Tuesday, 30 June 2015

#Cabaran20Hari Puasa/Raya MENU WAJIB BUKA PUASA

#Cabaran20Hari MENU WAJIB BUKA PUASA


Di bulan Ramadhan. Mesti kita ada MENU WAJIB. Betul tak? 

Bukan harus bukan sunat. MENU wajib berbuka kami ialah :


1) Tamar - Manisan meningkatkan kembali tenaga setelah seharian berpuasa.
2) Air manis - mesti nak air manis untuk kembalikan kesegaran badan.
3) Nasi Putih - kalau tak makan. Macam tak kenyang je

Menu wajib korang, pulak?

6 comments:

  1. Nasi dan 2 jenis lauk adalah menu wajib untuk berbuka bagi kami sekeluarga sebab anak2 lebih mudah menerima nasi dari menu lain.

    ReplyDelete
  2. samalah..nasi tu memg wajib..hehe

    ReplyDelete
  3. kadang2 smpi raya pun ada lg buah tamar ni

    ReplyDelete
  4. Setiap tahun kita nkkan peningkatan kualiti terutama amalan dlm bulan ramadhan, tahun lepas badan selalu x larat dan mata ngantuk bila terawih..tahun ni belum tinggal lagi..sebab makan dah kurang banyak. Semua berkaitan dgn menu makan...menu wajib kat atas tu tapi kuantiti nasi atau menu mknan berat kurang. (selalu org bg alasan faktor usia, tp sebenarnya adalah faktor pemakanan yg tak seimbang).

    ReplyDelete
  5. Kurma memang jadi kewajipan. Bukan sebiji tapi kadang lebih 5biji sekali makan. Tambah plk skg full breastfeeding mmg terasa sgt bila dpt makan kurma. Nasi dah entu2 wajib. hehe,

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda

Thanks Yang Rajin :)

Google+ Followers

Followers