Masalah rahim terkeluar

Rahim JATUH, Tombong KELUAR, Jatuh organ peranakan.
Semua membawa maksud yang sama.

Bila terdengar cerita ni. Pastinya kita kaum wanita akan merasa SERAM! kan?



JATUH organ peranakan (JOP) adalah satu perkara yang biasa berlaku di kalangan wanita. Di anggarkan, hampir separuh daripada mereka yang pernah melahirkan anak akan mengalaminya di kemudian hari. Namun kini, bukan hanya berlaku kepada yang telah berumahtangga sahaja tetapi juga dihadapi oleh mereka yang belum berumahtangga disebabkan oleh aktiviti-aktiviti lasak seperti berjogging, aerobik, bersukan dan lain-lain lagi.

3 Pesanan yg amat penting untuk anda PENTING titikberatkan adalah 

✿ Jangan kerja teruk
✿ Jangan angkat barang berat
✿ Jangan TOLAK BARANG GUNA KAKI terutamanya IBU JARI KAKI !



sebabnya, ibu jari kaki terus berhubung dengan rahim. Ada orang tak angkat barang berat berat tapi tolak barang dengan kaki ! NO!


**kawan kawan, sila jaga bahagian kewanitaan anda.sayangi tubuh sendiri









TANDA TANDA RAHIM JATUH 

✿ Sukar mengawal kencing, kerap kencing atau kencing tidak puas.
✿ Sakit semasa berhubungan bersama suami 
✿ Berasa ada benda berat di celah alat sulitnya
✿ Pendarahan faraj selepas menopause
✿ Ketulan pada faraj


LANGKAH PENCEGAHAN

 ✿  Elakkan berdiri terlalu lama. Ambil masa untuk duduk seketika dan melunjurkan kaki ke atas bangku. Ini selalu berlaku pada jururawat, guru, doktor dan juga mereka yang selalu ke kawasan kerja seperti jurutera.

 ✿  Melakukan senaman pelvik adalah amat penting walaupun di zaman bujang lagi. Ia menguatkan otot-otot dalaman, membantu mempercepatkan proses pemulihan pascasurgeri, mendapatkan semula rasa mengawal kencing dan mengurangkan sakit belakang.

 ✿  Amalkan pemakanan yang betul bagi mengelakkan sembelit kronik. Banyakkan makan sayur-sayuran, buah- buahan dan bijirin/bran. Elakkan dari meneran di bilik air lebih 15 minit. Puas atau tidak, sila keluar dari bilik air !
 ✿  Jangan merokok dan jauhkan diri daripada perokok bagi menghindari batuk yang kronik.

 ✿ Elakkan mengandung yang kerap dan rapat. Cubalah kaedah-kaedah merancang keluarga yang alami.


VITAMIN SHAKLEE UNTUK MASALAH PERANAKAN JATUH?



Energizing Soy Protein bertindak untuk menguatkan rahim. Ia juga sangat penting untuk persediaan sebelum hamil serta membantu menguatkan rahim untuk persediaan mengandungkan bayi selama 9 bulan.Orang yang pernah mengalami keguguran dan merancang untuk hamil digalakkan mengambil Energizing Soy Protein. Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting








Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).





Tips Kuatkan Rahim dan Elak Keguguran:


• Pertama : Amalkan makanan yang segar dah elakkan makanan yang diproses. makanan yang diproses mengandungi bahan kimia yang memudaratkan.

• Kedua: Elakkan pemakanan yang bersifat “tajam” dan “sejuk” – termasuk jeruk, asam boi dan seangkatan dengannya.

• Ketiga : Amalkan zikir ini- Al Musowwir. Amalkan secara konsisten dan berdoa bersungguh-sungguh.

• Keempat: Amalkan makanan tambahan yang mampu menguatkan otot rahim dan penghasilan telur yang sihat. 

------------------------


Nak dapatkan produk hari ini dari saya;-
Hubungi saya :
Linda
0126460421

COD: Kajang Perdana, Kajang, Saujana Impian, Prima Saujana, Damai Mewah, Cheras, Kg Melayu Subang
POSTAGE: available
1 comment on "Masalah rahim terkeluar"

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com