"MAMIL® MomMe" BANTU IBU MEMAHAMI KEPENTINGAN KESIHATAN PERUT DAN USUS YANG BAIK


#MamilMomMe

 

 "MAMIL® MomMe" BANTU IBU MEMAHAMI KEPENTINGAN KESIHATAN PERUT DAN USUS YANG BAIK

 

#MamilMomMe

Usus yang sihat menyajikan banyak fungsi yang penting yang menyokong pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak #MamilMomMe



Ahad lepas, mummy dan para ibu ke The Majestic Hotel di Kuala Lumpur bersama penganjur Mamil® MomMe. Bertujuan untuk mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana usus, juga dikenali sebagai sistem pencernaan yang sangat penting untuk kanak-kanak membesar dan berkembang dengan baik.



#MamilMomMe
 

Pada hari tersebut, mummy telah di touch up dengan solekan dari produk dari Jepun, Shu Uemura Terima kasih Shu Uemura !

 
  
Mummy menjalani analisis kulit. Kulit mummy bersifat kombinasi kering ! Dan jJuga mummy dapat konsultansi PERCUMA tentang penjagaan kulit mummy  bersama produk Kiehl's ! Baru mummy tahu, kita boleh pakai pelbagai jenis serum dalam satu masa ! 

Siap melawakan diri, terus mummy ikuti majlis ilmu  "MAMIL® MomMe" BANTU IBU MEMAHAMI KEPENTINGAN KESIHATAN PERUT DAN USUS YANG BAIK
 

"Pakar-pakar telah berkata selama bertahun-tahun bahawa usus memainkan peranan penting untuk mencerna dan menyerap makanan yang kita makan. Penyelidikan terkini, menunjukkan bahawa kesihatan usus yang baik juga menyumbang ke arah sistem imun yang sihat dan kesejahteraan emosi, "kata Pakar Perunding Pediatrik Dr Chin Wai Seong.

"Sebagai contoh, makanan berkhasiat tidak akan dapat memberi manfaat kepada anak anda jika usus tidak dapat memecahkan dan menyerap nutrien. Kanak-kanak kurang penjagaan usus akan mengalami gejala seperti kembung, kurang selera makan, cirit-birit dan sembelit. Ini akan memberi kesan tidak bagus kepada pertumbuhan dan tahap tenaga fizikal mereka. Boleh mengakibatkan pertumbuhan yang lemah dan menjadikan mereka berasa letih dan cepat marah, "jelas beliau.



Dalam pembentangan beliau mengenai 'Kepentingan PERUT DAN USUS YANG SIHAT untuk Anak Anda', Dr Chin menyatakan bahawa:

• Kesihatan usus yang baik dengan persekitaran usus yang baik, membantu mengeluarkan najis lebih lembut untuk membuang air besar lebih mudah.

• Sistem imun badan juga berkait rapat dengan kesihatan usus kerana usus mengandungi 70% daripada sel-sel imun badan. Usus yang sihat boleh membantu melindungi daripada jangkitan.

• Pada masa yang sama, usus yang sihat dan persekitaran usus yang baik menyokong pencernaan yang optimum dan penyerapan nutrien. Nutrien amat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak.

Dr Chin juga menasihati ibu-ibu untuk memastikan anak-anak kami bersenam secara teratur, mengambilan buah-buahan, sayur-sayuran dan air dan untuk memasukkan prebiotik dalam diet anak kami untuk merangsang pertumbuhan bakteria baik dan mengurangkan bakteria berbahaya.
 
"Fungsi penting dalam usus sering kurang difahami. Oleh itu Mamil®, sebagai seorang pakar dalam pemakanan kanak-kanak membantu ibu-ibu melalui inisiatif Mamil® MomMe kami akan untuk terus berikan kesedaran seperti ini, supaya kanak-kanak boleh miliki kesihatan usus yang baik. Mamil® formula membesar mengandungi prebiotik antarabangsa dipatenkan oligosakarida campuran GOS / lcFOS pada nisbah 9: 1 untuk menyokong dan membantu mengekalkan persekitaran usus yang baik, "kata Cik Jane Ee, Pengurus Pemasaran Danone Dumex (M) Sdn Bhd .




#MamilMomMe  
 

Hos pada hari tersebut, ibu dan seorang selebriti Aishah Sinclair, menerima sambutan positif daripada ibu-ibu Mamil®

 

Beliau juga menyarankan ibu yang masih belum mencuba produk Mamil®, boleh mendaftar dalam talian untuk pek percubaan 7-hari. Dan, mummy juga telah mendaftar untuk pek Mamil® percubaan 7 hari !

Mamil® adalah campuran prebiotik paten antarabangsa. Mamil® ini mempunyai galacto-oligosakarida (GOS) dan rantai yang panjang frukto-oligosakarida (lcFOS) pada nisbah 9-1, terbukti secara saintifik untuk meningkatkan bakteria baik, mengurangkan pertumbuhan bakteria berbahaya, menyokong usus yang kuat dalam memberikan perlindungan dan menjadikan najis lebih lembut untuk usus lebih mudah.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Mamil®:-

Atau hubungi Mamil® Careline di 1800 38 1038.



3 comments on " "MAMIL® MomMe" BANTU IBU MEMAHAMI KEPENTINGAN KESIHATAN PERUT DAN USUS YANG BAIK"
  1. Salam kenal Azlinda..

    Seronoknya akak tengok program ini..
    Banyak info yg dpt diperolehi..

    Akak follow #261 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com