Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)


Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)
Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)

Baru-baru ini, saya ke Bangi Golf Resort #BGRMakan2015 untuk menikmati Menu Puasa / Buffet Ramadhan 2015. Sebenarnya tiap-tiap tahun saya dan suami tidak melepaskan peluang untuk berbuka puasa di Bangi Golf Club. Kerana semua menu berbuka puasa / buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort (BGR) sangat sedap. Sup kambing mamak dan kambing bakar Bangi Golf Resort antara menu kegemaran ramai. Selain itu, para tetamu boleh menikmati Cooking Showcase BGR (Bangi Golf Club) kambing bakar yang di panggang perlahan di atas bara api

Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)

Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)

Bangi Golf Resort (BGR) Merupakan salah satu resort golf yang telah mendapat pengesahan sijil perakuan HALAL daripada pihak JAKIM. Pelbagai sajian istimewa sehingga 200 Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR) yang berharga:

RM55 (dewasa)
RM27 (kanak-kanak)

Bermula dari 21 Jun 2015 - 15 Julai 2015.
#BGRMakan2015

Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)


Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)

Satay daging dan satay ayam juga antara Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR) kegemaran saya. Di bakar panas-panas secara live. 

Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)


Ini pula, bahagian Western AppertiserMenu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR) yang terdapat di bahagian ini ialah Sous Vide Eggs With Mushroom Espuma dan Roasted Onion Focaccia -Krim Ayam Salaidengan Bawang Focaccia





 Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)pilihan Barat / Western Corner ialah  Grilled Boneless  Chicken With Creamy Mushroom with Oven Roasted Potato dan Beef Lasagna
























Pelbagai pilihan pencuci mulut, kuih muih dan buah-buahan untuk Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort 

Seronok dapat makan sedap-sedap di Bnagi Golf Club (BGR) lagi-lagi bersama insan-insan tersayang, geng blogger kaki makan dan geng Kelab Blogger Ben Ashaari.


Air oren soda pilihan utama di Bangi Golf Resort. Sedap Fresh Oren lain dari yang lain



Selain itu, pelbagai menu air sejuk dan panas boleh di dapati dalam Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR).










Menu Utama Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR) ialah Masakan Tempatan dan Masakan Timur. Yang di lengkapi dengan pelbagai lauk pauk, ulam-ulaman dan kerabu.  Mana boleh lupa masakan negara sendiri. Ye dak?


Ruangan mee. Disediakan juga tempat merebus mee.

Coklat fountain yang semestinya kanak-kanak lebih teruja


Rojak Pasembor antara menu yang saya mesti cuba untuk Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)

Rojak Buah


Hidangan Selamat Datang oleh Bangi Golf Resort (BGR).




Tetamu yang hadir juga akan di didedangkan dengan hiburan muzik Melayu Tradisional secara live oleh sebuah kugiran dari pukul 6.30 petang sehingga 9.30 malam.


Dewan Makan Bangi Golf Resort (BGR) yang selesa ini di lengkapi dengan penghawa dingin, kerusi dan meja makan yang selesa. Sesuai di bawa bersama keluarga, rakan-rakan dan kenalan ahli perniagaan ke sini.

Risaukan tempat parking kereta? Di sediakan 800 tempat parkir kereta di Bangi Golf Resort (BGR) dalam sesuatu masa.



Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan:

No Telefon: + (603) 8925 3728  atau  + (603) 8210 0265

Alamat: No.1 Persiaran Bandar, Bandar Bary Bangi, 43650, Selangor, Malaysia

Koordinat GPS: 2.95716N, 101.76518E





Waktu operasi: 6.30 pagi - 9.30 malam (setiap hari)
1 comment on "Menu Berbuka Puasa / Buffet Ramadhan 2015 di Bangi Golf Resort (BGR)"

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com