Umrah Mak Dan Abah Postpone Kerana Covid 19

Umrah Mak Dan Abah Postpone Kerana Covid 19 - Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Kes COVID 19 dari corona virus ini sangatlah serius. ...

Umrah Mak Dan Abah Postpone Kerana Covid 19 - Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Kes COVID 19 dari corona virus ini sangatlah serius. Bukan di Malaysia sahaja malah satu DUNIA ! Sedih, pilu tapi nak hidup kena teruskan hidup. Makanya, mummy masih keluar rumah untuk bekerja dan amalkan pre cautions ! 

Umrah Mak Dan Abah Postpone Kerana Covid 19


Paling mummy sedih ialah Umrah Mak Dan Abah Postpone Kerana Covid 19 ! Nak ikutkan mak, abah dan abang mummy menuanaikan umrah pada 8 Mac 2020. Tapi, pada Hujung Februari 2020 kerajaan Arab Saudi membatalkan semua kemasukan warga negara lain (selain warganegara mereka) untuk memasuki tanah mereka samada untuk menunaikan umrah ataupun melancong.


Barang-barang sudah di pack, tinggal nak berangkat sahaja. Tapi, itulah ...kita ini manusia yang kerdil, hanya mampu merancang ! Allah jua yang menentukannya kun fayakun....

Kalau ikut umrah maka, abah sesebelum ini. Mummy suka bagi note duit Arab (riyal) pada mak dan abah.

Kali ini, terasa berat nak bagi duit Arab untuk duit belanja mak abah ke sana. Mummy bagi matawang RM sahaja pada mereka.

Ya Allah, rupanya kau dah hint aku dulu !

Apapun, di harapkan segeralah berakhir segala penyakit, virus jahat yang ada di muka bumi ini.

Moga mak, abah, along kuat hadapi ujian ini. Insyallah Allah sebaik perancang, mungkin akan dapat tarikh yang lebih baik untuk mak,abah dan along untuk tunaikan ibadah umrah nanti. Amin....

Baca Ini Juga


5 comments

  1. in shaa Allah rezeki akan dtg lagi :)
    lebih baik berjaga2 dari apa2 hal di sana,kan.
    tapi tu la, gi umrah ni hati kita terlebih excited berbanding gi tempat lain, kan.
    akan sedikit kecewa la bila last minit tak dpt gi.

    ReplyDelete
  2. sama macam abang dan kakak ipar liez.. septtnya pergi umrah 19 March ni tapi postponed to sept nanti.. xpe la asalkantak kena jangkitan lebih baik..

    ReplyDelete
  3. Sama ngan makcik akak la..Umrah dia postpone sehingga diberitahu

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah. mudah-mudahan akan ada rezeki yang lebih baik nanti. Moga virus ini cepat hilang dari pandangan

    ReplyDelete
  5. Insya'Allah...pastinya Allah akan gantikan dengan yang lebih baik...
    setiap yang terjadi pastinya ada hikmahnya yang kdg-kdg kita sendiri tak boleh jangkakan...
    Moga virus ini akan hilang di muka bumi Allah ini tidak lama lagi...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -