Tuesday, 15 March 2016

Kaji Selidik Tandas Awam bersama Jihan Muse dan Tisu Tandas Basah Kleenex®

Tisu Tandas Basah Kleenex Baharu Membantu Rakyat Malaysia Menangani Kesulitan Menggunakan Tandas Awam



"E..e..geli lah nak masuk tandas awam. Ramai sangat orang guna, entah bersih ke tidak. Air meleleh, ada juga tandas jenis tak ada air paip, tisu pun tak ada. Bertambah rasa geli ! Selesa lagi tandas di rumah sendiri. Air cukup dan tandas bersih !" 
 
Bertambah ngeri lagi jika mangkuk tandas tu tidak di flush ! Alamak ! Kalah mimpi ngeri waktu tidur malam !



Begitu kata-kata yang sering kita dengar. Dan kadang-kadang, kita juga sering berkata begitu, bila ingin menggunakan tandas awam.




Tapi,,,alangkah indahnya jika kita dapat masuk ke tandas awam yang bersih dan wangi. Terbuai-buai keseronokan seperti di taman khayalan pula !  


MAKSUD TANDAS

Olahan dari Inggeris British, bilik yang memiliki mangkuk tandas. Dalam Inggeris Amerika pula, ia biasanya dikenali sebagai bilik rehat atau bilik air. Perkataan yang menggambarkan bilik yang turut mengandungi tub mandi. Bilik dengan hanya tandas dan singki kadang kala dikenali sebagai separa-bilik air, separa mandi, atau bilik solek (powder room). Bagi mummy pula, tandas adalah tempat membuang air kecil, besar dan juga digunakan sebagai tempat membersihkan diri.

KAJI SELIDIK MENGGUNAKAN TANDAS AWAM


Mummy telah menjalankan satu kaji selidik menggunakan tandas awam dengan melalui 'Public Toilet Survival Kit'. Antara bahan yang mummy guna pakai dalam ujikaji ini ialah :-

  • Penutup hidung / topeng muka
  • Kanta pembesar 
  • Plaster (untuk kecederaan)
  • Tisu Tandas Basah Kleenex® 


Secara keseluruhan, mummy setuju dengan rungutan paling banyak diterima tentang kebersihan tandas awam dan juga tidak yakin untuk menggunakan tandas kerana:-
  • hos air kotor (60%) 
  • ketiadaan air dan tisu tandas (37%)
  • lantai atau alas tandas yang basah dan kotor
  • tandas tersumbat atau tidak dipam
  • ketiadaan air bersih dan tisu tandas.
 PENYELESAIAN
Dulu-dulu sebelu berkahwin, mummy juga membawa air standby untuk di bawa masuk ke tandas. 


Sekarang, mummy ambil inisiatif untuk menggunakan tisu basah Kleenex®, jenama yang paling mummy percaya dalam produk pembersihan peribadi.  

Selesai masalah ! Sebab, Tisu Tandas Basah Kleenex® ini, boleh gunakan dengan mudah pada bila-bila masa dan di mana sahaja. Mudah bawa dan mudah di letakkan dalam handbag. Setiap masa boleh bawa dan pakai !

Standard Baharu Penyelesaian Pembersihan Peribadi dengan Kleenex®

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian, begitu juga dengan masalah dalam menggunakan tandas awam ini. Kita harus bertanggungjawab menjaga kebersihan tandas awam. 

BAGAIMANA MUMMY MENYELESAIKAN MASALAH KEBERSIHAN TANDAS AWAM INI?

 


Tisu Tandas Basah Kleenex® ini adalah penyelesaian terbaik untuk menghadapi saat sukar, lagi-lagi bila tiada air atau tisu tandas.

 
 

Sebelum menggunakan tandas awam, mummy akan lap dulu hos paip air Tisu Tandas Basah Kleenex®
  
Dan juga lapkan mangkuk tandas sebelum duduk (tandas duduk) dengan Tisu Tandas Basah Kleenex®.
 

Mudahkan ada Tisu Tandas Basah Kleenex® semua masalah di tandas awam selesai !



“Tisu Tandas Basah Kleenex® adalah yang pertama seumpamanya di Malaysia, ia direka mengikut keperluan pengguna untuk pembersihan di luar rumah. Bungkusannya yang kompak boleh dibawa ke mana-mana dan senang untuk digunakan hanya sapu dan pam,” kata Encik Raman Tarun, Pengarah Pemasaran, Kimberly-Clark Malaysia. “Kadang-kadang kita tidak sedar dengan adanya produk sekecil ini di dalam bag kita, boleh memberikan perbezaan ketara ia umpama kebersihan peribadi di dalam poket.”




KAJI SELIDIK MENGGUNAKAN TANDAS AWAM OLEH JIHAN MUSE
Selebriti, Jihan Muse berkata, “Menggunakan tandas awam ibarat berlakon dalam komedi tragik hebat – anda patut lihat bagaimana saya dengan kasut tinggi dan gaun panjang labuh, memegang beg membeli-belah. Cuba mengelak lantai basah sambil mengangkat kain saya dan berharap barang-barang saya tidak terjatuh!”



“Di samping penyelenggaraan yang baik, saya rasa tandas awam di Malaysia akan menjadi lebih bersih jika kita menggunakannya sebagaimana kita menggunakan ruang peribadi kita sendiri. 

Keputusan dari kaji selidik ini menunjukkan yang sememangnya terdapat cabaran apabila menggunakan tandas awam di Malaysia. 

Tetapi, sebagai rakyat Malaysia yang prihatin. Seharusnya, kita bukan menunding jari menyalahkan satu pihak. Ada baiknya kita ambil inisiatif dan juga mencari jalan penyelesaian ini.


NASIHAT DARI JIHAN MUSE TENTANG PENGGUNAAN TANDAS AWAM
  • Jika anda membuat kotoran, bersihkannya
  • Jangan pijak alas mangkuk tandas
  • Lapkan sebarang tumpahan dan yang paling penting
  • Pam tandas selepas menggunakannya

Akhir sekali, menurut Jihan, “Daripada menahan diri sehingga tiba ke rumah, saya boleh menggunakan Tisu Tandas Basah Kleenex® untuk pembersihan mudah yang membuatkan saya berasa bersih dan segar sama seperti di rumah.”


Tisu Tandas Basah Kleenex® boleh didapati dalam dua saiz :-


Pek dengan 10 helai yang boleh diletakkan dalam poket atau beg tangan (RRP RM2.10)

Bungkusan jimat, tiga pek (RRP RM5.80) 

Pek dengan 40 helai (RRP RM7.40). 

Ketiga-tiga saiz kini boleh didapati di pasar-pasar raya di seluruh negara.

Jom sertai Kleenex® dan Jihan Muse hari ini untuk Menangani Kesulitan Mengguna Tandas Awam.

Tisu Tandas Basah Kleenex® PERCUMA
Untuk dapatkan pek sampel percuma atau nak memenangi bekalan setahun Tisu Tandas Basah Kleenex® . Jom CEPAT mendaftar di www.kleenexcleans.com.my.  Jangan lupa, kongsikan pengalaman anda di media sosial dengan menggunakan hashtag, #KleenexSurvivalGuide. 

Talian Khidmat Pengguna Kimberly-Clark :1-800-82-1188 

Semoga berjaya !

* Dinasihatkan untuk mengepam tidak lebih daripada 2 helai tisu pada satu masa, tidak sesuai untuk digunakan di dalam tangki septik.

 *Selamat untuk dipam dan hipoalergenik, Tisu Tandas Basah Kleenex® diformulasikan dengan air yang ditapis sebanyak 9-peringkat untuk memastikan 99.9% kebersihan dan lembut dan halus di kulit, memberikan rasa lebih bersih dan segar kepada pengguna selepas menggunakannya.

9 comments:

  1. Sangat setuju klu berkaitan dgn isu tandas nie...
    so,nieyl akan sentiasa bawak tisu basah dan hand sanitizer :)
    nieyl dah request utk sample :)

    ReplyDelete
  2. kalau guna public toilet, tengok condition toilet dulu..kalau tak mencapai piawaian, memang tahan..melainkan kalau tak tahan sangat..tapi memang tak kan guna yang jenis mangkuk sebab kena duduk..geli..

    ReplyDelete
  3. Patut semua ada kesedaran jaga tandas awam, malu la tinggal harta bagi org belakang tengok huuu jijiknya. Nak senang tisu bawa sendiri lagi bagus atau beli tisu kleenex ni.

    ReplyDelete
  4. setuju.. kalu gi mana2 memang wajib bawa tisu basah.. lepas ni leh beli yang Tisu Tandas Basah Kleenex® lak..

    ReplyDelete
  5. Bagus Kleenex prihatin..!! Senang kalau ada tisu tandas gini. Nanti nak pi beli simpan dalam handbag.

    ReplyDelete
  6. X pernah cuba pon... tisu kleenex ni.. klu bagus boleh beli nnt.

    ReplyDelete
  7. selalunya dkna guna tisu basah anak je. kadang2 terguna gak kalau terdesak macam ni..hehee..

    ReplyDelete
  8. selalu guna tisu basah baby je..memang letak dalam hanbag..tapi kalau dah ada tisu basah khas kleenex ni..for sure nak bertukar la...hehehe...baru rasa bersih dan selamat dari kuman kan....

    ReplyDelete

Sudi-sudikan lah komen ya.. Nanti boleh saya blog walking kembali :) Terima kasih banyak-banyak. LOVE, Lynda

Thanks Yang Rajin :)

Google+ Followers

Followers