya peningkatan berat badan. 



Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik


Dalam satu kajian, pengkaji telah membuat pemantauan selama 16 tahun dan hasil kajian membuktikan, individu yang kurang tidur, iaitu sekitar lima jam atau kurang akan mengalami penambahan berat badan. Jumlahnya lebih ramai berbanding kelompok yang tidur dalam tempoh tujuh jam. 

Individu berjaga malam mengambil lebih banyak kalori dan kebanyakan masa digunakan untuk mengunyah makanan. Keesokan harinya, tubuh terlalu letih dan mengantuk bagi melakukan aktiviti lain seperti bersenam. Hal ini juga mengakibatkan gangguan pelbagai hormon. Hormon yang mengawal selera makan menjadi tidak terkawal dan hormon insulin menjadi kurang sensitif. 

Jangan sangka tidur berlebihan sahaja boleh menyebabkan kegemukan, kurang tidur turut mengundang masalah sama. 

Tidur yang tidak mencukupi akan mengakibatkan badan terasa penat sekaligus memberi impak negatif terhadap aktiviti harian anda. Bila tak cukup tidur ni mula la datang stres, mudah naik marah, badan tidak bertenaga, minda yang penat dan tekanan yang boleh mengundang pelbagai penyakit jika tidak diatasi. Menurut kajian, individu yang tidak cukup tidur setiap hari akan mudah stres, cepat marah, alami keletihan dan kepenatan yang melampau sehingga boleh memudaratkan kesihatan. 


Eskayvie Mindtropic Bantu Mudah Tidur Dan Tidur Lebih Lena 






Pengenalan produk Eskayvie Mindtropic 



Baru-baru ni Eskayvie telah melancarkan satu lagi produk berkualiti iaitu Eskayvie Mindtropic. Ia dihasilkan oleh Dr Syid Ayob, formulator produk kesihatan terlaris di Malaysia iaitu Eskayvie Diffenz. 

Mindtropic by Eskayvie. Menyokong kesihatan minda dengan kandungan NOOTROPIK. NOOTROPIK merupakan Brain-Booster yang melindungi sel otak dan meningkatkan fungsi kognitif seperti daya ingatan, daya tumpu, kepekaan, emosi, motivasi dan kerintangan stres. 

Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik



Sebelum ni Mummy ada tulis 2 artikel berkaitan produk keluaran Eskayvie iaitu Eskayvie Diffenz Junior dan Eskayvie i-Qids. Mummy akui produk keluaran Eskayvie memang terbaik dan ramai pengguna di luar sana yang dah cuba produk keluaran Eskayvie ni. 

Eskayvie Mindtropic ini dihasilkan untuk membantu mereka yang mengalami masalah sukar tidur dan ianya diformulasikan dengan teliti untuk memberikan manfaat kepada individu yang mengamalkannya. Antaranya adalah: 


1. Mengatasi gejala brain fog 

2. Meningkatkan Perkembangan sel otak 

3. Menguatkan memori 

4. Lebih Fokus & daya tumpuan yang lebih baik 

5. Menjadikan mood & emosi yang lebih terkawal 

6. Dapat tidur lebih lena 

7. Lebih ceria & gembira 

8. Membantu atasi masalah Anxiety dan kemurungan 



Kenapa Korang Kena Cuba Produk Eskayvie Mindtropic Ni? 




Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik


Untuk pengetahuan semua, mummy merupakan pengguna baru Eskayvie Mindtropic dan melalui pengalaman mummy mengamalkannya selama 2 minggu secara konsisten, memang mummy rasai perubahannya. Mudah je nak terlelap waktu nak tidur malam dan tidur pun lebih lena. Waktu bangun pagi pun tak liat nak bangun dan badan pun rasa bertenaga dan fresh. Bila badan betul-betul dapat rehat secukupnya baru la mummy rasa bersemangat dan ceria nak uruskan anak-anak, husband dan melaksanakan kerja. 

Di bawah ni mummy share kan kelebihan Eskayvie Mindtropic: 


● Ia dihasilkan daripada 100% bahan semulajadi 

● Tanpa gula tambahan 

● Rasa tropika yang enak 

● Tanpa perasa dan pewarna tiruan 

● Pengiktirafan kilang oleh European Quality Award 


Eskayvie Mindtropic bukan sahaja membantu untuk dapatkan tidur yang lebih lena. Malah, ia turut membantu melegakan stres, menguatkan memori, mengurangkan keresahan/anxiety, mengurangkan kemurungan/depresi dan menjadikan mood lebih ceria. 

5 Bahan Utama Eskayvie Mindtropic Bantu Tidur Lena 


Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik





Eskayvie Mindtropic adalah supplement kunyahan berperisa tropika yang lazat dan diperkaya 5 bahan utama iaitu: 



1. PHOSPHATIDYLSERINE 


Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik





Merupakan super brain booster yang amat penting bagi mengekalkan kesihatan dan struktur sel otak bagi menyokong daya ingatan, konsentrasi dan penyelesaian masalah. 


Ia juga merupakan komponen utama yang penting untuk membina dan galakkan sel otak berhubung. Tapi disebabkan faktor pemakanan, penuaan dan stress yang berterusan menyebabkan bahan ini tak mencukupi dan menjejaskan kesihatan minda. Ujian klinikal mendapati Phosphatidylserine ni boleh REVERSE keadaan otak kita menjadi 14 tahun LEBIH MUDA daripada usia sebenar. 


Di samping itu ia turut membantu melaraskan pengeluaran bahan kimia otak seperti neurotransmitter bagi melancarkan fungsi otak, menceriakan dan memastikan tahap berfikir berada pada tahap optima. 



2. ASHWAGANDHA KSM-66 



Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik





Merupakan bahan aktif berpaten dan berkualiti tinggi dari India ini bertindak sebagai adaptogen yang dapat mengurangkan simptom berkait stres, keresahan dan kemurungan. 


Ginseng India yang telah diguna pakai lebih 3000 tahun untuk merawat stress, meningkat tenaga dan tumpuan. Khasiatnya terletak di bahagian akar dan memberi kesan adaptogen (bahan yang melawan/melegakan kesan stress). 


Boleh mengurangkan paras kortisol (hormon stress) dalam darah sekaligus melegakan stress, anxiety dan depression. Turut memberi kesan positif terhadap hubungan seksual lelaki dan wanita. 



3. BACOPA MONNIERI 




Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik



Merupakan tumbuhan yang dikenali sebagai Brahmi ini dikaji dapat membantu dalam regenerasi sel otak. Herba kaya antioksidan ini menyokong fungsi kognitif, emosi dan memori. 


Digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong 3 komponen utama iaitu pembelajaran, hafalan dan ingatan. Membantu menyokong minda yang terkesan akibat brain fog. 


Menggalakkan penghasilan serotonin (hormon gembira) sekaligus membantu menstabilkan mood & mewujudkan perasaan gembira. Menggalakkan pertumbuhan unjuran sel-sel otak untuk berhubung supaya dapat menyokong otak memproses maklumat dan berfikir dengan lebih mantap. 



4. MAGNESIUM 


Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik




Merupakan komponen yang terlibat dalam lebih 600 tindak balas sel badan, sekaligus menjadikan mineral ini penting untuk kesihatan otak, membantu pembelajaran dan meningkatkan kualiti tidur. 


Master mineral terpenting untuk badan. Namun, 75% individu kekurangan mineral ini yang bersifat anti keradangan bagi melindungi otak. Ia menggalakkan neuronal plasticity bagi meningkatkan kebolehan otak untuk melaraskan keupayaan berfikir dan daya ingatan. 


Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran tidur dan masalah mental (e.g migraine, halusinasi, nyanyuk, celaru, mudah marah dsb). 



5. SELENIUM 






Bertindak sebagai ’neuroprotector’ dalam mencegah kerosakan sel daripada stres oksidatif dan keradangan. Ia juga dapat melindungi otak daripada kemerosotan kognitif akibat penuaan. 



Tinggi kesan antioksidan dan anti-radang yang melindungi otak daripada kerosakan dan penyakit seperti Alzheimer dan nyanyuk. Malah ia turut menyokong pembentukan sel-sel otak baru dan sihat. 



Cara Pemakanan Eskayvie Mindtropic 


Eskayvie Mindtropic Penyelesaian Tak Cukup Tidur & Berat Badan Naik




Eskayvie Mindtropic adalah dalam bentuk tablet kunyah yang lazat dan sesuai diambil tanpa air. 


Bagi orang dewasa berumur 18 tahun dan ke atas, disyorkan untuk mengambil 1 tablet, 2 kali sehari selepas makan. 


Bagi kanak-kanak berumur 13-17 tahun disyorkan mengamil 1 tablet sehari selepas sarapan pagi. 


Cara penyimpanan pula, simpan di bawah suhu 30°C dan lindungi daripada cahaya dan kelembapan. 


Sijil dan Pengesahan Eskayvie Mindtropic 




Eskayvie Mindtropic mendapat kelulusan pelbagai pihak. Sijil makmal yang telah disahkan semua bahan kandungan Eskayvie Mindtropic tiada bahan yang terlarang. Eskayvie Midtropic juga telah mendapat pengelasan makanan dari KKM menjadikan ianya selamat untuk dimakan. 















Maklum balas pengguna ESKAYVIE Mindtropic 



Eskayvie Mindtropic bukan sahaja membantu mummy tapi produk ini juga telah membantu ramai pengguna lain dan pelbagai maklum balas yang positif diterima selepas mereka mencubanya.





Perkongsian daripada Puan Seriwati Ismail berumur 52 tahun. Beliau asyik ‘moody’ dan mudah naik angin kalau badan rasa lesu kerana susah nak tidur. Tapi semuanya berubah selepas beliau amalkan Eskayvie Mindtropic. Kini beliau dah mudah nak tidur malam dan apabila bangun pagi beliau rasa lebih tenang, lapang dan lebih bertenaga. 














Berdasarkan maklum balas pengguna di atas, kita dapat lihat rata-rata pengguna dapat tidur yang lebih lena dan lebih bertenaga lepas bangun tidur. Bila dapat tidur dan rehat yang secukupnya minda akan jadi tenang, lebih cergas serta tenang dan sudah semestinya emosi akan terkawal. 

Sebagai seorang ibu yang bekerja, bagi mummy sangat penting untuk mengambil suplemen Eskayvie Mindtropic setiap hari supaya dapat kekalkan minda yang cergas, badan dapat rehat dan tidur dengan secukupnya. 

Kami sudah? Bagaimana dengan korang semua? 

Haa… Apa tunggu lagi. Jom dapatkan Eskayvie Mindtropic hari ini... 

Untuk maklumat lanjut mengenai Eskayvie Mindtropic, korang boleh layari ke pautan dibawah: 





Website: 

Facebook Eskayvie Malaysia 

Instagram Eskayvie Malaysia

Twitter Eskayvie Malaysia

YouTube Eskayvie Malaysia


#EskayvieMindtropic #JanganStresStres 

Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com