Matta Fair Dan Traveloka SALE-abration 2018

Matta Fair dan Traveloka Sale-abration 2018. It’s Back! -  Assalamualaikum ! Selamat sejahtera semua. Cuti panjang baru ni, korang berjalan kemana tu?  Seronok tengok orang travel. Kami dah beberapa minggu berjalan sakan. Cuti Merdeka baru ni, just lepak rumah, masak dan berjalan di kawasan rumah je. Cerita pasal jalan, travel dan holiday, mummy ada nak share sesuatu ni. Good news buat kaki travel, kaki jalan termasuklah empunya diri yang sedang menaip ni ha..hehe. Kalau korang nak tahu, mummy memang salah seorang yang sentiasa menunggu TRAVELOKA SALES. Yezza, kali ni mereka ada buat  SALES sempena Traveloka SALE-abration 2018.




Matta Fair dan Traveloka SALE-abration 2018

Tak payah dah susah payah tunggu Matta Fair, sebenarnya Traveloka SALE-abration 2018 dah sama macam matta Fair juga. Malah, bagi mummy ianya jimat masa dan berbaloi.

Mummy ni, sejak ada anak kecil, memang semua di hujung jari je. Booking hotel secara online dengan TRAVELOKA pun di hujung jari jugak.

Kalau korang ada baca pengalaman mummy sesebelum ini booking hotel melalui Traveloka ke Johor Bahru, Genting Highlands, Melaka, Langkawi semuanya mummy booking dan beli menggunakan dengan Traveloka. Serius  ! jimat banyak tau. 

Membeli sambil menderma MYHARAPAN

5 Sebab Perlu Grab Traveloka SaleSALE-abra 2018. 


Kalau korang lepaskan peluang Matta Fair Traveloka SALESALE-abra 2018 korang akan rugi sangat-sangat. Antara 5 sebab perlu grab Traveloka SALE-abration :-

1. Tawaran kupon diskaun 
Tawaran kupon diskaun bukan sekadar diskaun je. Malah ada diskaun tambahan untuk pembelian segera. Jadi, korang perlu cecepat check out dan bayar ! 

2. Kupon diskaun dari Syarikat Penerbangan Itself 
Kalau beli tiket flight sekarang ni, semestinya korang kena masuk website tu sendiri satu per satu. Makan masa nak tengok masa murah, mana yang berkenan. Dengan Traveloka ini, tawaran kupon diskaun TIKET KAPAL TERBANG tu di atas promosi penerbangan dari syarikat penerbangan yang terlibat. No Booking Fee! Tempah macam biasa tapi harga lagi MURAH ! So, jangan tunggu lama sangat ye, tempah sekarang untuk perjalanan penerbangan bila-bila masa dan mana-mana destinasi! 


3. Diskaun kupon 8% 
Tak cukup murah lagi? Jangan risau..Traveloka ada lagi pemberian diskaun  kupon sebanyak 8% atau sehingga RM40 untuk tiket penerbangan. 

4. Tempoh Tempahan
Takut tak sempat peluang keemasan ini? Jangan risau, tempoh tempahan tiket flights sempena Traveloka SALEbration 2018 adalah bermula dari 4 September hingga 10 September 2018. Save the date !

5. Bila Boleh Terbang
Bila boleh terbang? Haaa..part ni, paling best. Korang boleh memilih tarikh tempoh perjalanan pada bebila masa. Tak ada dateline untuk terbang, tau.  


Kenapa Patut Terbang dan Menempah Penerbangan dengan Traveloka?


Kenapa mummy suka menempah dengan Traveloka dan korang juga patut menempah penerbangan korang melalui Traveloka?

1. Traveloka adalah salah satu platform tempahan penerbangan dan hotel terkemuka di Asia Tenggara dengan lebih daripada 100,000 laluan penerbangan yang ditawarkan dan lebih daripada 100,000 hotel di seluruh dunia

2. Traveloka memberikan anda yang terbaik dari kedua-dua perkhidmatan, terus dari hujung jari je. 

3. Trusted portal ! Traveloka berada di dalam industri pelancongan sejak tahun 2012. Traveloka juga salah satu nama yang agak gah dalam industri pasaran pelancongan. 

4. Traveloka menawarkan tiket penerbangan dari nama syarikat yang besar di dalam syarikat penerbangan domestik dan antarabangsa termasuk AirAsia, Malindo Air, Malaysia Airlines, Lion Air, Firefly, Scoot, Thai Airasia X, Jetstar, Garuda Indonesia, Sriwijaya Air, Citilink, KLM, Thai Lion Air, Vietnam Syarikat Penerbangan, VietJet, Thai Airways, Cebu Pacific, Singapore Airlines, Xpress Air, Cathay Pacific, China Southern Airlines, Nok Air, Kal Star Penerbangan, Xiamen Airlines, Filipina Airlines, Emirates, China Airlines, Royal Brunei, Arab Saudi Airlines, Bangkok Airways, All Nippon Airways, China Eastern Airlines, Oman Air, Trigana Air, Eva Air, Air China, Korean Air, Jet Airways, Turkish Airlines, Qantas Airlines, Hong Kong Airlines, Lufthansa, American Airlines , Air France, Asiana Airlines, United Airlines, VIrgin Australia, Delta Airlines dan Finnair.


5. Traveloka tidak hanya menawarkan tiket penerbangan murah, tetapi mummy suka dengan servis dan email confirmation yang cepat.

6. Aplikasi mudah alih Traveloka canggih dan sangat efektif ! Kita boleh mencari dan semak beberapa syarikat penerbangan pada masa yang sama. Sistem algoritma canggih Traveloka bantu pengunjung mencari syarikat penerbangan yang tepat hampir dengan serta merta.


Cara Menempah Penerbangan dengan Traveloka


Tak tahu bagaimana nak tempah penerbangan korang dengan Traveloka? Senang je, korang boleh ikut step by step di bawah ni :


1. Search Flight / Cari penerbangan
Mula-mula korang boleh pergi ke bahagian cari penerbangan. Masukkan butiran yang di perlukan dengan melengkapkan butiran penerbangan.


2. Masukkan butiran  lengkap untuk penerbangan (syarikat penerbangan, jadual, tambang dll.) boleh dilihat di halaman hasil carian.

3. Setelah anda memilih penerbangan anda dengan teliti, anda dikehendaki mengisi maklumat perhubungan dan butiran penumpang.




4. Terdapat beberapa kaedah pembayaran melalui perbankan internet, Paypal dan 7-Eleven MOLPay. Untuk opsyen perbankan internet mereka terdiri daripada pelbagai rakan kongsi pembayaran termasuk Maybank, CIMB, Public Bank, AmBank, Bank Islam, RHB, Hong Leong Bank, Alliance Bank, OCBC Bank, Bank Muamalat, Bank Rakyat, UOB, Standard Chartered dan Affin Bank. Pilih sahaja pilihan anda.


5. Setelah Traveloka menerima bayaran, e-tiket akan dihantar ke emel kita dalam masa 60 minit. Tapi, dari pengalaman mummy. Cepat je, depa anta.



Risau pembayaran melalui internet? Jangan risau, kaedah pembayaran pilihan ada keselamatan tambahan. Setiap urus niaga dalam talian yang dibuat melalui sistem Traveloka dijamin oleh RapidSSL. 


Kesimpulannya, marilah kita menjadi salah seorang pengguna bijak. Jom cepat dapatkan promosi Traveloka SALE-abration 2018 . Untuk keterangan lanjut, korang  boleh layari : https://www.traveloka.com/ms-my/flight


11 comments on "Matta Fair Dan Traveloka SALE-abration 2018"
  1. Jom la terbang..dah stress penat kerja dah...

    ReplyDelete
  2. Ana pun suka book dengan traveloka sebab murah. Baru3 ni book hotel. Pun murah dr yang lain.

    ReplyDelete
  3. menarik boleh booking awal dengan traveloka, tq sharing info ni Lynda

    ReplyDelete
  4. Kak Sue pun nak cuba juga lah nanti booking hotel dengan Traveloka. Paling best dapat jimat tu kan Linda..

    ReplyDelete
  5. Wahhh menarik ni, boleh jimat banyak kan. Nak terjah Traveloka lah jap.

    ReplyDelete
  6. dah ada promotion ni, kena grab la ni..berbaloi2...

    ReplyDelete
  7. Traveloka memang menawarkan harga yang murah dan servis terbaik kan kak. Bila ada sale ni kena grab la..

    ReplyDelete
  8. Adim Sha suka gi Matta fair nie.. banyak tiket berbaloi masa nie katanya..

    ReplyDelete
  9. Bagus reward diri dan keluarga pergi melancong setahun sekali ni

    ReplyDelete
  10. Bestnya. mcm mcm traveloka offer. teringat adv traveloka dekat tv hehe

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com