Blog Bicara Mummy Berwajah Baru

Domain Dan Blog Baru



Alhamdulillah, blog sudah berwajah baru. Domain pun sudah bertukar baru www.azlindaalin.com. Ini semua atas nasihat Irra - founder Exchange Feed Group.

Saya menulis entri ini sbb ramai kawan-kawan bertanyakan saya tentang, bagaimana beli domain, berapa harga dan bagaimana cara pemasangannya dari blog lama ke blog baru.

Ceritanya begini. Domain saya beli di netkl.com
Harga RM35 setahun, untuk protection boleh tambah RM10 setahun (atas cadangan Encik Potia kita hehe Terima kasih Encik Potia).

Setelah selesai proses pembelian. Untuk menyelaraskan blog lama ke blog baru (domain baru). Saya ikuti tutorial dari Along Rahim, sebab Yanie Yusuf BERJAYA ikuti tutorial pemasangan domain barunya dari blogspot.
Kita pun, nak jugak cuba godek-godek sendiri.
.
.
HASILNYA
.
tadaaaa
.
KE LAUT hahahaha
.
Nasib baik Encik Along Rahim waktu itu tengah FREE AND AVAILABLE. Terus zaas dia buatkan. Sekejap je siap. Terima kasih Along!!



Untuk blog www.azlindaalin.com yang lawa ini. Telah di susun atur dengan meletakkan gambar kami sekeluarga sebagai background oleh Puan Yanie Yusuf. Terima kasih Yanie Yusuf.


Header blog yang comel ni pula, hasil kretif dari Puan Yoorin. Banyak pilihan dia bagi mummy. Boleh la mummy tukar header blog selalu kan. 

Ramai juga kawan-kawan blogger yang sudi membantu mummy (yang agak buta IT ini) dalam penghasilan berwajah baru www.azlindaalin.com . Mereka semua ini adalah rakan alam maya yang sentiasa membantu saya. Syukur alhamdulillah di ketemukan dapat geng macam ni! Sayang semua!! Nanti raya datang rumah kita makan kuih raya bersama-sama. Ok!! hehe

Eh..eh..ada yang memerlukan khidmat cenggini? Gi PM dorang cecepat. 



8 comments on "Blog Bicara Mummy Berwajah Baru"
  1. tahniah..blog dah bertukar wajah baru...

    ReplyDelete
  2. memang cantik, blog dah ada professional looks. congrats.

    ReplyDelete
  3. masih lagi berkira2 nak buat domain ke tidak.. huhu..ada yang cadangkan tak payah.. ada yg dok zikir kat telinga ni suruh tukar.. next month kot.. huhu

    ReplyDelete
  4. Salmiah : tqq ;)
    Simplyremedy: tqq dear
    Yoorin: hehehe xtkr pun xpe. Kita saje nk bagi org ingat blog kita. Pilih sama nama dgn fb dan ig

    ReplyDelete
  5. Wahh, look sooo gojes. Btw, Selamat Berpuasa :D

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com