PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND - Mulai April 2022 Malaysia dah di istihar endemik untuk Covid-19. Mysejahtera sahaja yang di perlukan oleh rakyat bukan warganegara Malaysia untuk memasuki Malaysia. Berbeza dengan rakyat Malaysia nak memasuki negara luar terutama negara Thailand. Apa PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND?

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND


PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND agak ketat juga walau sempadan Malaysia-Thailand sudah di buka. Bagi rakyat Malaysia yang ingin memasuki negara Thailand. Korang perlu mengikut SOP yang telah di tetapkan oleh kerajaan Thailand.

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

Teringat tahun 2013, last kami melawat ke negara Thailand. Dhia pun berumur dalam 5, 6 bulan tak silapnya. Rindu nak berjalan ke negara Thailand juga. Tapi, boleh tahan SOP PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

marina hotel thailand


So, kena fikir memasak dulu lah kot !

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

Konsul Jeneral Malaysia di Songkhla, Muhammad Ridzuan Abu Yazid menyarankan rakyat Malaysia yang akan berkunjung ke Thailand melalui pintu sempadan darat Sadao (wilayah Songkhla)-Bukit Kayu Hitam (Kedah) dan Wang Prachan (Satun)-Wang Kelian (Perlis), agar mendapatkan maklumat lanjut daripada pihak kedutaan dan pejabat konsulat.

1. Dua pintu sempadan Sadao-Bukit Kayu Hitam dan Wang Prachan-Wang Kelian akan dibuka semula kepada pelancong yang lengkap vaksin COVID-19.

2. Semua pelancong yang masuk melalui pintu sempadan darat di bawah program 'Test & Go' perlu memohon - 'Pas Thailand' secara dalam talian sekurang-kurangnya tujuh hari sebelum perjalanan.


3. Di bawah program 'Test & Go' juga pengembara perlu membuat tempahan awal di hotel yang ditetapkan serta melakukan ujian RT-PCR pada hari pertama ketibaan dan ujian antigen kendiri pada hari kelima.

PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

4. Selain itu, wajib membeli insurans perubatan dengan perlindungan minimum US$20,000. Boleh beli atau minta consultation dari mummy juga di talian 0126460421 atau wasap https://www.wasap.my/+60126460421/insurancetravel


PROSEDUR RAKYAT MALAYSIA MEMASUKI THAILAND

Dari hasil kira-kira jika nak ke Thailand untuk masa sekarang. Kos satu keluarga je dah lebih RM1,000

Hotel terpilih di Thailand (kuarantin 1 malam) berserta PCR wajib : RM700 sekeluarga

Hari kelima kena bermalam di hotel Thailand terpilih dan buat ujian Covid-19 sendiri : RM 200+

Insurans perubatan (masuk Thaialnd) : RM170 satu keluarga untuk 10 hari





Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com