Movie Favorite | Cabaran InstaBlog 7 Hari EFGKBBA - Hari Kelima Oktober 2015


Movie Favorite Mengimbau Sejarah Nan Lalu | Cabaran InstaBlog 7 Hari EFGKBBA - Hari Kelima Oktober 2015

Bersiaran lambat hari ini, tetapi cabaran tetap di teruskan. Cabaran Hari Kelima InstaBlog 7 HAri EFGKBBA ialah Movie Feveret. Banyak sangat nak listkan movie kesukaan mummy. Memang tak terkira dek jari jemariku ! Jadi, apa kata mummy pilih satu yang tetiba terlintas di fikiran mummy sekarang, ye.....Movie kesukaan dari dulu kini dan selamanya ialah....
.
.
.
.
.
.


Ini lah dia....movie peberet mummy EAT PRAY LOVE......korang suka tak cerita ni? Movie lama, tak lama juga ler..Dalam 3-4 tahun yang lalu. Cerita di sebalik movie ini ada cerita di sebalik cerita, masa ini mummy tengah single mingle...hahaha umur nak dekat 30 tahun masih single..Takpe lah kan !! Jodoh di tangan Allah s.w.t. Nak risau buat apa. Dan, movie ini, kekononnya macam ada kene mengena dengan diri mummy pada waktu itu. Dalam cerita ini Julia travel ke Italy dan India. Mummy pulak masa single mingle tu pun kaki berjalan. Tapi, idaklah sejauh cerita ini..takat Singapore, Indon, Thai dan Sabah aje. Cari duit dan habiskan duit dengan berjalan-jalan. Nak kata fokus cari duit tak juga. Lebih pada menyibukkan diri je kot.. kerja siang malam. Buat pulak bisnes cupcakes, buat kelas deko cupcakes (padahal design hampes...sebenarnya, kita ajar teknik pakai nozzle je .tahun 2011-2012). Sekarang, jangan tanya cupcake mummy tau ! Sekarang masa besarkan anak-anak dan keluarga..ecececece...ayat ! Padahal malas nak baking !


Malas baca buku, jadinya tengok movie aje lah mummy !! Tak puas lagi dengan movie. Beli pulak DVD EAT PRAY LOVE. Bila mummy dah berjumpa kekasih hati (dah ada pakwe). Bagi pakwe tengok DVD ni. Hrm....dia faham ke idak ntah !! hehehe. Rasanya dia faham kot !! Sebab tu lah jadi SUAMI KU ;) Tu sebablah suka cerita ini, pertemuan mummy dan suami...ala-ala si Julia. Ke sana ke sini berjalan...akhirnya mummy jumpa daddy di Kajang aje..hehehe.

Eh...eh..eh..Tetiba cerita dongeng lain keluar pulak ye !! Berbalik pada movie peberet ini, sebenarnya ada banyak maksud dan makna. Kita sebagai manusia di dunia ini, memang ada dan kene ada EAT PRAY LOVE. Betul,tak !



5 comments on "Movie Favorite | Cabaran InstaBlog 7 Hari EFGKBBA - Hari Kelima Oktober 2015"
  1. As salam dear..

    BW ke sini..rasa macam pernah nampak tajuk citer ni tapi tak pernah tengok..tak pe, nanti boleh try donlod..jalan citer macam best je..

    ReplyDelete
  2. akak x pernah tgok citer ni...heheheh....lagi satu citer yang sgt2 berkesan dalam diri akak Devil wears Prada

    ReplyDelete
  3. Salam pagi mummy.. Wahh, hebat mummy siap buat kelas cupcakes tu..

    Cite ni macam best je..")

    ReplyDelete
  4. x pernah tgk citer ni :)
    nanti nak suh mr.asben donlod la...
    mcm menarik aje.

    ReplyDelete
  5. Tak pernah tengok citer ni, tapi pernah baca bukunya, itupun baca separuh jalan. Huhu. Lepas baca entry ni rasa nak cari balik buku tu.
    ; Pengalaman Ajar Anak Free Diapers

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com