DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL

DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL Masalah ekzema memang tidak lari daripada kehidupan anak-anak. Mummy yang punya anak 3 orang nie pun kekadang risau kalau anak mengalami gatal-gatal badan. Bukan apa, ekzema nie mudah kena tapi nak baik cukup susah.

DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL


DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL


Menurut sebuah artikel dalam jurnal rawatan dermatologi, gejala ekzema menyebabkan pelbagai kesan negatif ke atas kesihatan dan fungsi anak seperti gangguan tidur, jangkitan kulit dan ketidakselesaan, tekanan emosi dan mental, rendah diri, defisit tingkah laku, hubungan bangsawan yang terjejas, aktiviti fizikal terhad, kebergantungan, dan fearfulness.

Namun sebagai umat Islam kita haruslah yakin dan percaya setiap penyakit ada penawarnya. Mencari penawar adalah menjadi kewajipan kita agar kesakitan yang dialami segera sembuh. Bila tubuh badan sihat barulah kita selesa untuk menjalani ibadah dan rutin kehidupan seharian.

Daripada Anas bin Malik RA, bahawa Nabi SAW bersabda: Maksudnya:

“Sesungguhnya Allah ketika menciptakan penyakit, diciptakan juga penawar. Maka, berubatlah kamu.” [Riwayat Ahmad (12596)]

Mummy dan daddy berusaha sehabis baik untuk memastikan kesihatan anak-anak dalam keadaan baik. Setiap ciptaan Allah di atas muka bumi ini mempunyai fungsi dan kelebihan tersendiri. Jadi mummy cuba Diffenz Junior daripada Eskayvie sebagai makanan tambahan untuk anak-anak mummy.



DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL


Diffenz Junior diformulasikan oleh Dr Syid Ayob, seorang doktor perubatan. Ia mengandungi gabungan beberapa bahan utama seperti Kolostrum, Multivitamin, vitamin C dan D, Cendawan Susu Harimau dan Buah Camu-Camu. Ia dijadikan perisai untuk meningkatkan imun badan anak-anak yang masih lemah.

GABUNGAN KOLOSTRUM, MULTIVITAMIN, CENDAWAN SUSU HARIMAU, BUAH CAMU-CAMU, VITAMIN C & D MENYOKONG TUMBESARAN DAN SISTEM IMUN ANAK


Kolostrum

DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL

Kolostrum merupakan susu pertama yang dihasilkan oleh ibu, sama ada manusia mahupun haiwan dalam beberapa hari pertama selepas melahirkan anak. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor).

Selain itu, ia juga membantu

● meningkatkan sistem imun badan

● melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan

● kesan anti-mikrob dan anti-virus

● melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit

● menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat



Multivitamin & Mineral


DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL



Multivitamin dan mineral adalah penting untuk tujuan tumbesaran dan perkembangan tubuh badan kanak-kanak. Kekurangan vitamin atau mineral ini boleh mempengaruhi kesihatan kanak-kanak. Gaya pemakanan kanak-kanak kini memaksa ibu bapa melengkapi nutrisi tersebut dengan pemberian makanan tambahan.


Multivitamin dan mineral ini dapat membantu:

● melengkapkan keperluan nutrisi

● menyokong penglihatan

● merangsang sistem imun badan (immunomodulatory)

● melindungi diri daripada jangkitan

● membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak

● membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf



Cendawan Susu Harimau


DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL

Cendawan ini dipercaya tumbuh hasil dari titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan Khatulistiwa dan ia tumbuh secara bersendirian. Cendawan ini juga diiktiraf sebagai “Harta Karun Negara”. Merupakan tumbuhan yang banyak khasiat bagi menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada jangkitan kuman dan virus.



Kebaikan Cendawan Susu Harimau:


● Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.

● Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.

● Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar.

● Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.

● Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.



Buah Camu-camu


DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL




Digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu. Ia tumbuh di rantau Amazon dan dikenali juga sebagai Myrciaria Dubia. Mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi iaitu 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren.



Kebaikan Buah Camu-Camu:

● Menguatkan sistem imun

● Antioksidan dan anti-radang

● Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak

● Menstabilkan tekanan darah tinggi

● Merangsang penghasilan kolagen

● Mengawal gula darah



ADIK MAYA QISTINA, 4 TAHUN, KUALA LUMPUR. EKZEMA SEMAKIN PULIH, SELERA MAKAN JUGA BERTAMBAH SELEPAS AMALKAN DIFFENZ JUNIOR.



DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL



Penyakit ekzema adalah penyakit kulit yang kerap dialami oleh bayi dan kanak-kanak. Adik Maya antara pesakit ekzema yang agak serius dan menghadapi masalah sukar tidur ena akibat kegatalan. Dia juga mengalami kurang selera makan kerana risau badan akan gatal-gatal jika tersalah ambil makanan.

Melihat situasi adik Maya, ibunya berikhtiar memberikannya makanan tambahan bagi tujuan meningkatkan tahap ketahanan tubuh badannya. Memilih Diffenz Junior yang mengandungi khasiat daripada Cendawan Susu Harimau, buah Camu-camu serta vitamin C dan D yang sangat bagus untuk merawat masalah kulit.

Alhamdulillah, selepas pengambilan Diffenz Junior secara konsisten masalah alahan ekzema adik Maya telah beransur kurang. Kulitnya tidak mengalami keradangan yang serius malah semakin licin dan tidak gatal seperti dahulu.

Perlindungan Tambahan Untuk Anak-Anak Dengan Diffenz Junior



DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL


Selain menyahut saranan kerajaan dalam program vaksin untuk anak-anak, ibu ayah masih boleh berikan perlindungan extra kepada anak-anak dengan memberikan mereka Diffenz Junior sebagai suplemen tambahan.

Bekalkan perlindungan yang lengkap untuk diri dan anak-anak agar tubuh lebih bersedia. Dapatkan set perlindungan seisi keluarga Diffenz Junior bersama Diffenz yang hanya berharga RM60.00 sebotol.

Dapatkan Diffenz hari ini juga untuk perlindungan harian anda sekeluarga. Yang penting kita ikhtiar yang terbaik untuk diri dan keluarga kita.

Korang boleh dapatkan Diffenz ni di laman web dan media sosial rasmi Eskayvie di bawah.





3 comments on "DIFFENZ JUNIOR BANTU PULIHKAN EKZEMA DAN TAMBAH SELERA MAKAN SI KECIL"
  1. Memang susah nak jaga eczema ni. Lgi2 kalau budak kecik.. adik sy pernah kena and kesian sngt. Tiap hari dia menangis sebab gatal dia bukan macam gigit nyamuk.. Boleh berdarah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, kesian tgk. sbb tu kne make sure semua bersih lgi lgi tmpt mcm sofa, tilam, carpet.

      Delete
  2. Memang susah nak jaga eczema ni. Lgi2 kalau budak kecik.. adik sy pernah kena and kesian sngt. Tiap hari dia menangis sebab gatal dia bukan macam gigit nyamuk.. Boleh berdarah..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com