Saturday, 3 October 2015

Perkara Wajib Buat Setiap Hari | Cabaran InstaBlog 7 Hari EFGKBBA - Hari Ketiga Oktober 2015



Salam Sabtu semua !! Seperti biasa...mummy akan menyahut cabaran terlebih dAHuLu. 

Cabaran InstaBlog 7 HaRi EFGKBBA untuk hari ke 3 di Bulan Oktober 2015 "PERKARA WAJIB BUAT SETIAP HARI".


Apa yang mummy wajib buat setiap hari? Selain perkara asas seperti mandi, makan dan tidur.




ANAK-ANAK
Agenda bersama anak-anak pastinya paling utama. Dari menyusukan mereka dengan susu dari hasil badan mummy, penyediaan makanan, mandi, menukar pakaian, memukar lampin pakai buang, mencuci po-poo, bermain bersama, selfie, merakamkan detik indah bersama dan macam-macam lagi.




SUAMI
Patutnya suami di utama kan. .Tapi,  bila ada anak kecil..suami jatuh no.2 pulak. Adรจs tak baik nya mummy. Kene pasang bibik cenggini. Bibik uruskan anak-anak...mummy layan daddy je setiap hari...hahaha. .. Gurau je ye..Sebenarnya, daddy budak-budak ni faham. Yang penting, setiap hari kene layan juga suami dari segi membasuh pakaian suami, melipat pakaian suami, memasak atau menyediakan  (tak sempat masak..beli aje..heheh) makanan untuk suami, dan lain-lain aktiviti....Ha...ni je lah antara aktiviti wajib setiap hari utk suami !! Mesti hado



KOMITMENT KERJA
Dan...PeRKaRa yang wajib mummy buat setiap hari...ialah wajib pergi kerja. 5 hari seminggu  tu, wajib pergi kerja setiap hari jika tiada aral melintang. Tak pergi kerja, tak adalah duit nanti. Tak ada duit...semua tak jadi. Mummy yang susah nanti ..gitewww!! :)



HAL-HAL RUMAH
Sebagai seorang isteri dan mummy...kerja-kerja rumah dan hal-hal rumah mesti di buat setiap hari. Wajib buat setiap hari !! Contohnya mengemas....kalau tak buat setiap hari...haru biru rumah.




DIRI SENDIRI
Dan akhir.. tak akhir...antara PeRKaRa yang wajib mummy buat setiap hari ialah untuk diri sendiri seperti mandi, popoo, melawa, mencantikkan diri (Walaupun tak cantik mana tiap hari), menulis blog, mengambil gambar video, membawa whatsapp,  membawa sms, aktif dalam media sosial, dan juga monitor jualan bisnes online. Aik..Panjang pulak nak cerita pasal PeRKaRa wajib buat setiap hari untuk diri sendiri. Cukuplah kot....

Ha...Jenuh lahai nak cerita tentang PERKARA WAJIB MUMMY BUAT SETIAP HARI. Mau 20 muka surat tak habis. Jadi, ini bicara mummy yang ringkas untuk hari ini.

Kesimpulannya, PeRKaRa wajib mummy buat setiap hari ni kadang-kadang rasa tak cukup 24 jam.  Kene pandai dahulukan mana yang perlu di dahului.



5 comments:

  1. Org pertama baca dan komen. Yeayyy!!!

    ReplyDelete
  2. As salam..

    Datang bw ke sini..done folo tooo ๐Ÿ˜„

    ReplyDelete
  3. As salam..

    Datang bw ke sini..done folo tooo ๐Ÿ˜„

    ReplyDelete
  4. wah... yes la.
    meman byk perkara wajib buat.
    tak boleh nak pilih :)
    kekadang wassap pun aida x sempat cek kalau mlm hari bekerja.

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda

Thanks Yang Rajin :)

Google+ Followers

Followers