Mulai 1Februari Harga Minyak Turun Untuk petrol Ron95, Ron97 dan Diesel

Harga baru TURUN bagi minyak petrol Ron95, Ron97 dan diesel berkuatkuasa 1 Februari 2016 Alha...

Harga baru TURUN bagi minyak petrol Ron95, Ron97 dan diesel berkuatkuasa 1 Februari 2016


Alhamdulillah, harga baru untuk minyak kereta pada bulan Februari 2016 TURUN ! Boleh jimat sedikit, kan ! Kalau tak, memang terasa duit macam air bila nak isi minyak tiap kali berjalan-jalan. Orang kata, boleh la nak tarik napas tu sedikit,kan !

Sebenarnya, malam tadi mummy dah dapat berita tentang penurunan harga minyak petrol Ron95, Ron97 dan diesel untuk negara kita, Malaysia. Tengah nak update entri tentang penurunan harga. Terlayan pulak cerita HANTU BUNGKUS IKAT TEPI. Langsung tinggal je entri ini dalam draft je. 

Memang setiap hujung tahun debaran lain macam, sebab waktu tu..ternanti-nanti berita dari kerajaan. Sama ada harga minyak akan turun atau naik. 



 Gambar : Sumber Google

Harga Bulanan Rasmi Minyak Petrol RON95 RON97 Diesel Di Malaysia


BulanHarga Petrol RON95 (RM/liter)Harga Petrol RON97 (RM/liter)Harga Diesel (RM/liter)
Februari 2016* 1.75* 2.05 termasuk 6% GST* 1.35
Januari 2016* 1.85* 2.25 termasuk 6% GST* 1.6
Disember 2015* 1.95* 2.45 termasuk 6% GST* 1.9
November 20152.052.45 termasuk 6% GST1.9
Oktober 20152.052.45 termasuk 6% GST1.9
September 20151.952.35 termasuk 6% GST1.8
Ogos 20152.052.45 termasuk 6% GST1.95
Julai 20152.152.55 termasuk 6% GST2.05
Jun 20152.052.35 termasuk 6% GST2.05
Mei 20151.952.25 termasuk 6% GST1.95
April 20151.952.25 termasuk 6% GST1.95
Mac 20151.952.251.95
Februari 20151.721.7
Januari 20151.912.111.93
Disember 20142.262.462.23

Harga baru bagi minyak petrol Ron95, Ron97 dan diesel berkuatkuasa Februari 2016 ialah :-

RON95 - RM1.75 seliter
RON97 - RM2.05 seliter
Diesel turun 25 sen - RM1.35 seliter

You Might Also Like

1 comments

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda