Translate

Main Ad

Masakan Mudah Kupang / Mussels


Mussels / Kupang Hijau Masak Sambal dan Masak Goreng Halia Berserai

Gambar masakan macam tamak je kan.. Masak 2 jenis kupang hijau / kupang hijau sekali gus.

Kupang sambal hidangan untuk mak pak.
Kupang goreng halia berserai tu untuk anak. Mak pak nak ratah pun boleh gak.

Agak susah juga nak bersihkan kupang hijau ni. Kene bersihkan betul-betul. Lepas tu, nak senang rebuskan dulu sebelum masak.

Siap rebus jirus dengan sambal dan kacau kan rata.

Kupang goreng halia berserai tu. Senang je tuminskan bawang merah, bawang putih halia dan serai masukkan kupang hijau dan sedikit garam. Goreng rata.

5 minit siap hehehe

Post a comment

4 Comments

  1. Sedapnya kupang... lama tak jumpa! Terliur pulak tengok di sini.

    ReplyDelete
  2. hehehe..nk ajak dtg rumah dah abes pulak

    ReplyDelete
  3. suka jugak kupang ni,... tapi nak siang nye leceh..lagi2 part nak tarik rambut dia tu..hahaha.. kannn..dah macam rambut org pulak..

    ReplyDelete
  4. kupang mmg best lg lg masak pedass.. hehe

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com